Vad är spänningar

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 22 okt 2011 09:51

Minded

det är bra att det kommer nytt blod in mina trådar,
du ger nya vinklar om spänningar,

och spänningarna i kroppen är en enorm potentiell kraft
som vi för allt i världen inte ska slaka av med psykofarmaka

men försöka hitta vägar
för fritt utlopp

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 24 okt 2011 10:22

lösdrivaren skrev:
Harald Davidsson skrev:om jag inte missminner mig funderade du på att åka hit till INDIEN,

Sant. Ville dock först se Fantomens dödskallegrotta i Bhengalien.
Har en förkärlek till GOA, underbara stränder, fri röka, var där ett gäng år sen, började planera, först ta ut allt pensionssparande, sen dra iväg.
Vi får väl se. Funderade en gång att ta min cykel och dra iväg. Är så jävla trött ibland. Är lite nojig med att säga upp alla sociala kontrakt. Å andra sidan tror jag ingen bryr sej, egentligen. ”Kul brorsa” tror jag de flesta skulle säga, ”nu drog han iväg och vi önskar honom lycka till”.
Inte mer än så faktiskt. Ibland måste man våga här i livet och endast tänka på sej själv, sitt välmående.
Livet är kort och rusar iväg. Varhelst man finner sinnesro, till de lappländska fjällen eller vad som helst. Go for it!

du tänker som en Buddha, för som du skriver.......Varhelst man finner sinnesro, till de lappländska fjällen eller vad som helst. Go for it.........

detta var precis vad Buddha gjorde,

Annars menar jag att Goa och turistställen är bara för att reta sina sinnen, därför besöker jag aldrig turist-orter, jag känner mig aldrig hemma bland turister,

vad är fantom-grottan?

var det ingenting av den indiska filosofin som fastnade i ditt tänkande,

jag älskar Indien,

ÄLSKAR, ÄLSKAR ÄLSKAR INDIEN

Återgå till "Filosofi"