Bränna ner kyrkor!!!

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Angelina

Inläggav Angelina » 08 apr 2007 17:32

Skyline skrev: Varför finns det ett sådant hat mot kristendomen?

Därför att man använder den som maktmedel och förtrycker, torterar och dödar människor djur och natur i dess namn.

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 08 apr 2007 23:06

Angelina skrev:

Därför att man använder den som maktmedel och förtrycker, torterar och dödar människor djur och natur i dess namn.

Och var sker detta??

Och om det sker så är ju såklart de som gör detta inte stötta av Gud.
Det finns många människor som gör fruktansvärda saker i Guds namn men det betyder ju självklart inte att kristendomen är fel, bara för att människor säger att det gör det i Guds namn.

/Skyline

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 09 apr 2007 10:53

Och var sker detta??

Det finns många människor som gör fruktansvärda saker i Guds namn men det betyder ju självklart inte att kristendomen är fel, bara för att människor säger att det gör det i Guds namn.

Enligt deras uppfattning är gud med på det de gör.
Din uppfattning behöver inte vara korrekt.

För att citera mig själv:
det går inte att argumentera med gud -
det är futilt att argumentera med en person som har gud på sin sida och skickar gud mot dig
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

J R Auk

Inläggav J R Auk » 09 apr 2007 13:11

Sceptisk skrev:Jr Auk

Att vara tillåtande skapar frid?? Jaså säger du det. Du menar kanske att ifall man är tolerant mot kyrkan så känner de troende frid...

Nej jag menar att om du ska kunna njuta av det tillfälle, då din kropp ligger i absolut vila, innan du störtar ner, från hoppets höjd du just nått, mot ytan i vattnet, då måste man utelämna sig. Och det är likt livets frid. Det är bara man själv som får friden av att låta.

Och att vara tillåtande är inte detsamma som att vara medgivande, och inte det samma som att vara erkännande.

Wu wei eller vad det nu heter.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Angelina

Inläggav Angelina » 09 apr 2007 14:45

Skyline skrev:
Angelina skrev:

Och var sker detta??

/Skyline

Lyft din blick från Bibeln en stund och läs lite historia och varför inte nyheterna, så klarnar det nog.

Det gäller inte bara kristendomen, alla religioner är hatade, av mig, och jag är Gud. :)

Användarvisningsbild
sapientia

Inläggav sapientia » 09 apr 2007 16:19

Varför inte sätta första bästa golfspelare i finkan? Jag har nämligen hört att det finns golfspelare som skattefifflar.    :twisted:
Den som söker, han letar.

Angelina

Inläggav Angelina » 09 apr 2007 16:46

Precis, golf är ju en väldigt kristen sport så golfbanor borde också brännas och återställas till sitt naturliga skick.
Eller varför inte befria alla mördare från fängelset, för jag har hört att vissa är oskyldiga.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 10 apr 2007 10:02

Bild

SS bar detta på sina bälten,
där de gick och gjorde Guds verk.

Endast de bästa, de starkaste
var kapabla till uppgiften.

Och gud log,
ty det som gjordes i hans namn var gott.

länk

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 10 apr 2007 11:51

Jörgen skrev:SS bar detta på sina bälten,
där de gick och gjorde Guds verk.

Hur i hela friden kan du säga så? På vilket sätt gjord nazisterna Guds verk?? När tom. ett av de tio budorden är; Du skall inte döda. Skulle du kunna förklara detta?

/Skyline

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 10 apr 2007 13:45

Jag påstår det eftersom de själva påstod det,
och den amerikansk baserade aggressionen säger detsamme om sitt verk.

Jag menar, att vem som helst kan sätta på sig den kristnes fårpäls.

Därför duger det inte med pappkyrkor som terapi.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 10 apr 2007 13:58

Det här är ovanligt, de sig självdeklarerande kristna hörs det inte ofta något ifrån, man får åka ända till Japan.

Hundratals kristna och sju kyrkor i Japan opponerar mot att Franklin Graham predikar på en evangelisk festival. Franklin Graham, son till Billy Graham, har stött Irakkriget och sagt kränkande saker om islam. Festivalen hölls 3-5 nov på ön Okinawa där 75 procent av USA:s militärbaser i Japan är koncentrerade och varifrån trupper har flyttats till Irak. ”Vi anser att ett deltagande i festivalen och att säga amen till att budskapet är Guds ord är ett aktivt stöd till Amerikas krig i Irak”, heter det i ett uttalande från festivalens kritiker.

Själv uppfattade jag mig tidigare som kristen trots min ateism, helt enkelt för att jag växt upp i det omgivande samhället, har dock kommit fram till, att jag inte tror ett skvatt på kristendomen.

Det som du kanske skulle ta som fördelen med kristendomen, de 10 budorden bland annat, ägs ju inte av kristendomen, utan faller snarare under sunt förnunft, eller "common sense" - ett bra sätt att komma överens med sina medmänniskor.

Krigshetsarna, de kristna, skiter fullständigt i de 10 budorden.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 10 apr 2007 14:02

Gör en sökning på http://www.alltheweb.com med phrasen

"u.s. christians against war"

eller

"american christians against war"

och beskåda resultat.

Sedd

Inläggav Sedd » 10 apr 2007 14:46

Allt som inte görs av kärlek är fel. Att bränna ner kyrkor är inte kärleksfullt, inte ens till sig själv om man vill det.

Jag önskar att alla människor skulle förstå hur mycket kyrkan betyder, särskilt för mig.

Jag är världens lyckligaste person :) och kyrkan är en stark punkt i mitt liv, jag känner hur nära jag kommer Gud.
Lyssna och se.

amy

Inläggav amy » 11 apr 2007 23:30

Sedd skrev:Jag är världens lyckligaste person :) och kyrkan är en stark punkt i mitt liv, jag känner hur nära jag kommer Gud.

gud finns inte bara i kyrkan, han finns överallt.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 12 apr 2007 11:10

Kyrkor är hjärntvättstugor

Återgå till "Religion och andlighet"