Xinea skrev:Kallekulla, du verkar vara rätt person på FF med dina bra argument. Din mening talar om rätt så mycket...om dig. Att slösa sin tid här på FF för att läsa om din pung är totalt "ogenialiskt"! Jag förväntar mig ett högre nivå på detta forumet. Det finns intellektuella människor här, men så finns det många (som kan vara intellektuella) men är socialt obegåvade och inte kan föra en diskussion utan ett fördomsfullt dömande diskussionssätt. Jag har fått nog! i IRL sågar man inte ner andra och tycker en massa om andra (som suchanother brukar göra) utan att ens ha sett eller hört sin motpartner.
Aja lösningen på problemet faller in i Z definition. Dessutom är det till gagn för en stor del av befolkningen. Vanliga dödliga har svårt för det nya, måste låta det sjukna in lite. Einstein råkade ut för detsamma.
Okej det verkar vara bästa att skriva utan ironi. Mitt exempel illustrerar givetvis bara problemet med definitioner. Definitioner som är för vida, ja då kan lösningar av pungkliande bli genialt.
Intressantare är atyt fråga:
Vad är syftet med att tala om genier? Vem bestämmer vem som är ett geni? Är geni=en person är det då frågan om hyllandet av individen? Står det mer om genier i borgerlig media? Varför i så fall.osv. Anlägg en sociologisk vinkling på det så blir det inte bara en massa tragglande av hur man definerar.
p.s det är säkert de som redan tagit upp detta, har bra läst delar av tråden.