Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vad tänker du på?
well,hacka o alla andra . nu ska jag för söka berätta något för alla Lynx ben hackka Pilatus algottessa stefan den oförtrytlige håkan dasshake Pernilla den såfjänglige Adam den sistfödde. Esther helgonet fast ändå inte som den riktiga helgonet med sin vita volvo. Kent utsuddaren minus räddaren . kungen av sverrige. Rödskägg Blåtand ulveus politikern med sked i munn. Norge bara som land därför att det är bäst. Holland som är friast i europa. Canada som är neutralt Sverige som tillverkar o sälger mest vapen i världen per capita. Och så katharina den lilla flickan som bara är fyra år och henrik som också bara är fyra år. Nu ska sk a ni få höra på en inte alls rolig historia. Bara så som det var..
Jag åkte till brasilien på en billig studentbiljett fast jag inte var student
Nu stööks de3t jag skrev o jag fick logga in igen. Ja, men jag blev avsläppt från bussen mitt i natten på en station i savannen där ingen mer än jag steg av
Det var ett motell där. i cement. rummen är belagda sa de.det var alltså bara två rum de hade. Men du kan sova i de här två fåtöljerna gratis om du vill. Nästa morgon bjöd en av de som hade fullbelaggt hotellet mig på frukost. Sen sjussade han mig i sin lilla vita fiat på håliga grusvägar dit jag skulle. Också gratis
föräldralösa barn var det där . de skulle haft en engelsklärarinna men hon var borta. såg aldrig henne. Barnen pratade Brazil o jag kunde bara esperanto. de hade inte lärt sig nån esperanto alls. Jag fick hand om trettiofem portugeispratande barn på heltid. Vi samlade ved till matlagningen. De lärde mig att fånga vildhästar o rida dem. det fanns ett kollektiv där jag badade med sköna kvinnor i en lagun i ån som var som paradiset. Höga trän runt om o en nedfallen trädstam tvärs över ån som vi dök ifrån. Jag fick fyrtiograders feber flera gånger. En gång när jag låg sjuk kom ett barn in vid min säng. Han tog min arm o sa. På portugeis, jan , jag blängtar efter dig. Vi längtar efter dig, kom! jag kom ett slag. blev inte frisk. åkte med tre jämnåriga brasilianare söderut och var med på många fler äventyr som jag kan berätta sen. bla om när de blev livrädda under en promenad när vi kom till ett kusligt ställe. Men denna historien med barnen är viktigast. Deras kärlek till mig brinner liksom än i mig. Vi åt kvällsmat en gång. föreståndarinnan hade räknat ut en macka per person. jag tog bförst o fattade inget. Jag tog alltså två. när fatet skickats runt fattades det en. Föreståndarinnan skällde på barnen. Flickan som satt närmast till vänster om mig visste att det var jag som tagit två. Hon sa inget. hon tittade på mig. Hon var fattig o hade säkert upplevt saker i sitt hem innan. Hon tyckyte om mig och hatade skäll. Jag tittade på henne. Vi var förstående vänner och jag älskar henne än idag. Minns inte hur hon såg ut men jag känner hennes väsen just nu fortfarande. Mmm en berättelse om lidande och stark vänskap.
Pilatus! hej. jag skulle gärna sitta i din trädgård. vi har inte så långt till varann eftersom vi båda bor i Småland. Småland är emellertid enormt stort. Ja, du sitter med din fenomenalt blandade cocktail och visar mig. jag låtsas vara intresserad men har en god burköl för handen. Vi tittar på din trödgård med delad hänförelse. Du delar med dig av all din kunskap. Jag frågar andra saker. Vi berättar om vår ungdom och undrar hur det kom sig att just vi har överlevt. Jag kommer att dela med mig av mina hantverkskunskaper och du finner det rätt så roligt. Jag kommer att lyssna på dig och lära mig allt som går. Men att vi blir vönner vore det mest värdefulla jag kan tänka mig
Livet. Som en berg- och dalbana. Som en flod, En bäck. En källa. Ett hav, En göl. En pöl. Och upp bland molnen.
Ge och du får. Du får och vill ge.
Livets rytm. Rytmer.
Andning.
Andas in, håll andan. Andas ut.
Lugnt. Lugnt och stilla.
Låt hjärtat slå.
Andas till ande.
Ge och du får. Du får och vill ge.
Livets rytm. Rytmer.
Andning.
Andas in, håll andan. Andas ut.
Lugnt. Lugnt och stilla.
Låt hjärtat slå.
Andas till ande.
Algotezza aka Algotezza
Jag tänker på detta hur man upplevs (ex.v. här på forumet).
När jag läser det jag skriver, känns inte som jag, det är väl själva grejen med ett medium, för att det ska fungera öht.
Verkar som om jag är en överpositiv person som inte kan samla sina tankar.
Jaja. Jag gillar positivitet, sedan är det väl tråkigt med fullständigt samlade personer.
När jag läser det jag skriver, känns inte som jag, det är väl själva grejen med ett medium, för att det ska fungera öht.
Verkar som om jag är en överpositiv person som inte kan samla sina tankar.
Jaja. Jag gillar positivitet, sedan är det väl tråkigt med fullständigt samlade personer.
-
hakkapeliitta
Går ju att vara positiv och samlad på samma gång?
Känner du dej själv som splittrad person? Tankarna åker härs tvärs och maler på?
Vill egentligen inte ge råd då detta kan ända i katastrof.
edit: råd kan, även vänskapliga sådana, utlösa en oanad händelsekedja. Har varit med om detta en gång och vill inte medverka en gång till.
Känner du dej själv som splittrad person? Tankarna åker härs tvärs och maler på?
Vill egentligen inte ge råd då detta kan ända i katastrof.
edit: råd kan, även vänskapliga sådana, utlösa en oanad händelsekedja. Har varit med om detta en gång och vill inte medverka en gång till.
Så mycket hamsterpsykopater överallt.
hakkapeliitta skrev:Känner du dej själv som splittrad person? Tankarna åker härs tvärs och maler på?
Nej det är bra! Vill bara påpeka detta att allt inte är som man tror... Föreställ er denna person utefter rösten:
https://www.youtube.com/watch?v=Tulj5XmxunE
Det var fantastiska historier scirocco.
Jag har några böcker (högst 40 av god kvalite) och lite prylar, som jag sparar, men människor tycks i det stora hela sakna något som kan kallas kultur. Vi har vår musik och vårt jobb att gå till. Man har i stort sett bara sitt huvud till bibliotek, där vi lagrar vår personlighet, de vi känner, våra mönster och erfarenheter.
Jag vet en person, han säger att han har 10 000 böcker, på arabiska, engelska och svenska.. Det låter bra, men kanske skulle jag få ångest av att ha så många.
Jag vet en person, han säger att han har 10 000 böcker, på arabiska, engelska och svenska.. Det låter bra, men kanske skulle jag få ångest av att ha så många.
Har anmält mig till en kort kurs i teckning.
Tack ben! Hej! gårdagen blev fantastisk. Jag hade besök av en kvinna med sin mamma.. Hon gav mig ostkaka. Tittade på hela huset o tackade ja till att bli bjuden på grönsaksmiddag framöver. Hon lärde mig hur jag skulle plocka sönder en fåtölj o beställde tyg till två. Soffan får va kvar i sin originalklädsel. Hon kommer och hjälper mig att bära upp flyttkartånger o annat på loftet. Hon gillade inte coldplays låt yellow som jag skickade till henne. Men hon gillar mig,det förstår jag. Vi kommer att bli vänner. Hon rådnade när jag gav henne komlimang för det japanska motivet på hennes skor. Hon visade dem ännu mer. Hon vet allt om mig o vi är barn. Positiva men med sorg . Hennes sorg har jag inte märkt än. Hon påminner mig om en kompis jag hade i klass två. För hon ropade ,kom ihåg att du lånat tången. Sen körde hon o tutade högt på vägen en bit bort. Ja hon är en liten glad flicka i sin själ o hon gillar mig. Jag är glad
Återgå till "Tankar och känslor"