Anne skrev:Så härligt att höra ett livstecken från dig, Algot!
Härligt med livstecken från dig med!
Moderator: Moderatorgruppen
Anne skrev:Så härligt att höra ett livstecken från dig, Algot!
hakkapeliitta skrev:Det var som fan. Trodde aldrig att du skulle hamna där.
Finns det någon annan förklaring än rena psyket, förgiftning? Båda kan ge samma symptom. Menar inte att din fru vill förgifta dig och komma åt miljonförsäkringen men matförgiftning?
Algotezza skrev:Överdrivet fantiserande från min sida...
Vega skrev:Algotezza skrev:Överdrivet fantiserande från min sida...
Vad har du för strategi då? Försöker du undvika att fantisera om vissa saker?
Algotezza skrev:Vega skrev:Algotezza skrev:Överdrivet fantiserande från min sida...
Försöker jorda mig i vardagen...
Gå on för det vardagsgrå... fördjupa tristessen...
Pilatus skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Vad har du för strategi då? Försöker du undvika att fantisera om vissa saker?
Gå on för det vardagsgrå... fördjupa tristessen...
Hur går det med rehabiliteringen? Kan du vara ute och röra på dig (gå promenader)?
Algotezza skrev:Vega skrev:Algotezza skrev:Överdrivet fantiserande från min sida...
Gå in för det vardagsgrå... fördjupa tristessen...
Vega skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Vad har du för strategi då? Försöker du undvika att fantisera om vissa saker?
Hur jordar man sig?
Gissar att det är bra att tänka fritt… Låta tankarna flyga? Och att nära sina drömmar!
Algotezza skrev:Vega skrev:Algotezza skrev:
Hur jordar man sig?
Gissar att det är bra att tänka fritt… Låta tankarna flyga? Och att nära sina drömmar!
Man jordar sig genom sina vardagssysslor, städa, diska, gå och handla, laga mat och vara medveten i det man gör, närvarande. Då kan man stå med ena foten stadigt det vardagsgrå och den andra i fantasi och spekulationer. Det gäller att finna sin närvaro och sin balans i allt man gör.
Vega skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Hur jordar man sig?
Man jordar sig genom sina vardagssysslor, städa, diska, gå och handla, laga mat och vara medveten i det man gör, närvarande. Då kan man stå med ena foten stadigt det vardagsgrå och den andra i fantasi och spekulationer. Det gäller att finna sin närvaro och sin balans i allt man gör.
Äter du ordentligt?
Får du tillräcklig intellektuell stimulans?
Algotezza skrev:Vega skrev:Algotezza skrev:
Äter du ordentligt?
Får du tillräcklig intellektuell stimulans?
Jag har gått från att vara vegetarian till att bli allätare, omnivor, sedan några veckor.
Intellektuell stimulans får jag till viss men inte särskilt stor del genom samtal på detta forum och på Facebook-forum.
Jag sade till min fru häromdagen att jag kände mig allt dummare och allt trögare och mindre skärpt. Hon tyckte inte det. Men jag tror man blir avtrubbad med åren, även om ökad erfarenhet delvis kan kompensera en för det.
Martinus verk har jag alltid funnit stimulerande så häromdagen plockade jag fram hans bok Kosmiska lektioner för att återuppleva just den stimulans det brukar vara att läsa hans texter. Jag tyckte det bara var förenklat och banalt. Så jag frågar mig själv om jag vuxit förbi Martinus förenklade beskrivningar liksom att jag lämnat vegetarianismen bakom mig...
Jag vet inte...
Jag är inte så säker på något längre... Förr var jag säker på att Martinus förmedlade sanningen och jag tyckte min erfarenhet bekräftade det.
Vega skrev:En stege kan vara användbar och rentav rolig att använda om man vet vart man ska.. Stegar är helt meningslösa för mig.
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst