unik skrev:Godnatt
Gonatt
Moderator: Moderatorgruppen
unik skrev:Godnatt
Algotezza skrev:Anders skrev:unik skrev:Godnatt
Gonatt
Gomiddag!
unik skrev:Vad finns det för alternativ som volontär?
Deltid. V
unik skrev:Vad finns det för alternativ som volontär?
Deltid.
V
Algotezza skrev:Allt flyter och allt är approximativt. Tron oavsett vad vi tror på innebär ofta att vi ser våra fantasier bekräftade. Tron är skenbart exakt eller ger en känsla av exakthet.
xion skrev:Jag tänker på hur fort tiden går när man blir gammal.
Jag älskar de ljusa sommarnätterna men nu börjar det redan bli mörkt en stund mitt i natten.
När jag var barn var ett sommarlov som en evighet.
När jag löneslavade var semesterveckorna en avsevärd period.
När jag blir pensionär då... tänkte jag.
Så blev det inte alls. Jag tycker inte att jag hinner med nånting. Ändå försöker jag rationalisera bort allt onödigt, som TV, städning, disk, gräsklippning m.m. Ibland har jag tänkt att man skulle ha pensionen i sin aktiva tid i livet istället. Sen kunde man löneslava tills man stupade.
Men det skulle ju inte funka. Ingen vill anställa någon över fyrtiofem.
Algotezza skrev:Jag tänker på livet och dess mening. Livet i dess helhet är bortom all mening, något som bara är och som vi är utkastade i.
Delar av livet kan ha mening, alla små och stora projekt vi har, sådant vi önskar oss och strävar efter. Dessa har mening för annars hade vi inte ägnat oss åt dem.
För mig har det mening att umgås och kommunicera med andra, att lönearbeta med sådant jag gillar att jobba med, och att skriva, teckna och göra musik...
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster