Kroppsspråket
Moderator: Moderatorgruppen
-
förstår mig själv
- Inlägg: 3058
- Blev medlem: 13 maj 2012 19:32
Kroppsspråket
Nu kommer ett påstående dvs en teori om människokroppen. När vi blir medvetna om vårar kroppsspråk så förstår vi att det sker automatiskt(utan fri vilja alltså) och att man kan styra andras rörelser genom att bli en orsak till en reaktion/verkan. Vi behöver inte idetalj förstå och anstränga oss för att styra kroposspråket utan vår kropp kommer att röra sig på ett ändamålsenligt sätt enligt vad vi strävar efter att uppnå. Vi måste få bort ganska mycket skräp i oss dvs vanföreställningar innan vi förstår detta. Vi måste till största del styras av förnuftet och inte fantasier innan detta sker. Det som händer är att om du får en Ide. Tex gå in i ett ungdomsgäng, knivmän, galna hundar, stoppa en polis, bryta ett bråk, få någon att backa/bli rädd. Tidigare har man förstått hur man ser situationer tidigare och kan undvika att hamna där. Nu kan du få idéer att gå in i situationer som tidigare varit omöjliga. Du kan röra dig mer oregelbundet(kalla det fritt), kan ingripa. Du märker att rädd försvinner och du blir intresserad av situationen. Inget ont kan hända. Det som man trodde var omöjligt tidigare poppar upp som klara idéer/dvs teorier och utförs i verkligheten. Du får makt att styra. Svårigheten är att inte tveka ibörjan för det kan hända då det man gör är så sjukt osannolikt egentligen. Det ofta 2principiellt olika tillvägagångssätt. Situation 1 du ser att något är fel att elände kommer att uppstå och du ingriper resolut med en enda rörelse. Eller ja en känsla/ansträngning som är kraftfull genom hela situationen. Samtidigt så säger du med förnuftet vad som sker och vad som borde ske. När du gör detta (som är bra för alla så avstannar händelsen, man kan styra undan tex den ene om det nu vore ett bråk och visa sin galenskap och förståelse och goda vilja.) i helgen hände detta några gånger. Kan berätta senare. Den situationen är när man märker att bråk håller på att uppstå, då kan man gå långsammare in. Glädjen kan styra undan från ämnet eller så kan man visa sin galenskap mer och mer och få uppmärksamheten. jag är ingen expert på detta men det är roligt. Dels testar man teorier och lär sig och sedan visar man hur förnuftet kan lösa problem. Ju mer man förstår sig själv desto mindre vill man se lidande.Fundera på vad ni gör i tunnelbanan tex. Vad händer om ni tittar på annat sätt rör er annorlunda. Kroppens läge, slapphet osv. Ja vad ni gör. Gör annorlunda och se vad som händer. Känsla uppstår i er kanske. Skam tex. Säg något. Våga vara ärlig, ta i någon om du är glad. När man märker att andra är omedvetna om att man är medveten ser man hur de reagerar och känner. Vad de gör osv. Reaktionerna är olika. Ibland möter ni ilska och då får ni förhålla er till denna. Bäst är att vara galen i så fall, men då måste man vara galen på riktigt! Och det är ni inte. Var försiktig i början. Iaktta. Gör små förändringar mot det normala. Då blir reaktionerna inte lika starka. Fortsätter senare.Förresten. Ni har väl sett tex den arge och starke. Hur vet ni att det är denne. Vad skulle hända om ni gick in i hans närområdet. Petade på honom tex. Ni har säkert idéer om detta. Ni förhåller er till honom på ett sätt han är van att andra gör. Han är omedveten om hur omgivningen reagerar men ändå kommer han märka om ni gör lite annorlunda. Här får man sitta ibörjan så att han är osäker på vad som händer. ju mer man förstår ju mer kan man göra i hans närhet. Tillslut kan man göra vad man vill.
-
förstår mig själv
- Inlägg: 3058
- Blev medlem: 13 maj 2012 19:32
Kroppsspråket
Kroppsspråket är kul. Miljarder gånger roligare än TVspel. man blir bättre,bättre,bättre. Man observerar sin omgivning. Ser essensen i människor. Tittar och försöker förstå alla man möter tex på gatan. Man ser känslorna i människorna. Blyg, glad, arg, trött, sorgsen osv. Den blyge vill innerst inne ha kontakt. Och där kan man göra mycket när man är genuint glad, denne människa gillar man i sitt djup och säger man något lämpligt så kommer den blyge skina upp och det kommer synas på denne efteråt det goda i vad man gjorde. Ja ja det blir exempel från helgen imorgon tror jag. Har slutat lova. Alla options ska vara fria hela tiden. Vi planerar för mycket istället borde vi röra oss ute och låta känslan styra vart vi går. God natt. Ja man får vi kan kalla det fördomar om människor. Det är=teorier om andra. Det ni gör och det den andre gör eller det ni känner är tester på teorierna. Utvärdering, och ni blir bättre. Prata gärna och fråga så får ni även då facit. Gå till den som uttrycker sorg och förstå om det var sorg ni såg eller annat. Bli bättre. Hjärnan kommer att förändras på er
Kroppsspråket
förstår mig själv skrev:Kroppsspråket är kul. Miljarder gånger roligare än TVspel. man blir bättre,bättre,bättre. Man observerar sin omgivning. Ser essensen i människor. Tittar och försöker förstå alla man möter tex på gatan. Man ser känslorna i människorna. Blyg, glad, arg, trött, sorgsen osv. Den blyge vill innerst inne ha kontakt. Och där kan man göra mycket när man är genuint glad, denne människa gillar man i sitt djup och säger man något lämpligt så kommer den blyge skina upp och det kommer synas på denne efteråt det goda i vad man gjorde. Ja ja det blir exempel från helgen imorgon tror jag. Har slutat lova. Alla options ska vara fria hela tiden. Vi planerar för mycket istället borde vi röra oss ute och låta känslan styra vart vi går. God natt. Ja man får vi kan kalla det fördomar om människor. Det är=teorier om andra. Det ni gör och det den andre gör eller det ni känner är tester på teorierna. Utvärdering, och ni blir bättre. Prata gärna och fråga så får ni även då facit. Gå till den som uttrycker sorg och förstå om det var sorg ni såg eller annat. Bli bättre. Hjärnan kommer att förändras på er
Jag tror att ju mer mening man känner i livet desto mer uppskattar man kultur, det roliga är att jag anser att kulturen ger mig mening, så det går runt, den kultur jag uppsnappar ger mig mening och meningen gör att kultur blir mer meningsfullt.
-
förstår mig själv
- Inlägg: 3058
- Blev medlem: 13 maj 2012 19:32
Kroppsspråket
Det är inte fel att uppnå det goda det som känns bra. Men när man utvecklas ändras intressen.
-
förstår mig själv
- Inlägg: 3058
- Blev medlem: 13 maj 2012 19:32
Kroppsspråket
Har tömt mig för idag tror jag. Vill ut. Tänkte på några rubriker till. Vägen till förnuftet. Viktiga input. Osv. Vägen till paradiset tex vad som måste bort hur man ska gå tillväga. Iprincip är det bara att sprida kunskapen men det vore bra om det var enklare och gick snabbare.
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster