Kapad skrev:Mohini skrev:What is love?
Baby don't hurt me, don't hurt me, no more.
Nejdå. Jag är sådär cyniskt känslolös även i den här frågan. Anledningen till varför vi håller oss (eller försöker hålla oss) till en partner i taget är troligtvis för att det minskar risken för smittspridning och liknande (rent känslomässigt motiverar väl folk det på annat vis, typ "jag skulle inte kunna leva med att han var med någon annan"). Samma sak med varför vi har romantiska relationer överhuvudtaget, det har varit en sorts arbetsfördelning mellan man och kvinna som idag blir mindre och mindre nödvändig, därav separationer och skilsmässor som är som vanligast i landet med troligtvis minst behov av arbetsfördelning inom hemmet, USA.
Utöver det så handlar det väl om det gamla hederliga att sprida sina gener vidare.
Desto mer utvecklade vi blir kommer vi nog att glida ifrån den där biten med fasta relationer och liknande, när vi har pr0n och dildos och liknande för att ersätta mycket av det som relationer ger. Kort sagt, vi får ett mindre och mindre behov av det som kallas kärlek, och kommer därför att avstå för att slippa all vånda när vi kan få alla fördelar som det gav med sig förr på annat vis. Men troligtvis kommer folk fortfarande att bli förälskade titt som tätt och skriva daggvåta noveller om brustna hjärtan, då det verkar vara ett naturligt mänskligt beteende.
Eh vi får mindre och mindre behov av det som kallas sex och begär och kan lämna plats för kärleken.
Fan va banala alla är.
Vad kallar du kärlek? Jag vet ingen som kallar det du kallar att andra kallar kärlek för kärlek. Då måste man ju säga till liksom och ingen står utan övertygelse efter jag har farit fram