Jag tror inte på upplysning
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
Ramana Maharshi säger i en av sina böcker att han blev plötsligt upplyst en dag, han var ganska ung, kanske 20 år, och jag tänkte att det där har han sagt därför att de som skrev om honom ville ha en sådan historia. För att piffa upp bilden av honom som ett orginellt helgon. Det säljer väl bättre. Hans böcker och alla fotografierna av honom som man kan se i hans lilla bokhandel i Terevannamalai i tamil
- Harald Davidsson
upplysning är en hänsyftning på den kosmiska orgasmen, och varje liten orgasm människan får är en form av upplysning. och då kommer vi in på Osho som jag alltid älskat att läsa, och han säger att sex förvandlas till samadhi efter en viss fördröjning av utlösningen..
alltså sex har två olika aspekter, en andlig och en för att skaffa barn.
och han menar att den andliga aspekten är förträngd, .... är den det ?
Harald Davidsson skrev:upplysning är en hänsyftning på den kosmiska orgasmen, och varje liten orgasm människan får är en form av upplysning. och då kommer vi in på Osho som jag alltid älskat att läsa, och han säger att sex förvandlas till samadhi efter en viss fördröjning av utlösningen..
Orgasmen enligt mig är ett tecken på skapelse, fullbordan, och ifall man lyckas få en andlig orgasm innebär detta att något håller på och skapas, den konkreta orgasmen har sitt syfte i att skapa nytt liv, men den abstrakta skapar fram en annan slags människa, så ifall man sparar på sina sexuella energier och låter dem få ett abstrakt utlopp såsom att tjäna Gud, kommer en ny slags människa sakta skapas fram, genom kärlek, sex och den statiska kraften
- Harald Davidsson
Orgasmen enligt mig är ett tecken på skapelse, fullbordan, och ifall man lyckas få en andlig orgasm innebär detta att något håller på och skapas, den konkreta orgasmen har sitt syfte i att skapa nytt liv, men den abstrakta skapar fram en annan slags människa, så ifall man sparar på sina sexuella energier och låter dem få ett abstrakt utlopp såsom att tjäna Gud, kommer en ny slags människa sakta skapas fram, genom kärlek, sex och den statiska kraften,
skriver Niddle..
Om vi då säger att sex några minuter ger en mycket begränsad orgasm
som är i stort centrerad i sexorganet och kallar denna orgasm för en mentalt
kastrerad orgasm, och den orgasmen som kommer efter lite längre tid
för en mentalt centrerad orgasm i hela kroppen,
då har vi alltså en lägre orgasm som inte orsakas av känslan i högra hjärnhalvan,
men av friktionskänslan på sexorganet,
och en annan orgasmen som orsakas i högra hjärnan som är en orgasm
direkt i vårt medvetande, och denna orgasmen skulle kunna
kallas för upplysande.
och för att få orgasmen i medvetandet måste vår skapande fantasi
vara aktiv under samlaget
och vi måste kunna vända andra kinden till,
alltså ta emot smärta och skjuta upp vår lustkänsla
för det handlar om att gå upp just på gränsen till maximalupplevelsen
och stoppa
och just att kunna stoppa,
att inte vara girig efter njutningens maximum,
att kunna se att maximum ej
är detta maximum vi plötsligt når efter några minuter,
men att det finns ett maximum långt bort i fjärran
som vi vill bestiga och stoppar då just innan vårt första maximum inträffar,
och sjunker ner igen och kommer upp igen pånytt,
detta klättrande upp och ner igen
bestäms av vår målinriktade vilja som ska ha det högsta maximala
som sitt mål för samlaget.
skriver Niddle..
då har vi alltså en lägre orgasm som inte orsakas av känslan i högra hjärnhalvan,
kallas för upplysande.
och stoppa
Harald Davidsson skrev:Orgasmen enligt mig är ett tecken på skapelse, fullbordan, och ifall man lyckas få en andlig orgasm innebär detta att något håller på och skapas, den konkreta orgasmen har sitt syfte i att skapa nytt liv, men den abstrakta skapar fram en annan slags människa, så ifall man sparar på sina sexuella energier och låter dem få ett abstrakt utlopp såsom att tjäna Gud, kommer en ny slags människa sakta skapas fram, genom kärlek, sex och den statiska kraften,
skriver Niddle..
kallas för upplysande.
och stoppa
Aha, nu fattar jag var du menar Hanuman.
Sånt höll jag på med förra året ganska mycket. Stegra upp sexualiteten.
Nu har jag tagit mig an ett äventyr där jag söker efter en orgasm utan beröring, alltså utan någon som helst beröring på kroppen. Denna orgasm har jag ännu inte lyckats med, men jag vet att den finns för jag snuddar vid den.
Den andra orgasmen är också ganska skön, helkropp orgasmen som känns som vägor igenom kroppen. Ibland kan den vara i flera sekunder, kanske 20 för mig. Men jag söker efter något ännu intensivare nu, och det är vad jag kallar för den andliga orgasmen, där inget konkret görs. Allt sker abstrakt.
Tex ifall en kvinna rör över sitt bröst så upplever jag det i min kropp eller ifall hon får en orgasm så känner jag var hon får den ungefär hur den känns osv
man kan väl säga att denna sexualitet sker mest utanför kroppen, då känslan är utanför kroppen, orgasmen kan då sträcka sig över flera timmar, ofta har jag gått runt och kännt den i hela kroppen som en del av mina andra handlingar,,, kanske den sjäsliga orgasmen är rätta namnet Hanuman???
- Harald Davidsson
Nu har jag tagit mig an ett äventyr där jag söker efter en orgasm utan beröring, alltså utan någon som helst beröring på kroppen. Denna orgasm har jag ännu inte lyckats med, men jag vet att den finns för jag snuddar vid den.
skriver Nuddle
det är vad alla dess mantra utförare håller på med då de inte direkt försöker förstöra någon enskild idivid genom sin puja, de sänder mantra emot någon speciell kvinna och försöker dricka hennes lust och därigenom få en slags mental orgasm, men Arun Kumar,som berättade detta för mig redan år 2000, han var den bäste mantra utföraren i södra Indien och bodde två år tror jag hos mig här,,jo, han förklarde detta för mig, men han sa att han inte blir tillfredsställd, jag vet inte vad han menade med det, för hela Buddhismen handlar om detta blod-drickande abstrakt som vi kan se på mandala där en man sitter i meditations-ställning och en svart kvinna sitter mittemot på hans könsorgan, detta är black magik.
.men Nuddle, varför är kvinnan svart,,kan du visa en sådan bild..men du jobbar med den muslimska vibrations-metoden, så du försöker skapa den mentala orgasm själv inte genom mentalt våldtäckt, fast genom kärlek, eller hur
skriver Nuddle
det är vad alla dess mantra utförare håller på med då de inte direkt försöker förstöra någon enskild idivid genom sin puja, de sänder mantra emot någon speciell kvinna och försöker dricka hennes lust och därigenom få en slags mental orgasm, men Arun Kumar,som berättade detta för mig redan år 2000, han var den bäste mantra utföraren i södra Indien och bodde två år tror jag hos mig här,,jo, han förklarde detta för mig, men han sa att han inte blir tillfredsställd, jag vet inte vad han menade med det, för hela Buddhismen handlar om detta blod-drickande abstrakt som vi kan se på mandala där en man sitter i meditations-ställning och en svart kvinna sitter mittemot på hans könsorgan, detta är black magik.
.men Nuddle, varför är kvinnan svart,,kan du visa en sådan bild..men du jobbar med den muslimska vibrations-metoden, så du försöker skapa den mentala orgasm själv inte genom mentalt våldtäckt, fast genom kärlek, eller hur
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
Harald Davidsson skrev:Nu har jag tagit mig an ett äventyr där jag söker efter en orgasm utan beröring, alltså utan någon som helst beröring på kroppen. Denna orgasm har jag ännu inte lyckats med, men jag vet att den finns för jag snuddar vid den.
skriver Nuddle
du har en mycket speciell plats i mitt hjärta Hanuman
att sno från andra är dåligt,
det jag gör Hanuman, handlar inte ens om att tänka på sex utan som du säger vibrations-metoden, jag tänker inte ens på sex när jag gör detta, jag tänker kärlek och på gud, de vibrationer en kvinna sänder ut mot mig genom sin röst fångar jag upp, och jag upplever att de får en subtil konkret fullbordan, men jag gör detta framför allt för att jag tror att det är bra att fylla sig med sexuella vibrationer som man sedan omvandlar genom kärlek till skapande orgasm för ens nya person, såsom du har skapat dig själv Hanuman
varför kvinnan är svart ingen aning faktiskt, vem bryr sig om dom vampyrerna, jag har försökt förstå hur de bär sig åt med sin puja och undrat ifall inte jag också gör black magic, men det är omöjligt, för jag vill inte direkt ta något, jag skickar ut kärlek så gott jag kan och det som påverkar mig påverkar mig, men jag övar nu på att inte ens tänka den minsta lilla tanke på konkret sex, utan bara ta in vibrationerna genom ögonen öronen osv
det roliga är ju också att ifall man tänker på det konkreta när man gör denna "vibrations-metod" att den inte fungerar alls..... man måste således var icke girig och fäst mot gud och känna mycket kärlek för att den skall fungera fullständigt.....
det är en utmärkt övning tycker jag också för att lära sig kontrollera sin sexualitet samtidigt som den skapar extra energi i kroppen som kan omvandlas till något konstruktivt
det är en utmärkt övning tycker jag också för att lära sig kontrollera sin sexualitet samtidigt som den skapar extra energi i kroppen som kan omvandlas till något konstruktivt
Återgå till "Religion och andlighet"