Hizbollah = terroristorganisation - Eller Inte
Moderator: Moderatorgruppen
- Guds tjänare
- Avslutat konto
Guds tjänare skrev:Jag har ny fråga:
Tycker ni att Hizbollah är den sämre parten, om man jämför med Israel ?
Gärna med motivation.
/Guds tjänare
Om en part, Hizbolla, medvetet placerar sina robotramper bland civila allt för att så så många död civila libaneser som möjligt som följd vid Israels svar på attacken. Tja du. Gör Israel så?
Visst Hizbolla kör väl ett race där de försöker skapa antipatier gentemot Israel och tydligen verkar ju världen gå på den lätta. Så smart är det väl.
Är lite dåligt insatt får jag erkänna. Alla dessa flyktingar håller Israel dem fånga i flykningläger? Om inte varför tar inte grannländerna hand om dem? Om de nu värnar om libaneserna dvs.
Guds tjänare skrev:Nja, jag tycker inte det. Hassan Nasrallah har sagt: att han skulle ej attackera civila mål, om inte fienden gjorde det. Jag tycker att han håller det löftet. För det vore orättvisst att Israel skjuter mot civila skyddsrum, och hizbollah skulle försöka skjuta millitära anlängnigar. skulle minst sagt var en orättviss fajt.
Det var ju Hizbollah som kidnappade två israeliska soldater och började skjuta missiler mot israeliska städer. Nu kan det ju diskuteras ifall Israels svar är proportionerligt, men det är klart att Israel försvarar sig. Hur tror du Sverige skulle reagera om en grupp i Norge sköt missiler mot svenska städer?
Det jag menade var: att om hizbollah inte skulle attackera civila i Israel, så skulle dem få stora förluster,detta ger utrymme för den Israeliska militären. Att påpeka är att: Israel var först med att attackera civila.I ett krig är civila "Akilles hälen" det e därför hizbollah (som e redan underlägsen) inte har råd med att bara attackera millitären.
Varför ska dem attackera överhuvudtaget?
Vart ifrån får man för sig att hizbollah är terrorister ??, ni som tyckt att hizbollah e terrorister svara på denna fråga.
En organisation som har som mål att förinta ett land är väl en terroristorganisation? Dessutom har dem utfört bombattentat mot fredsbvevarande trupper under det libanesiska inbördeskriget.
Vad har du att säga om dessa ord från Hassan Nasrallah?
"Om de [alla judar] samlades i Israel skulle vi slippa problemet med att förfölja dem över hela världen."
"Alla som läser dessa texter [Koranen och de heliga skrifterna] måste utesluta att vi kan leva tillsammans med dem [judarna], inte bara i Palestina utan även i små byar i Palestina, eftersom de [judarna] är cancer som hotar att sprida sig när som helst."
Hizbollahrekryter som svärs in.

Så Israel har att göra med en ytterst obehaglig granne.
Om nu hizbollah var terrorister, så varför inte skjuta mot skyddsrum?,(dem som är inne i skyddsrummet kanske inte skadas, men det brukar finns dem som inte hinner i tid),varför inte skjuta mot kemiska fabriker, varför inte kidnappa åtminstone ett par hundratals amerikaner , och kanske från andra länder med, och pressa dem på något. Det finns så mycket som hizbollah kan göra, för att kunna vinna kriget lättare.
Att förinta Israel (alltså "vinna kriget") tror jag inte att dom lyckas med. Däremot skaffar dom sig väl status i arabvärlden genom att slåss mot Israel.
Varför gör inte Hizbollah så ? Svaret är Hizbollah är inte terrorister.
Deras missiler är uppenbarligen inte särskilt träffsäkra (israeliska araber har ju också dödats av dem). Kanske finns det också andra skäl.
- Guds tjänare
- Avslutat konto
Kallekula skrev:Om en part, Hizbolla, medvetet placerar sina robotramper bland civila allt för att så så många död civila libaneser som möjligt som följd vid Israels svar på attacken. Tja du. Gör Israel så?
Jag vill gärna få källan på det, om jag skall tro på det.
/Guds tjänare
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.
- Guds tjänare
- Avslutat konto
Mithra skrev:Guds tjänare skrev:Nja, jag tycker inte det. Hassan Nasrallah har sagt: att han skulle ej attackera civila mål, om inte fienden gjorde det. Jag tycker att han håller det löftet. För det vore orättvisst att Israel skjuter mot civila skyddsrum, och hizbollah skulle försöka skjuta millitära anlängnigar. skulle minst sagt var en orättviss fajt.
Det var ju Hizbollah som kidnappade två israeliska soldater och började skjuta missiler mot israeliska städer. Nu kan det ju diskuteras ifall Israels svar är proportionerligt, men det är klart att Israel försvarar sig. Hur tror du Sverige skulle reagera om en grupp i Norge sköt missiler mot svenska städer?
Hizbollah kidnappade två israliska soldater, sedan sköt israel raketer, missiler mot libanon (största delan var civila offer). efter det avfyrade hizbollah raketer mot norra israel.
Det stämmer att hizbollah var först med att kidnappa israeliska soldater, men israel var först med att attackera civila och döda dem.
Det jag menade var: att om hizbollah inte skulle attackera civila i Israel, så skulle dem få stora förluster,detta ger utrymme för den Israeliska militären. Att påpeka är att: Israel var först med att attackera civila.I ett krig är civila "Akilles hälen" det e därför hizbollah (som e redan underlägsen) inte har råd med att bara attackera millitären.
Varför ska dem attackera överhuvudtaget?
Har du läst igenom diskussion, innan du lägger inlägg ? För annars är mitt tips att du gör det.
I slutet av sida 1 så har jag skrivit ett inlägg om "förklaringen till hizbollahs attacker" där får du ditt svar.
Nja, inte om vi pratar om israel, då kanske man kan ändra synpunkt, värför ? får du svaret på slutet av sida 1.Vart ifrån får man för sig att hizbollah är terrorister ??, ni som tyckt att hizbollah e terrorister svara på denna fråga.
En organisation som har som mål att förinta ett land är väl en terroristorganisation?
Dessutom har dem utfört bombattentat mot fredsbvevarande trupper under det libanesiska inbördeskriget.
Källa ?
"Om de [alla judar] samlades i Israel skulle vi slippa problemet med att förfölja dem över hela världen."
Det där vill jag ha källa på. Och sedan vill jag säga till dig att i vilket sammanhang som helst, så kan man inte bara inte dra nån menning ur hans många tal, och säga att detta ska repesentera honom.
/Guds tjänare
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.
Det stämmer att hizbollah var först med att kidnappa israeliska soldater, men israel var först med att attackera civila och döda dem.
Är det inte också så att Hizbollah genom åren skickat självmordsbombare till Israel?
Har du läst igenom diskussion, innan du lägger inlägg ? För annars är mitt tips att du gör det.
I slutet av sida 1 så har jag skrivit ett inlägg om "förklaringen till hizbollahs attacker" där får du ditt svar.
Ok, läste det.
Davidsstjärnan är en judisk symbol och har varit det sedan medeltiden. Att dom två ränderna skulle representera Eufrat och Tigris är rent nys. Dom blåa ränderna kommer från den judiska bönesjalen talith.
Nja, inte om vi pratar om israel, då kanske man kan ändra synpunkt, värför ? får du svaret på slutet av sida 1.
Jaha, så det är okej att förinta Israel?
Källa ?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hizbollah
Hizbollahs väpnade gren misstänks ligga bakom bombattentaten mot amerikanska och franska fredsbevarande trupper under det libanesiska inbördeskriget, bombningen av den israeliska ambassaden i Buenos Aires och kapningen av TWA Flight 847 den 14 juni 1985 som flög från Aten med destination Rom.
Det där vill jag ha källa på. Och sedan vill jag säga till dig att i vilket sammanhang som helst, så kan man inte bara inte dra nån menning ur hans många tal, och säga att detta ska repesentera honom.
Citatet du citerade sa han i en intervju till den libanesiska tidningen Daily Star.
Visst kan man inte bara rycka citat hursomhelst. Men tydligen har ju Hassan Nasrallah gjort sig känd för den sortens kommentarer om judar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hezbollah# ... nd_Judiasm
Vad tyckte du förresten om bilden där Hizbollahrekryter gör Hitlerhälsning?
Guds tjänare skrev:Kallekula skrev:Om en part, Hizbolla, medvetet placerar sina robotramper bland civila allt för att så så många död civila libaneser som möjligt som följd vid Israels svar på attacken. Tja du. Gör Israel så?
/Guds tjänare
Bara att söka på nätet finns hur mycket som helst skrivet om det.
"Ja, Human Rights Watch har skarpt kritiserat Hizbollah för krigsförbrytelsen att använda civila som sköldar."
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2502&a=566109
Sedan har ju den stora frågan varit vad är propotionerligt svar från Israels sida.
- Guds tjänare
- Avslutat konto
det är utanför ämnet.Mithra skrev:Är det inte också så att Hizbollah genom åren skickat självmordsbombare till Israel?
Hmm.. då finns det två olika uppfattningar om dessa två blå ränder. När man lyssnar på de israliska ledare genom tiderna, så tror jag mer på min uppfattning:Davidsstjärnan är en judisk symbol och har varit det sedan medeltiden. Att dom två ränderna skulle representera Eufrat och Tigris är rent nys. Dom blåa ränderna kommer från den judiska bönesjalen talith.
Moshe Dayan, israelisk general och politiker, sade den 25 juni 1969 i Londontidningen Times följande:
"Våra fäder uppnådde de gränser som erkändes i delningar planen. Vår generation har nått 1949 års gränser och utvidgat den judiska statens område. Nu, efter sexdagarskriget 1967, har den nya generationen lyckats nå Suez, Jordanfloden och Golanhöjderna. Men detta är inte slutet. Vi kommer att utvidga våra gränser bortom Jordanfloden och kanske omfatta hela Libanon och centrala Syrien också "
Och generalen Yitzhak Rabin, också israelisk politiker för arbetarpartiet och idag ansvarig för den israeliska krigsmakten och ockupationspolitiken, denne Rabin sade den 20 juli 1973 till den israeliska tidningen Háaretz följande:
"Amerikanerna har gett oss vapen så att vi ska använda dem när det är nödvändigt - i vissa fall är det tillåtet för den civiliserade världen att ta kontroll med våld över oljekällorna i hela Mellanöstern."
Och den israeliske generalen och politikern Arik Sharon, ökänd som Beiruts slaktare och ordergivare av masslakten i de palestinska flyktinglägren Sabra och Shatila sommaren 1982, sade den 7 juni 1973 i den israeliska tidningen Yediot Aharorat:
"Israel är nu en militär supermakt ... För amerikanerna är det viktigaste att Israel är starkt. Alla de europeiska ländernas militära styrkor är svagare än våra. Israel kan på en vecka erövra ett område från Khartoum i Sudan till Bagdad i Irak och ända till Alger."
Och David Ben-Gurion, som den sionistiska propagandan i bl a Sverige söker helgonförklara, han sade den 21 maj 1947 i sin dagbok:
"Arabländernas svaga punkt, deras akilleshäl, är Libanon. Det islamiska herraväldet där är konstlat och kan lätt störtas. En kristen stat bör upprättas där, som vi kan ingå ett förbund med. Sedan när vi har brutit Arablegionens styrka och bombat Amman, huvudstaden i Jordanien, kan vi utplåna Transjordanien. Därefter kommer Syrien att falla samman. Och om Egypten då skulle våga föra krig mot oss, skall vi bomba Port Said, Alexandria och Kairo. Vi skulle då sluta krigföringen och få Egypten, Assyrien och Kaldéen att betala till oss vad de är skyldiga våra förfäder."
Och detta skrev alltså David Ben-Gurion redan 1947, året innan den sionistiska banditstaten upprättades den 14 maj 1948.
Så arabländerna har med en ytterst obehaglig granne.
Ja.Jaha, så det är okej att förinta Israel?
Hizbollahs väpnade gren misstänks ligga bakom bombattentaten mot amerikanska och franska fredsbevarande trupper under det libanesiska inbördeskriget, bombningen av den israeliska ambassaden i Buenos Aires och kapningen av TWA Flight 847 den 14 juni 1985 som flög från Aten med destination Rom. Så som jag läser står det "misstänks" ligga bakom dådet, det är inte bekräftat.
Vad tyckte du förresten om bilden där Hizbollahrekryter gör Hitlerhälsning?
- Guds tjänare
- Avslutat konto
Kallekula skrev:Guds tjänare skrev:Kallekula skrev:Om en part, Hizbolla, medvetet placerar sina robotramper bland civila allt för att så så många död civila libaneser som möjligt som följd vid Israels svar på attacken. Tja du. Gör Israel så?
/Guds tjänare
Bara att söka på nätet finns hur mycket som helst skrivet om det.
"Ja, Human Rights Watch har skarpt kritiserat Hizbollah för krigsförbrytelsen att använda civila som sköldar."
"Att så många civila dödats beror på att Hizbollah gömmer sina raketramper i bostadsområden, skriver Kramár. Ja, Human Rights Watch har skarpt kritiserat Hizbollah för krigsförbrytelsen att använda civila som sköldar."
det är hans teori om varför så många civila har dödats. Kan det inte vara så att israel gör det med mening ? Vi säger att det stämmer, hizbollah har haft sina raket tramper hos civila, men det värsta dåden finns det inget tecken på nåt millitärt: jag citirar från samma källa:
"Men HRW har samtidigt i rapport efter rapport gett konkreta exempel på israeliska angrepp mot civila i områden där inte tillstymmelse till militära mål fanns eller hade funnits i närheten. Exempel: 28 döda i Kana 30/7, 11 döda i Aitaroun 16/7 och ytterligare 11 i Tyre samma dag. Redan under konfliktens första vecka dokumenterade HRW 153 fall då libanesiska civila dödats långt från alla militära mål. Enligt HRW har Israel "systematiskt genomfört artilleri- och luftangrepp vars civila kostnader är överdrivet stora i förhållande till det begränsade eller tveksamma militära värdet". Att systematiskt genomföra sådana angrepp är en krigsförbrytelse."
/Guds tjänare
- Guds tjänare
- Avslutat konto
Zartax skrev: Man kan inte hävda att nån försvarar sig om de inte attackerar den anfallande.
(Jag såg inte ditt inlägg, tills nu förstås.)Hizbollah har dödat mindre civilt än millitärt. därför så kan jag säga att Hizbollah attackerar den attackerande(I israel är marjoteten, dödsoffer millitärt).
/guds tjänare
Hmm.. då finns det två olika uppfattningar om dessa två blå ränder. När man lyssnar på de israliska ledare genom tiderna, så tror jag mer på min uppfattning
Det är några israeler som uttalar sådana ambitioner, men dom nämner inget om flaggan. Här är hur en tidig sionist, David Wolffsohn, förklarade flaggans tillkomst:
"At the behest of our leader Herzl, I came to Basle to make preparations for the Zionist Congress. Among many other problems that occupied me then was one that contained something of the essence of the Jewish problem. What flag would we hang in the Congress Hall? Then an idea struck me. We have a flag — and it is blue and white. The talith (prayer shawl) with which we wrap ourselves when we pray: that is our symbol. Let us take this Talith from its bag and unroll it before the eyes of Israel and the eyes of all nations. So I ordered a blue and white flag with the Shield of David painted upon it. That is how the national flag, that flew over Congress Hall, came into being."
Detta bekräftas även av Israel Shahak, som sa följande:
"A good example is the very persistent belief in the non-existent writing on the wall of the Knesset of the Biblical verse about the Nile and the Euphrates. Another example is the persistent, and completely false declarations, which were made by some of the most important Arab leaders, that the two blue stripes of the Israeli flag symbolize the Nile and the Euphrates, while in fact they are taken from the stripes of the Jewish praying shawl (Talit).
Israel Shahak var uttalad kritiker mot staten Israel och var medförfattare till Jewish Fundamentalism in Israel. Så du kan inte anklaga honom för att vilja dölja något.
Yitzhak Rabin har inte ansvar för den israeliska krigsmakten. Han mördades 1995 av den judiske fundamentalisten Yigal Amir för att ha skrivit under Osloavtalet, som säger att Israel ska dra tillbaka trupper. Så jag inte inte lite skeptisk till att han sa det du säger att han sa.
Ja.
Jaa, hur ska Israel handla med såna här oförsonliga fiender? Det bevisar bara det jag sagt, att Israel är den klart "mognaste" parten i konflikten. Om Israel ville (vilket du påstår att dom vill) skulle dom redan ha erövrat hela Mellanöstern, då deras militär är överlägsen grannländernas. Men Israel har inte uttalat som "mål" att förinta alla araber.
Dom israeliska araberna är medborgare i Israel på lika villkor som judarna. Dom grupper i Israel som införa teokrati och driva ut alla araber ur landet är väldigt marginaliserade, dom flesta israeliska judar är knappt troende. Men Hamas vinner valet bland palestinierna.
Det är milslång vidd mellan Israel och deras fiender. När Baruch Goldstein massakrerade bedjande muslimer så fördömdes detta av Israel, och offren fick kompensation. Fast man vet namnen på dem som nästan direkt efter massakern lynchande Goldstein så åtalades dem aldrig.
Är det så Hamas eller Hizbollah gör när deras män har dödat bussåkande israeler?
Synd att inte Aftonbladet eller Expressen eller DN eller nån annan tidning kunde notera när ni säger rakt ut vad ni verkligen vill, och inte gömmer er bakom Taqqiyah.
Kan du förklara på ett förnuftigt och logiskt sätt varför det är okej att förinta Israel, men inte andra länder?
Så som jag läser står det "misstänks" ligga bakom dådet, det är inte bekräftat.
Okej, my bad. Dom är misstänkta för det.
detta är ingen hitlerhäslning, utom dem hälsar på Nasrallah.
Ja, med hitlerhälsningar.
- Guds tjänare
- Avslutat konto
Mithra skrev:Det är några israeler som uttalar sådana ambitioner, men dom nämner inget om flaggan
(Detta är inga vanliga israler, utom dessa är israels ledare.) Men det är stöd till att det kan vara så att flaggans ränder betyder nilen och eufrat. Faktum är att i torah eller talmud (kommer inte ihåg vart det stog). så står det skrivet att judarna skall ha landet från nilen till eufrat.
Ja.
Jaa, hur ska Israel handla med såna här oförsonliga fiender? Det bevisar bara det jag sagt, att Israel är den klart "mognaste" parten i konflikten.
Men israel vill ju förinta hamaz och hizbollah.
Om Israel ville (vilket du påstår att dom vill) skulle dom redan ha erövrat hela Mellanöstern, då deras militär är överlägsen grannländernas. Men Israel har inte uttalat som "mål" att förinta alla araber.
Ja det skulle dem ha gjort också. Då israel var som störst, vid samma tid så varnade sovjet israel & compani att om dem skulle forsätta sin framfart så skulle sovjet, lägga sig i, och med det så blev det stop,och förhandlingar började.
det är en hel annan sak! Ber israel om förlåtesle när dem dödar barn som kastar sten på pansarvagnar ?Eller när dem spränger bostadshus, och skyddsrum ?Är det så Hamas eller Hizbollah gör när deras män har dödat bussåkande israeler?
Jag tror fortfarande på att dessa ränder repesenterar eufrat och nilen. Israel är land byggt av av våld, orättvissor och terror. Och för övrigt finns det likheter mellan nazismen, rasismen och sionismen. Dem ser som (pricis som hitler gjorde) mer värdiga än andra. Och enligt mig så är dem grunden till många problem. Och här är lite fakta om israelerna:Kan du förklara på ett förnuftigt och logiskt sätt varför det är okej att förinta Israel, men inte andra länder?
I en undersökning som det israeliska Centret mot rasism nyligen publicerade framstår dock en majoritet av israelerna som gravt rasistiska.
8 procent skulle vägra att bo i ett hyreshus där det fanns en arab.
63 procent anser att araberna utgör ett "demografiskt hot" (föder för många barn, blir för många) och ett hot mot statens säkerhet.
Och 40 procent stöder tanken på en total etnisk rensning i Israel.
Siffrorna publicerades den 26 mars i Dagens Nyheter. De borde därmed inte ha undgått de bombliberala skribenterna på våra folkpartistiska ledar- och kultursidor.
/Guds tjänare
-
suchanother
- Avstängd
Helt klart att Israel är en rasistisk stat och för en apartheidliknande politik.
Amnesty anklagade i dagarna Israel för krigsförbrytelser i Libanon. Israelerna har systematiskt och medvetet bombat civila mål; sjukhus, skolor, skyddsrum med civila offer som följd. Allt för att kollektivt bestraffa libaneser, ett välkänt mönster från Gaza och annorstädes. Kanske lärde de sej ett och annat från nazisterna trots allt.
Såååå…Hizbollah är terrorister när de skjuter raketer in i Israel? Och Israels mördande är "finare" när de kan döda civila genom precisionsbombning? Trots allt är civila libanesiska offer ca 20 ggr högre än dito israeliska.
Israelerna drar sej inte ens för att döda FN-folk vilket skedde för nån vecka sen när en FN-postering bombades och 5 FN-officerare dödades, även detta dåd var helt medvetet.
Israel struntar i FN-resolutioner. En medlem som inte följer fattade beslut bör naturligtvis uteslutas.
Amnesty anklagade i dagarna Israel för krigsförbrytelser i Libanon. Israelerna har systematiskt och medvetet bombat civila mål; sjukhus, skolor, skyddsrum med civila offer som följd. Allt för att kollektivt bestraffa libaneser, ett välkänt mönster från Gaza och annorstädes. Kanske lärde de sej ett och annat från nazisterna trots allt.
Såååå…Hizbollah är terrorister när de skjuter raketer in i Israel? Och Israels mördande är "finare" när de kan döda civila genom precisionsbombning? Trots allt är civila libanesiska offer ca 20 ggr högre än dito israeliska.
Israelerna drar sej inte ens för att döda FN-folk vilket skedde för nån vecka sen när en FN-postering bombades och 5 FN-officerare dödades, även detta dåd var helt medvetet.
Israel struntar i FN-resolutioner. En medlem som inte följer fattade beslut bör naturligtvis uteslutas.
(Detta är inga vanliga israler, utom dessa är israels ledare.)
Så det var därför Sharon drog tillbaka bosättningen i Gaza?
Men det är stöd till att det kan vara så att flaggans ränder betyder nilen och eufrat.
Återigen, inga referenser till flaggan i deras uttalanden. Rabins uttalande är dessutom med största sannolikhet inte från honom. Dom andra kollade jag inte upp vad det var för ena, men bamnet Rabin kände jag igen.
Faktum är att i torah eller talmud (kommer inte ihåg vart det stog). så står det skrivet att judarna skall ha landet från nilen till eufrat.
Kolla på denna karta.

Det röda representerar Storisrael såsom Likud och vanliga konservativa israeler ser det. Det orange representerar det Storisrael som revisionistiska sionister (extremnationalister) föreställer sig. Det gula representerar det Storisrael som Baath och muslimer föreställer sig. Ingen sionist har någonsin angett det gula området för Storisrael.
Men israel vill ju förinta hamaz och hizbollah.
Hamas och Hizbollah är inga folkslag, utan två terrororganisationer.
Ja det skulle dem ha gjort också. Då israel var som störst, vid samma tid så varnade sovjet israel & compani att om dem skulle forsätta sin framfart så skulle sovjet, lägga sig i, och med det så blev det stop,och förhandlingar började.
"När Israel var som störst" menar du antagligen områdena som Israel behärskade efter storinvasionen från grannarna 1967. Men Israel lämnade ju tillbaka dem. Om dina uppgifter om Sovjet stämmer, varför har Israel inte försökt erövra Melanöstern under dom 16 år som Sovjet varit borta?
Jag tror fortfarande på att dessa ränder repesenterar eufrat och nilen.
Då är det din tro, en tro som du håller mot bevisen. Jag visade hur dem som antog flaggan ansåg vad den betydde. Dom borde ju veta bäst, eller?
Israel är land byggt av av våld, orättvissor och terror.
Israel är Mellanösterns enda demokrati. Turkarna sålde det landet till en massa judar under 1800-talet, därför att turkarna ansåg landet vara värdelöst. Judarna fick landet att blomma, och än idag planteras flera miljoner träd varje år i Israel. Jag vet inte hur det är med dig, men vore jag tvungen att välja ett land i Mellanöstern att bosätta mig i så skulle jag definitivt välja Israel över grannländerna.
Och för övrigt finns det likheter mellan nazismen, rasismen och sionismen.
Du som muslim ska väl inte tala om likheter med rasism och nazism! Förutom att din pedofilprofet gjorde livet surt för araberna genom att plundra deras karavaner, håna deras gudar och omvända många av dem under dödshot, så massakrerade han även männen i Banu Qurayza. Han kallade även svarta för "russinhuvuden".
Bilder på muslimska frivilliga på nazisternas sida under andra världskriget:

Dem ser som (pricis som hitler gjorde) mer värdiga än andra.
Fel. Målsättningen för sionismen är att judarna ska ha ett eget land och bli som alla andra folk. Den tidiga sionismen var anti-religiös.
I en undersökning som det israeliska Centret mot rasism nyligen publicerade framstår dock en majoritet av israelerna som gravt rasistiska.
8 procent skulle vägra att bo i ett hyreshus där det fanns en arab.
63 procent anser att araberna utgör ett "demografiskt hot" (föder för många barn, blir för många) och ett hot mot statens säkerhet.
Och 40 procent stöder tanken på en total etnisk rensning i Israel.
Siffrorna publicerades den 26 mars i Dagens Nyheter. De borde därmed inte ha undgått de bombliberala skribenterna på våra folkpartistiska ledar- och kultursidor.
Om dessa siffror är representativa för den grupp av israelerna som är judar, varför får då ultra-ortodoxa partier, som Shas och allt vad dom heter, så få röster? Varför är kahanistiska grupper förbjudna i Israel?
Återgå till "Politik och samhälle"