Algotezza

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Algotezza

Inläggav Algotezza » 07 nov 2025 21:00

Anne skrev:Så härligt att höra ett livstecken från dig, Algot :smt052!

Härligt med livstecken från dig med!
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 11 nov 2025 21:07

Min dossett är välfylld.
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 24 nov 2025 20:18

hakkapeliitta skrev:Det var som fan. Trodde aldrig att du skulle hamna där.
Finns det någon annan förklaring än rena psyket, förgiftning? Båda kan ge samma symptom. Menar inte att din fru vill förgifta dig och komma åt miljonförsäkringen men matförgiftning?

Överdrivet fantiserande från min sida...

Är hemma nu sedan några veckor och käkar en väldig massa piller, inklusive mineral- och vitaminpiller, och har stödstrumpor för ben och fötter.

Mår så där men håller humöret uppe med mörk humor...
Algotezza aka Algotezza

Vega

Inläggav Vega » 24 nov 2025 21:46

Algotezza skrev:Överdrivet fantiserande från min sida...

Vad har du för strategi då? Försöker du undvika att fantisera om vissa saker?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 24 nov 2025 22:33

Vega skrev:

Försöker jorda mig i vardagen...

Gå in för det vardagsgrå... fördjupa tristessen...
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 25 nov 2025 00:56

Algotezza skrev:
Vega skrev:

Gå on för det vardagsgrå... fördjupa tristessen...

Hur går det med rehabiliteringen? Kan du vara ute och röra på dig (gå promenader)?
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 25 nov 2025 08:46

Pilatus skrev:
Algotezza skrev:
Vega skrev:Vad har du för strategi då? Försöker du undvika att fantisera om vissa saker?

Gå on för det vardagsgrå... fördjupa tristessen...

Hur går det med rehabiliteringen? Kan du vara ute och röra på dig (gå promenader)?

Jag är utskriven nu, och har både tagit promenader och cyklat, så nu är det "bara" min knölstruma som "spökar" - och så det man kallar "njursvikt". Skall tala med njurläkare om mina värden i övermorgon.
Algotezza aka Algotezza

Vega

Inläggav Vega » 26 nov 2025 17:29

Algotezza skrev:
Vega skrev:

Hur jordar man sig?

Gissar att det är bra att tänka fritt… Låta tankarna flyga? Och att nära sina drömmar!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 26 nov 2025 19:08

Vega skrev:
Algotezza skrev:
Vega skrev:Vad har du för strategi då? Försöker du undvika att fantisera om vissa saker?

Hur jordar man sig?

Gissar att det är bra att tänka fritt… Låta tankarna flyga? Och att nära sina drömmar!

Man jordar sig genom sina vardagssysslor, städa, diska, gå och handla, laga mat och vara medveten i det man gör, närvarande. Då kan man stå med ena foten stadigt det vardagsgrå och den andra i fantasi och spekulationer. Det gäller att finna sin närvaro och sin balans i allt man gör.
Algotezza aka Algotezza

Vega

Inläggav Vega » 26 nov 2025 20:11

Algotezza skrev:
Vega skrev:
Algotezza skrev:

Hur jordar man sig?

Man jordar sig genom sina vardagssysslor, städa, diska, gå och handla, laga mat och vara medveten i det man gör, närvarande. Då kan man stå med ena foten stadigt det vardagsgrå och den andra i fantasi och spekulationer. Det gäller att finna sin närvaro och sin balans i allt man gör.

Äter du ordentligt?
Får du tillräcklig intellektuell stimulans?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 26 nov 2025 21:35

Vega skrev:
Algotezza skrev:
Vega skrev:Hur jordar man sig?

Äter du ordentligt?

Jag har gått från att vara vegetarian till att bli allätare, omnivor, sedan några veckor.

Intellektuell stimulans får jag till viss men inte särskilt stor del genom samtal på detta forum och på Facebook-forum.

Jag sade till min fru häromdagen att jag kände mig allt dummare och allt trögare och mindre skärpt. Hon tyckte inte det. Men jag tror man blir avtrubbad med åren, även om ökad erfarenhet delvis kan kompensera en för det.

Martinus verk har jag alltid funnit stimulerande så häromdagen plockade jag fram hans bok Kosmiska lektioner för att återuppleva just den stimulans det brukar vara att läsa hans texter. Jag tyckte det bara var förenklat och banalt. Så jag frågar mig själv om jag vuxit förbi Martinus förenklade beskrivningar liksom att jag lämnat vegetarianismen bakom mig...

Jag vet inte...

Jag är inte så säker på något längre... Förr var jag säker på att Martinus förmedlade sanningen och jag tyckte min erfarenhet bekräftade det.
Algotezza aka Algotezza

Vega

Inläggav Vega » 27 nov 2025 15:30

Algotezza skrev:
Vega skrev:
Algotezza skrev:

Äter du ordentligt?

Jag har gått från att vara vegetarian till att bli allätare, omnivor, sedan några veckor.

Intellektuell stimulans får jag till viss men inte särskilt stor del genom samtal på detta forum och på Facebook-forum.

Jag sade till min fru häromdagen att jag kände mig allt dummare och allt trögare och mindre skärpt. Hon tyckte inte det. Men jag tror man blir avtrubbad med åren, även om ökad erfarenhet delvis kan kompensera en för det.

Martinus verk har jag alltid funnit stimulerande så häromdagen plockade jag fram hans bok Kosmiska lektioner för att återuppleva just den stimulans det brukar vara att läsa hans texter. Jag tyckte det bara var förenklat och banalt. Så jag frågar mig själv om jag vuxit förbi Martinus förenklade beskrivningar liksom att jag lämnat vegetarianismen bakom mig...

Jag vet inte...

Jag är inte så säker på något längre... Förr var jag säker på att Martinus förmedlade sanningen och jag tyckte min erfarenhet bekräftade det.

Jag tycker att du har blivit mer klartänkt det senaste, vad fan menar jag med det?? Jag känner dig ju inte så väl.. Och jag känner dig ännu mindre nu, när du känns helt klartänkt. Du är lite mer naturligt mystisk, utan att behöva anstränga dig då. Förut.. det kanske är fel ord, men du verkade lite stereotyp, för det kändes som att du inte behövde tänka öht, för du hade redan färdig kritik på alla argument.

Vega

Inläggav Vega » 29 nov 2025 14:58

Förut hade jag en väldigt bestämd uppfattning om skönhet. Och det var jäkligt skönt, jag visste precis vad jag ville. Innan jag gick in i en klädbutik så visste jag precis vad jag var ute efter. Jag ville ha mörkt, mörkt, mörkblå, sammetsbyxor. Jag visste vilka människor jag gillade och ville umgås med. Umgicks jag med dem? Nej. Men allt var klart för mig. Jag visste vem som såg bäst ut och när jag såg någon snyggare i en viss film, så upplevde jag en kris, det var i alla fall en sensation.

Vega

Inläggav Vega » 29 nov 2025 15:08

En stege kan vara användbar och rentav rolig att använda om man vet vart man ska.. Stegar är helt meningslösa för mig.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 29 nov 2025 21:20

Vega skrev:En stege kan vara användbar och rentav rolig att använda om man vet vart man ska.. Stegar är helt meningslösa för mig.

En stege hjälper en att nå en högre nivå. Sedan kan man kasta bort den.
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Tankar och känslor"