Gyllene spegeln
Moderator: Moderatorgruppen
-
lösdrivaren
- Avstängd
-
lösdrivaren
- Avstängd
- Skogsälvan
- Avslutat konto
lösdrivaren skrev:Tänkte, kan nån vänlig själ rädda mej.
Vann ca 3000 spänn på poker. /stenhård spelare slänger all in på highstack, snackar inte skit nu)
Tänkte som så, Skogsälvan vet ej, hårddragning nu.
Fin tråd av Algot, vet inte vad jag ska säga mer om det.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)
-
lösdrivaren
- Avstängd
Du har fått dåliga tips Skogis. Spår 8 är det sämsta.
Själv har jag kammat in multum senaste tiden, var inte så kul som jag trodde. Pengar är oviktigt. Saknar kärleken och meningen med livet.
Kan skänka bort allt, ändå lika lycklig/olyclig.
Mår skit just nu, beställde piller från ett nätapotek, hoppas jag får de idag.
Själv har jag kammat in multum senaste tiden, var inte så kul som jag trodde. Pengar är oviktigt. Saknar kärleken och meningen med livet.
Kan skänka bort allt, ändå lika lycklig/olyclig.
Mår skit just nu, beställde piller från ett nätapotek, hoppas jag får de idag.
maximal utdelning med minimal ansträngning
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
lösdrivaren
- Avstängd
Skogsälvan skrev:lösdrivaren skrev:Tänkte, kan nån vänlig själ rädda mej.
Vann ca 3000 spänn på poker. /stenhård spelare slänger all in på highstack, snackar inte skit nu)
Tänkte som så, Skogsälvan vet ej, hårddragning nu.Nej, nu hänger jag inte med. Jag spelar ibland på trav och gärna 1 och 8 i dagens dubbel - dvs. det bästa spåret (innerspåret) och det sämsta (ytterspåret).
Fin tråd av Algot, vet inte vad jag ska säga mer om det.
Jag är en skön lirare när det gäller skraplotter, skrapar fort som bara den så skrapfnaset yr. Vinner oftast bara lottens värde. Men det känns ju fint och trevligt att få vara med i alla fall, som man brukar säga när det gäller idrottstävlingar.
Ja, kanske en fin tråd, vet inte så noga, synd bara det hela urartar med en massa skit.
-Men det är bara att skita på, sa kärringen fast toapappret var slut.
/A-a.
Algotezza aka Algotezza
lösdrivaren skrev:Du är inget spelarämne Skogis. En gambler är stenhård utan empati, tar utan samvetskval sista karamellen från ett barn.
Det bästa med gamblerlivet är ”hämnden”. Hämnas alla och njuter av att ha deras pengar i egen ficka. Kul som satan.
Nemesis Divina hinner ifatt dig en dag.
/A-a
Algotezza aka Algotezza
-
lösdrivaren
- Avstängd
Re: Gyllene spegeln
Algotezza skrev:Gyllene regeln - karmalagen som etisk princip - säger ju som ni vet: "Allt vad du vill andra ska göra mot dig ska du göra mot dem!"
Jag lanserar härmed Gyllene spegeln - en psykologisk princip: "Allt vad du beskyller andra för är endast reflektioner av din egen ofullkomlighet!"
/Algol
Gyllene regeln..
Det är svårt att skriva, känns som att mitt tänkta inte är relevant, då betraktandes istället för närvarande. Vilket förvisso är just en betydande aspekt av det folk kallar filosofi.
Gyllene regeln känns relativt ointressant att diskutera. Den är ändå i verkan, den finns oavsett. Men för att vara positivt orienterad... hmm.
-
lösdrivaren
- Avstängd
Algotezza skrev:lösdrivaren skrev:Nemesis Divina?
Är det nån gudomlig diva eller? Var tvungen att googla.
Fick upp ”christian black metal”.
Varför skulle hon hinna ifatt mej? Är redan i hasorna på henne och jagar henne istället.
One day you'll get the answer.
/A-a
Nu blev jag riktigt skraj. Är de mörka krafterna ute efter min skalp?
Tror det var Parry Hotter som sa att livet är en dunkel tunnel utan utgång. Låter lite klaustrofobiskt.
maximal utdelning med minimal ansträngning