Har ni tänkt på...

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Ohm

Inläggav Ohm » 04 maj 2009 17:33

...att filosofiforum egentligen är ett anagram för "Fusiform-folio", vilket Jesus hade på huvudet när han kommunicerade med sina utomjordiska vänner.

...att Jesus Kristus egentligen är ett anagram för "Kissets sju ur", de heliga tiderna, ur vilket världen är skapat ur.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Trivia-fakta är...

Inläggav Algotezza » 04 maj 2009 19:13

... att Bengt Citron en gång var sur på mig därför att han trodde jag snott följande aforism, publicerad i SvD på 90-talet, från hans hemsida:
"Skelett i garderoben bör sopas under mattorna". Via dåv. redaktören för Marginalen, Lars Årling, lyckades han snoka upp mitt hemtelefonummer och sporde mig om källorna till mina SvD-aforismer å Marginalen.

Här är adressen till hans hemsida: http://www.livet.se/ord/k%C3%A4lla/Bengt_Citron

... att intresse-Smurfen förmodligen dansar fandango när han läste ovanstående spännande notiser.

Vänligen Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 04 maj 2009 19:17

...att hoppet är det sista som över ger kängurun.

...att skornas andlige ledare är Käng-Gurun.

...att skoskav är lika nyttigt som renskav.

Minns Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 04 maj 2009 19:18

att man för att svänga vänster med cykeln drar styret åt höger och tvärtom.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

Användarvisningsbild
Pho-ku

Inläggav Pho-ku » 04 maj 2009 19:22

... att Algotezza är en riktigt rolig och pahittig, eller kreativ (som ju är sa poppis idag), filur.

... att, lägga märke till de sma detaljerna, som de flesta annars inte lägger märke till, är trevligt.

... att kanske de flesta lägger märke vid dessa undangömna detaljer, fast inte vagar uttrycka sig.
Flows are necessary—and indeed this is a thought in terms of flows—the feminine flow, following very determined trajectories, rises up following the lines of masculine flow, along the spinal column, to go to the brain, and that’s desire in its immanence as a process.
– Deleuze

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 04 maj 2009 19:33

Pho-ku skrev:... att Algotezza är en riktigt rolig och pahittig, eller kreativ (som ju är sa poppis idag), filur.

Jau en baura en tramseböjsa...

Tysk gammal witz (Ludwitz Witzgensteins):

-Wie viel Uhr ist es?
-Das ist kein Filur, das ist mein Bruder.

Hau de!

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Pho-ku

Inläggav Pho-ku » 04 maj 2009 19:36

Algotezza skrev:
Pho-ku skrev:... att Algotezza är en riktigt rolig och pahittig, eller kreativ (som ju är sa poppis idag), filur.

-Wie viel Uhr ist es?

Hau de!

Algotezza

Lustigt, som alltid. Ännu lustigare är det att jag ju faktiskt befinner mig i Tyskland :)
Flows are necessary—and indeed this is a thought in terms of flows—the feminine flow, following very determined trajectories, rises up following the lines of masculine flow, along the spinal column, to go to the brain, and that’s desire in its immanence as a process.

– Deleuze

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 05 maj 2009 12:09

Pho-ku skrev:
Algotezza skrev:

-Wie viel Uhr ist es?

Hau de!

Algotezza

Lustigt, som alltid. Ännu lustigare är det att jag ju faktiskt befinner mig i Tyskland :)

Synkro-Nisse jublar!

Hälsa Jung!

meddelar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Den-röde

Inläggav Den-röde » 09 maj 2009 01:25

... att Norge är det enda land i världen där en Grandiosa dom låtit bli att lägga på paprika kostar runt 5 kr mer än orginalet och marknadsförd med "Nu har vi pillat bort paprikan åt dig".
Att folk hyllar och välkomnar den trots detta får en pr intreserad som mig att fälla en tår. Så vackert!

... att en del människor utbrister "Så synd om honom/henne som hade så mycket kvar att leva för" när någon dör tidigt. Spelar väll ingen subjektiv roll för honom/henne om hon/han hade levt 50 år till? Tror inte h*n reflekterar så mycket över det.
(Däremot kan det vara synd om personerna i den dödes omgivning.)

... att detta var min första post.

/Den-röde

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 09 maj 2009 13:23

Den-röde skrev:... att Norge är det enda land i världen där en Grandiosa dom låtit bli att lägga på paprika kostar runt 5 kr mer än orginalet och marknadsförd med "Nu har vi pillat bort paprikan åt dig".
Att folk hyllar och välkomnar den trots detta får en pr intreserad som mig att fälla en tår. Så vackert!

... att en del människor utbrister "Så synd om honom/henne som hade så mycket kvar att leva för" när någon dör tidigt. Spelar väll ingen subjektiv roll för honom/henne om hon/han hade levt 50 år till? Tror inte h*n reflekterar så mycket över det.
(Däremot kan det vara synd om personerna i den dödes omgivning.)

... att detta var min första post.

/Den-röde

Välkommen in i spelet!

Algotezza (med lite fler poster i sin posthög)
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Sun Ra

Inläggav Sun Ra » 09 maj 2009 18:43

...att ett spela alltid har en vinner och förlorare så vad blir utgången av detta spel?
I do not come to you as Reality, I come to you as a Myth

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 09 maj 2009 18:46

Sun Ra skrev:...att ett spela alltid har en vinner och förlorare så vad blir utgången av detta spel?

I schack kommer vinnaren näst sist och förloraren kommer på en hedervärd andra plats.

Menar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 12 maj 2009 12:32

... att MTV:s videor blir allt världelösare att glo på, med tanke på att meningslös slumpgenerad info fyller allt större del av tv-skärmen.

Menar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Sun Ra

Inläggav Sun Ra » 12 maj 2009 13:04

Algotezza skrev:
Sun Ra skrev:...att ett spela alltid har en vinner och förlorare så vad blir utgången av detta spel?

I schack kommer vinnaren näst sist och förloraren kommer på en hedervärd andra plats.

Menar Algotezza

...att det ändå alltid är någon som tar åt sig äran, att någon alltid är lite brätte i än tävling, trots utgången.
I do not come to you as Reality, I come to you as a Myth

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Har ni tänkt på att...

Inläggav Algotezza » 02 jun 2009 12:01

120 taktslag i minuten är ett skönt tempo. Många låtar har så många taktslag per minut.

Ungefär samma antal hjärtslag i minuten uppnådde förmodligen ens föräldrar vid ens konceptionsögonblick!

Den sexuella upphetsningens tempo... Därför gillar vi det i musiken...

Hilsen fra Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Tankar och känslor"