Hur införskaffar man sig absolut vetande?
Moderator: Moderatorgruppen
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto
- Ort: många gånger har jag velat vakna ur en dröm, vaknat och funnit att jag drömmer!
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto
- Ort: många gånger har jag velat vakna ur en dröm, vaknat och funnit att jag drömmer!
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto
Symboler är globala som lokala och subjektiva.
Vi använder färger för att beskriva något,
och tittar man på en annans tolkning av tex kundanailska auror,
då måste du förstå den personens språk och symboler.
mina färger är personliga, men jag kan finna förklaingar till dom via det globala och lokala,
att förstå en färg är inte så självklar.
annars symboliserar rött en kraft, blod, makt. för mig.
Lila finns inte så ofta i naturen, och symboliserar mina tankars sökande i djupet. (men inte i det oklara)
vissa blommor har lila, en skön färg. som närmar sig det röda levande och det blå friska djupa.
rosa var tex under en viss tid en manlig färg, och blå en kvinlig
idag är det tvärtom. symbolerna är annorlunda idag mot förr i det fallet.
och för att få svaret, så måste jag förstå hur livet såg ut på den tiden och vad som väderades.
en historia om rosa, Jag var kär i en tjej i tonåren och hon gav mig sin tröja av någon anledning.
Jag bar den tröjan ett tag och det påminde mig om henne. Min omgivning påpekade ofta att det var en tjej färg.
Jag bara fnös, det är inte en kvinlig färg, den här tröjan betyder något annat för mig.
De flesta respekterade faktist att jag bar en rosa tröja, och såg inte mig som feminin för det.
Vi använder färger för att beskriva något,
och tittar man på en annans tolkning av tex kundanailska auror,
då måste du förstå den personens språk och symboler.
mina färger är personliga, men jag kan finna förklaingar till dom via det globala och lokala,
att förstå en färg är inte så självklar.
annars symboliserar rött en kraft, blod, makt. för mig.
Lila finns inte så ofta i naturen, och symboliserar mina tankars sökande i djupet. (men inte i det oklara)
vissa blommor har lila, en skön färg. som närmar sig det röda levande och det blå friska djupa.
rosa var tex under en viss tid en manlig färg, och blå en kvinlig
idag är det tvärtom. symbolerna är annorlunda idag mot förr i det fallet.
och för att få svaret, så måste jag förstå hur livet såg ut på den tiden och vad som väderades.
en historia om rosa, Jag var kär i en tjej i tonåren och hon gav mig sin tröja av någon anledning.
Jag bar den tröjan ett tag och det påminde mig om henne. Min omgivning påpekade ofta att det var en tjej färg.
Jag bara fnös, det är inte en kvinlig färg, den här tröjan betyder något annat för mig.
De flesta respekterade faktist att jag bar en rosa tröja, och såg inte mig som feminin för det.
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto