Jag jobbar med
Moderator: Moderatorgruppen
-
transversal
Jag jobbar med
Här kommer en fråga som hämtad ur "Mina kompisar" när man var åtta år, men jag är lite nyfiken på olika livssituationer och så ...
Byt ut och fyll i:
Jag jobbar med ...
Det bästa med jobbet är ...
Det värsta med jobbet är ...
Byt ut och fyll i:
Jag jobbar med ...
Det bästa med jobbet är ...
Det värsta med jobbet är ...
Re: Jag jobbar med
transversal skrev: Här kommer en fråga som hämtad ur "Mina kompisar" när man var åtta år, men jag är lite nyfiken på olika ...livssituationer och så ...
Byt ut och fyll i:
Jag jobbar med ...
...undervisning - på gymnasiet /Sv, En, Fs/ även som webblärare
transversal skrev: Det bästa med jobbet är ...
...att undervisa - ha en dialog med elverna där jag också lär mig en massa av dem... och få lön för det...
transversal skrev:Det värsta med jobbet är ...
...det som inte hör till jobbet (om jobbet är att undervisa), dvs. möten, möten och åter möten...
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Har varit arbetslös ett tag, men jag kan ta mitt senaste jobb.
Jag jobbade med service och support inom data och skola. (och landsting)
Det bästa med jobbet är alla människor man möter, kollegor och kunder.
När man tillsammans hittar en lösning på ett problem. Man träffar nya människor varje dag.
Det sämsta är, som Algotezza också nämnde, alla dessa interna möten.. har aldrig gett mig något,
hoppas någon har nytta av dessa möten..
Jag jobbade med service och support inom data och skola. (och landsting)
Det bästa med jobbet är alla människor man möter, kollegor och kunder.
När man tillsammans hittar en lösning på ett problem. Man träffar nya människor varje dag.
Det sämsta är, som Algotezza också nämnde, alla dessa interna möten.. har aldrig gett mig något,
hoppas någon har nytta av dessa möten..
- freddemalte
Hej transversal
. . . min butik, är Bokhandlare
. . . att träffa massor av olika människor (kunder, kollegor, säljare etc), beställa böcker och andra produkter (spel, kontorsvaror, kort etc), åka på konferenser, inköpsresor, studieresor. Arbeta med ekonomiska analyser, hemsidan, skyltning, exponering, sälj, service etc. Prata böcker (finns böcker om precis allt så det är ganska allmänbildande).
. . . de som envisas med att tjata om att det är billigare på nätet (som om jag inte skulle veta det).
Vänligen
Fredrik
transversal skrev:Jag jobbar med ...
. . . min butik, är Bokhandlare
transversal skrev:Det bästa med jobbet är ...
. . . att träffa massor av olika människor (kunder, kollegor, säljare etc), beställa böcker och andra produkter (spel, kontorsvaror, kort etc), åka på konferenser, inköpsresor, studieresor. Arbeta med ekonomiska analyser, hemsidan, skyltning, exponering, sälj, service etc. Prata böcker (finns böcker om precis allt så det är ganska allmänbildande).
. . . de som envisas med att tjata om att det är billigare på nätet (som om jag inte skulle veta det).
Vänligen
Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
- Cosmic philosopher
transversal skrev:Här kommer en fråga som hämtad ur "Mina kompisar" när man var åtta år, men jag är lite nyfiken på olika livssituationer och så ...
Byt ut och fyll i:
Jag jobbar med ...
...musik, som kantor i Svenska kyrkan.
transversal skrev:Det bästa med jobbet är ...
att just jobba med musik,spela orgel/piano,sjunga,spela gitarr/träffa olika människor/vara körledare/att man ofta kan ligga lite längre på morgonen.
... möten, den "insnöade" "kyrkokristna mentaliteten/atmosfären", mycket helgjobb,stiga upp tidigt på julottan/när korister(de som sjunger i kören) inte är på humör...
- Johan Ågren
- Administratör
... Utställningstekniker http://sv.wikipedia.org/wiki/Utst%C3%A4llningstekniker på Länsmuseet Gävleborg/gallerist (egen företagare)/konstnär. Har drivit en bokhandel tidigare.
... Att få jobba med konst och träffa intressanta människor. Mycket varierat jobb, lite som livet självt. Intressanta problemlösningar; t.ex hur man bevarar och skyddar värdefulla och ömtåliga föremål samtidigt som de ska vara tillgängliga för besökare. Klimat, säkerhet, estetik, ergonomi, i en helhet.
...Marginaliserad tillvaro. Stress, deadlines, existentialistiska konflikter. Postmodernistiska dilemman...
... Att få jobba med konst och träffa intressanta människor. Mycket varierat jobb, lite som livet självt. Intressanta problemlösningar; t.ex hur man bevarar och skyddar värdefulla och ömtåliga föremål samtidigt som de ska vara tillgängliga för besökare. Klimat, säkerhet, estetik, ergonomi, i en helhet.
...Marginaliserad tillvaro. Stress, deadlines, existentialistiska konflikter. Postmodernistiska dilemman...
-
transversal
...Systemutveckling/programmering.
...Lönen. Jag siktar på att gå ned till 80% om ett år eller två. Jobba 4 dagar, ledig 3.
...Det sämsta med jobbet, bra fråga. Jag börjar få lite pli på mina medarbetare, så några av dem är jävligt fina. En av grabbarna bakade snickers-bitar till oss idag, eftersom jag uppmuntrat honom till det. Jävligt gott var det, jag blev imponerad - trots att jag faktiskt väntade mig att han skulle göra ett bra jobb!
hmm. Det är långt att åka, 1 timme enkel resa - men jag ska flytta mig närmare snart.. Det är nog den grejen som är sämst faktiskt, även om det inte egentligen har med jobbet att göra. Jo, det vore kul om det fanns fler snygga tjejer där! Hmm, å andra sidan bryr jag mig inte så mycket om dem så, speciellt när det just är en arbetsplats.. Fler tavlor på väggarna kanske?
...Lönen. Jag siktar på att gå ned till 80% om ett år eller två. Jobba 4 dagar, ledig 3.
...Det sämsta med jobbet, bra fråga. Jag börjar få lite pli på mina medarbetare, så några av dem är jävligt fina. En av grabbarna bakade snickers-bitar till oss idag, eftersom jag uppmuntrat honom till det. Jävligt gott var det, jag blev imponerad - trots att jag faktiskt väntade mig att han skulle göra ett bra jobb!
hmm. Det är långt att åka, 1 timme enkel resa - men jag ska flytta mig närmare snart.. Det är nog den grejen som är sämst faktiskt, även om det inte egentligen har med jobbet att göra. Jo, det vore kul om det fanns fler snygga tjejer där! Hmm, å andra sidan bryr jag mig inte så mycket om dem så, speciellt när det just är en arbetsplats.. Fler tavlor på väggarna kanske?
-
transversal
- freddemalte
Algotezza skrev:Lufier skrev:Det kan du bara inte mena Zokrates! Det måste vara fråga om ren och skär sublimering.
Man kan ha mycket kul med en snickers.
/Algotezza
T.ex. fritera:
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pID6qxDsK8k?fs=1&hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pID6qxDsK8k?fs=1&hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Vänligen
Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
Med snickers som bas kan man göra en verklig kaloribombspaj.
Från Aftonbladet 2006-02-06
Ser verklig mumzig ut, eller?
/Algotezza
Från Aftonbladet 2006-02-06
Snickerspaj - ohälsosammaste receptet någonsin
Upphovsman: Anthony Worrall Thompson.
Förberedelser: Mindre än 30 minuter
Tillagning: 10-30 min
Portioner: 4
Ingredienser
1 paket smördeg
140 g mascarpone (italiensk färskost)
110 g färskost
50 g socker
3 ägg
5 snickers, hackade
Så här gör du:
1. Värm ugnen till 200 grader.
2. Kavla smördegen så den blir 3-4 millimeter tjock. Tryck ut den i en form med ca 20 centimeters diameter.
3. Knåda ihop mascarponen, mjukosten och sockret till en jämn massa i en stor skål.
4. Tillsätt äggen, ett åt gången.
5. Tillsätt snickers.
6. Häll smeten i formen och se till att den sprids jämnt.
7. Ställ i ugnen i tio minuter. Sänk sedan värmen till 180 grader och låt grädda i ytterligare 25 minuter tills pajen är gyllenfärgad. Låt den svalna före servering.
Aftonbladets hemmakock Jon Hansson har testlagat snickerspajen. Här är hans betyg:
-Lättbakad och med lågt GI-värde men supersöt och extremt kladdig. Små bitar slinker faktiskt ned utan besvär med starkt kaffe och jordnötsbitarna är riktigt trevliga.
-Men försök inte räkna ut hur många sockerbitar som gömmer sig i den här kolesterolbomben. Du kommer att få ägna hela kvällen åt matte.
Ser verklig mumzig ut, eller?
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Zokrates skrev:transversal skrev:Låter som lite brist på tjejer när ni börjar tröstäta snickersbitar.
Om valet står mellan en svensk tjej och en snickers, då tar jag hellre det senare så att jag slipper få ont i magen efteråt.
Varför får du ont i magen av s.k. svenska flicka?
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Återgå till "Tankar och känslor"