Nej du är inte skyldig, för vi är fria att göra vad vi vill.
Men får ta konsekvens av våra handlingar.
Romer älskar sitt land och sin kultur och sina kvinnor,
och nog kommer många av dom vackraste från det landet.
men jag får nog följa deras moral om jag ska beblanda mig med dom oavsett var dom bor.
Jag umgicks med zigenare i tonåren, och lärde mig tidigt vad som gäller.
Vad jag tror gäller mellan människor är respekt.. en äkta respekt ger respekt tillbaka.
om jag inte klankar ner på andra med min sketna moral så accepterar dom mig på ett bättre sätt.
Men många människor tror att frihet är att få göra vad dom vill och att dom ska bli respekterade.
lyssnar man inte på andra så lyssnar dom nog inte på dig heller. Tycker du folk är pest och svin så kommer du själv bli behandlad som pest och svin.
har jag rätt att styra över andras värderingar, araber, romer, kineser, amerikaner ?
nej, jag anser inte att jag eller andra får göra det. Dessutom tror jag att etik och moral genomgår en långsam förändringsprocess för att man ska kunna leva med sin omgivning på bästa sätt. och alla vill leva tryggt.
så vi har ett gemensamt mål, men som kan ta tid att uppnå.
jag tog 100 tusen som en rå gissning på antalet, 80 000 är rätt många det med.
Min ena närmaste granne är alban, och en mer omtänksam människa och hedersvärd person får man leta efter.
hela hans familj är bra, även om dom använder sig av osvenska metoder som bortgifte. sen varierar det efter personlighet hur man är som människa. En alban var en riktigt skum typ, halvkriminell och halvganster, men inte mer kriminell än de svenskar jag mött på som är kriminella och halvgangsters

..men nu var det nog mer frågan om antalet hedersmord i sverige, och dom är väl lätt att räkna på ena handen. av alla 80 000 albaner som bor här.
Jag har i många år (20) levt i en miljö med ändlöst olika kulturer, jag har inte sett något negativt i mer än vad jag övrigt ser i samhället. Jag borde ha varit död för många år sedan med min öppenhet och med vad jag säger, och har fått många ilskna kommentarer tillbaka, men det har alltid löst sig med att jag respekterar dom, och det värderar dom högt. så låt saker bero, om man inte menar varandra illa. det är så jag tror människor fungerar.
Den ilskna hunden var en metafor för att man inte ska gå över gränser som folk sätter upp.
gör man det så har man samtidigt visat på att man saknar respekt.
Det där med sex och perversiteter går jag inte in på, vet inte hur funkar i svenska hem heller.
en övertro på lagen skapar en massa ointelligenta beteenden som i sig är en fara för samhället.