Det en EGODÖD handlar bortom medialitet -är att ADAPTERA en utochinvändning av jordiskt förankrade jag-PERSPEKTIV/projicerade ARKETYPER: och genom jordmassans ständiga förstörelse regenererar vi oss ständigt i dagens långsamma lopp.
(Medialitet är att leka med sitt eget spök-jag. Har VISS erfarenhet av det.)
Jag förstod det här när jag började "tänka mig IN I mitt eget intellekt", och förstod vad MYSTIK är rent tekniskt; hur man kan BYTA ROLL; både är Gud och står observerandes Gud -där ansvaret både är det egna (det finns ingen annan) och samtidigt något mycket större.
Jag upplevde HUR jag KUNDE "förstå allting som går att förstå".
Man skapar mental frihet genom att bevisa sitt "renhet" och hela tiden kringgå förstörelsen; genom att man tidigt skapade en "pol" där man blev "ingenting", då behöver man inte "använda" språket som "program", utan är den del av det.
Började förstå en massa saker som inte riktigt går att uttrycka nu, genom att jag konfronterade mitt inre automatiska språk och förstod att jag upprepar "rum" som jag fått projicerade på mig -och försökte ta reda på den bakomliggande tanken bakom ordet -menar ungefär att tänkandet består av inre broar av ritualer som integrerat sig som OMEDVETNA myter, som vi relaterar till tillvaron genom dess "pusselbitar" och får känslor av makt, Gud och mening vilket vi behöver i vår orientering frammåt.
Förstod samtidigt även andliga system kan vi kalla det -bl.a hur människan egentligen naturligt har ett behov av att återgå till sin närvaro på nätterna genom naturen, som ett slags transcendensbehov synkad med naturens cykler.