Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 19 feb 2012 19:10

Angelina skrev:Det finns många aspiranter till Drömkillen, men sällan någon som håller måttet. Vid det här laget har svenskar, män över 30, alkoholister, kristna och fetlagda fallit bort by default så att säga.
:lol:

Ja där ser man, så är det för de flesta andra inskränkta människor med, tillråga på allt så inser de inte att det
de gör i valet av partner utgår från köns och åldersdiskrimineringar, etniska förbehåll=rasism,
uppställda vilkor angående religion, (ingen religionsfrihet där inte), rensningsbegränsningar i könsurvalen,
alltså, diskriminering på grund av sexuell läggning, kort sagt, de flesta sysslar med ojämlikhet och antisolidaritet
till vardags och sätter därmed FN.s utspel om de mänskliga rättigheterna helt ur spel, eller vad vet jag,
de kanske uppfylls därmed?

En partner med ett fett bankkonto brukar dock majoriteten nöja sig med,
kärlek är ju sååå diskriminerande.

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 19 feb 2012 19:44

Det mellanmänskliga ”zwischenmenschliche” som Habermas poängterade var just sprunget ur Marx analys om varuutbytet där den enskilda individen endast blir värdeproducerande.
Detta var nu ruskigt nytt, psykologer som Freud, Jung, hakade på, för Freud var detta en frigörelse ur tankefängelset.
Tacka Marx, tuff typ, gav fan i allt, offrade sin egen karriär för ”sanningen”. Tack också hans fruga Jenny von Westfahlen, överklass, offrade också allt.

Fasen, är helsnurrig idag, platsar säkert inte på Angelinas lista, bryr jag mej inte om faktiskt.
maximal utdelning med minimal ansträngning

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 19 feb 2012 20:34

Fasen, har kommit till en punkt i livet, nu eller aldrig.
Ursäkta om jag låter blödig, skickade en ”underförstådd” fråga till syskonen, ingen svarar.
Brorsan svarade i ett annat ämne där han stilar med sina miljoner.

Morsan är livrädd för mej, hon pallar inte med att jag säger sanningen eller pratar helt ärligt. Hon undviker mej till max.
Är såhär, ruskigt fattigt känslomässigt. Syrran ringde mej och grät, ”morsan har aldrig kramat mej”.
Shit.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 19 feb 2012 20:49

Du är i liknande situation som många andra, Sverige är fullt av dysfunktionella familjer som inte
fattat vad livet egentligen går ut på, de värdesätter fel saker helt enkelt. Men jag har ingen
populär kvickfix, tvärtom är lösningen minst sagt skrämmande då den är ett hot mot den falska
livsstilen som anammats.

Angelina

Inläggav Angelina » 19 feb 2012 21:48

Haha, ja när det gäller val av partner finns ingen medmänsklighet, solidaritet eller annan allmängiltig tes att gå efter, bara vad man gillar helt enkelt och då får man vara precis hur inskränkt man vill. Kanske lite som med mat, viss mat tål man inte medan annan mat kan man äta hur mycket som helst av.
Min farmor försökte få mig att gilla paltbröd, men det gick inte det heller.

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 19 feb 2012 23:03

Varför detta ”haha” hela tiden?
Är du slut i skallen eller? Dra åt helvete med dej.

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 19 feb 2012 23:21

Jävla idioter här, Zoks färdigpaketerade korkskallar, ska du jävlas så gör det med finess för pöbeln. Annars knullar jag arslet av dej, oavsett om du gillar detta eller inte. Nån jävla måtta med feminismpisset får det allt vara.

//varma hälsningar, jobbar redan med högernäven. (say no more)

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 19 feb 2012 23:57

:smt013
Har jag slut på ()_)_______))):.~

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 20 feb 2012 00:17

Zokrates skrev:Du är i liknande situation som många andra, Sverige är fullt av dysfunktionella familjer som inte
fattat vad livet egentligen går ut på, de värdesätter fel saker helt enkelt. Men jag har ingen
populär kvickfix, tvärtom är lösningen minst sagt skrämmande då den är ett hot mot den falska
livsstilen som anammats.

Ja, förstår vad du menar. Ändå ett bittert avsked från farsan. Han visste själv att han var döende, pratade öppet om detta med övriga syskon.
Det var så kluvet, hans hatiska inställning mot mej genom hela livet, jag fick inte fram ett ord när det behövdes.
Lite ledsen blir man att det ska behöva vara så, men inte ens i sista stund backade jag, nu får du betalt gubbe!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 feb 2012 12:39

Jo, men visst hoppar jag in som din livvakt ibland, lösdrivaren... om jag märker att du behöver det. Beklagar att du har haft det så tufft. Är det något du vill prata om så finns jag här och lyssnar. Kram på dig!
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 20 feb 2012 13:55

Äh, förstår inte att gnälla över att folk klagar på att dom inte blev älskade nog av mor och far.
Man får ta det för vad det är.

Min syster ojjar sig med, inte bra här och dåligt där. och nog har hon rätt i mycket,
men gnället har inte hjälpt ett förbaskat piss i mer än att hon gör sig själv deprimerad.

och mina cigg är fortfarande slut.. jag kan behöva lite hjälp här va !½

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 feb 2012 14:13

Tror visst att det kan vara nyttigt att bearbeta sina ledsna och besvikna känslor och vårda barnet inom sig istället för att bli hård, kall och bitter.

Inte fan är det bra för dig att röka, men jag blossar ju själv och vet hur det är att vara utan cigg. PM:a mig din adress så skickar jag dig en ask som du har imorgon. Nemas problemas :)

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 20 feb 2012 14:34

tack för asken, snällt men onödigt. ; p
var ute och fixade ett par på krita...

måste man bli hård och kall ifall man tar saker för vad dom är ?
är det meningsfullt att klaga på en annan människas beteende, när det inte förändrar något ?

Har min egen syster lyckats åstadkomma något mer än gräl och osämja med resultat att hon mår sämre själv,
med att lägga fram sina sanningar ?.

vad ger det för konsekvens att lägga skuld på andra ?, är det en omfördelning av emotionell börda ?
blir det en emotionell jämfördelning av lidande om man får andra att må som dom förtjänar ?

jag tror inte att det blir så, det är inte 5/2 = 2.5 utan det blir 5/2 = 7.8 eller hur nu folk börjar känna att dom mår.

Angelina

Inläggav Angelina » 20 feb 2012 14:48

Ett "haha" kan betyda så mycket.  :lol:

Ni är faktiskt väldigt gnälliga, men det har jag märkt är ett standardbeteende hos de flesta.  Det fyller väl någon social funktion. Något att prata om när inga andra samtalsämnen kommer på tal.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 feb 2012 14:54

Nej, man behöver inte bli hård och kall för att man tar saker som de är. Men jag tror att det är viktigt att möta sina känslor och utveckla en sorts ömhet för sig själv för att må bra på en stabil, äkta grund.

Häromdagen satt jag och fikade på blå cafét med min psykologvän. Han började prata om en kanadensisk studie som visade att sk "värstingar" ofta blir som de blir med ständigt berömmande i bagaget, och att parametrar som socioekonomiska faktorer saknade betydelse. Ärlighet är viktigt. Lösdrivaren lutar mer åt att påtala vad som är fel och det är en viktig egenskap. Jag berättar oftast vad jag tycker är bra, men jag säger till ibland när jag inte tycker att det är bra.
Så får man ha i åtanke det förflutna. Lösdrivaren saknar värme för att få balans. Jag är här. Jag har värme i överskott (och vet hur det är att sakna det), så varför inte dela med mig liksom? Precis som det skulle inte vara nåt problem för mig att skicka dig ett paket cigg. Det är ju inte ens nåt som jag kallar en uppoffring, eller att jag gör det för att få nåt tillbaks. (Lösdrivaren är jag förvisso skyldig big time).

Jag tror På Riktigt att begrepp som solidaritet och omtanke är extremt värdefulla i vår samvaro.

Återgå till "Tankar och känslor"