scirocco skrev:det är väl inget som är så viktigt med amerika. Det dör fler i trafiken varje dag. Vakna upp
Det handlar inte om att räkna antalet döda. Det handlar om symbolvärdet.
Moderator: Moderatorgruppen
scirocco skrev:det är väl inget som är så viktigt med amerika. Det dör fler i trafiken varje dag. Vakna upp
scirocco skrev:På nyheterna idag sa dom att vi inte tänker på alla trafikoffer för det känns naturligt för oss . hmm. sverige är fixerat vid amerika sen länge. Raggarnas förtjänst. lämna nu skitlandet
Algotezza skrev:Det gäller så mycket mer än politiken. Musiken, filmen, litteraturen, tekniken, vetenskapenn... Kalla landet ett skitland men de som skapat kultur, teknik, vetenskap där är väl inga skitar?
scirocco skrev:Jag följer inte med så noga. syd o nordkorea. Är det inte i nordkorea de har en extremt fet ledare.
klorofyll skrev:Nyheter i media ger en väldigt felaktig bild av verkligheten, de ställer sig inte neutrala. Det här låter antagligen extremt: men USA släppte atombomber över Nagazaki och Hiroshima för ca 75 år sedan, dvs många i regionen minns händelsen, är det då så konstigt att Nordkorea vill ha kraftfulla vapen?
scirocco skrev:usa är fattigare än vi i europa inberäknat östländerna. De har skitmat o människor svälter. De är feta. femhundrakilo. Jag har trettio glassar i källarens frys. men jag äter inte dom. Vi här i norden äter fett o allt vad vi vill men blir inte tjocka. Jag vet faktiskt inte vad det beror på.
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 22 och 0 gäster