tidsmönster & tidskapslar
Vaelira
Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?
Helgglimt
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
4 november 2017
syntetiskt liv, Craig Venter, död April 29, 2026 var biokemist, år 2010 skapade hans labb det första syntetiska livet, Synthia (JCVI-syn1.0), där en konstgjord arvsmassa styrde en bakteriecell
Moderator
Pilatus skrev:syntetiskt liv, Craig Venter, död April 29, 2026 var biokemist, år 2010 skapade hans labb det första syntetiska livet, Synthia (JCVI-syn1.0), där en konstgjord arvsmassa styrde en bakteriecell
Något att kombinera med AI? Cyborg-tänkande...
Algotezza aka Algotezza
Viktminskning.
unik skrev:Viktminskning.
Har just avslutat 4 dagars fasta ca 300 kalorier/dygn. En känsla av frihet.
Moderator
Pilatus skrev:unik skrev:Viktminskning.
Var och en blir därvidlad salig på sin fason. Jag får en kick av att månadens kaloriunderskott är bättre än för månaden året innan, och att jag kan säga att jag registrerat korrekt utan att ha ”syndat”. För mig är en extra bulle helt ok, om jag tar med den i summeringen, inte bara låter den slinka ner - händer alltsom oftast, och det är de kalorierna jag kämpar mot.
Skulle aldrig utsätta mig för en dag med mindre än 1500 kcal i intag frivilligt.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
4 november 2017
4 november 2017
Anders skrev:Pilatus skrev:unik skrev:Viktminskning.
Var och en blir därvidlad salig på sin fason. Jag får en kick av att månadens kaloriunderskott är bättre än för månaden året innan, och att jag kan säga att jag registrerat korrekt utan att ha ”syndat”. För mig är en extra bulle helt ok, om jag tar med den i summeringen, inte bara låter den slinka ner - händer alltsom oftast, och det är de kalorierna jag kämpar mot.
Skulle aldrig utsätta mig för en dag med mindre än 1500 kcal i intag frivilligt.
Men jag har passerat gränsen, ett BMI som ligger strax över 25. Man bör ligga mellan 20-25. Dessutom har jag inga problem med att fasta, jag antar att kroppen lär sig omställningen till att omsätta kroppens energiförråd i stället för en regelbunden tillförsel av energi.
Moderator
Att odla sin trädgård, den filosofiska metaforen från Voltaires Candide om att ta ansvar för sitt eget liv och skapa mening.
Moderator
Valuebetting.
Just idag är vi starka!
V
V
Återgå till "Tankar och känslor"