Var står de andra forumsmedlemmarna politiskt?
Moderator: Moderatorgruppen
- Avantgardet
Nej, jag tycker inte det är det du säger. Jag säger att revolutionen försiggår på flera olika plan, så länge man inte låter sig förborgligas. Vi har olika uppgifter att utföra, under en och samma strävan. Men byter man strävan så är det en annan sak.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Självklart skitsnack från en latmask.
Visst vi kan alltid säga: Vad jag än gör (eller inte gör) så beror det på att jag inväntar det stora dundret, att den stora utopin ska slå in. När alla får vad som helst när helst de vill det.
Tills dess så lever vi i verkligheten.
Accepterar du inte demoktiskt tagna beslut?
Så var vi där igen man att ta ansvar.
Visst vi kan alltid säga: Vad jag än gör (eller inte gör) så beror det på att jag inväntar det stora dundret, att den stora utopin ska slå in. När alla får vad som helst när helst de vill det.
Tills dess så lever vi i verkligheten.
Accepterar du inte demoktiskt tagna beslut?
Så var vi där igen man att ta ansvar.
- Avantgardet
Jag anser att jag tar mitt ansvar, anser att du flyr ditt. Det är som sagt helt och hållet beroende på vilken underliggande strävan vi erkänner. Jag inväntar inget utan jobbar konstant för det jag anser rätt. Jag arbetar till "this little flatline here closes the curtain", för att tala med en fyndig typ.
AV
Du kan ju göra ett test, för attt se om du är så principfast vad det gäller dina värderingar. Säg det du just skrev i inläggen här nästa gång du är på soc och hämtar ut pengar. "Jag inväntar inget utan jobbar konstant för det jag anser rätt." Och på följdfrågan om du aktivt söker jobb och gör allt för att få ett jobb säg sanningsenligt nej. Annars blir det som vanligt med vänstern. Bara en massa hykeleri.
Du kan ju göra ett test, för attt se om du är så principfast vad det gäller dina värderingar. Säg det du just skrev i inläggen här nästa gång du är på soc och hämtar ut pengar. "Jag inväntar inget utan jobbar konstant för det jag anser rätt." Och på följdfrågan om du aktivt söker jobb och gör allt för att få ett jobb säg sanningsenligt nej. Annars blir det som vanligt med vänstern. Bara en massa hykeleri.
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
- Till Kallekula!
- hykeleri?
Du menar - hyckleri?????????????
Du menar - hyckleri?????????????
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM
/*Dies hodiernus amicus tuus
- dies hesternus conscientia tua *
= Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.
(c) KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM
/*Dies hodiernus amicus tuus
- dies hesternus conscientia tua *
= Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.
(c) KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/
- Avantgardet
Kallekula skrev:AV
Jag är fullkomligt ärlig, och de är med på noterna. Även på anställningsintervjuer, vilket kanske är det främsta skälet till att jag inte får de jobb jag söker. Det enda jag håller tyst om för soc är mitt drogande, av det enkla skäl att jag faktiskt tycker om att göra saker (praktik, eller gratisarbeten som såna som du drar nytta av, ett slags samhällstjänst) istället för att gå i stödgrupper (och sen slipper jag ju risken att de avkräver mig pissprov också, och slipper stå och skämmas med matrekvisitioner när jag handlar). Och sen fick jag ju mitt lämplighetsintyg härom året, då var jag ju givetvis tvungen anlägga den skenheliga uppsynen.
Är du inte redo att ta jobb så ber jag om ursäkt. Då är du sjuk. Då är allt i sin ordning.
Dock så motsäger du dig själv. Om soc inte skulle betrakta dig som anställningsbar varför hänvisar dig då till anställningsintervjuer? Ja se soc i Norrland vilka tomtar. De tar inget ansvar. Eller rättare sagt så skulle de bli prickade om länsstyrelsen fick veta vad de pysslade med. Fast de verkar ju anvisa dig jobb. Du kan ju alltid se till att alltid spela ut ditt kort om drogande, och göra det med roge, så slipper du ta jobb. Får AF reda på det så blir du avstängd. Inget ansvar dvs.
Skenehligt var ordet som du sa.
Söker du själv jobb självmant, destå värre.
Dock så motsäger du dig själv. Om soc inte skulle betrakta dig som anställningsbar varför hänvisar dig då till anställningsintervjuer? Ja se soc i Norrland vilka tomtar. De tar inget ansvar. Eller rättare sagt så skulle de bli prickade om länsstyrelsen fick veta vad de pysslade med. Fast de verkar ju anvisa dig jobb. Du kan ju alltid se till att alltid spela ut ditt kort om drogande, och göra det med roge, så slipper du ta jobb. Får AF reda på det så blir du avstängd. Inget ansvar dvs.
Skenehligt var ordet som du sa.
Söker du själv jobb självmant, destå värre.
- Avantgardet
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Avantgardet
Ja, jag vägrar utföra jobb som är direkt moraliskt förkastliga, och lyckligtvis är förtagarna så funtade att de inte gärna anställer någon som i mycket hög grad är kritisk mot deras verksamhet, och då har soc inte annat att göra än betala (eftersom jag ju trots allt sökt jobbet). Jag skulle heller aldrig göra någon militärtjänst. Var det verkligen vad du ville få bekräftat?
Skogsälvan skrev:Kallekula skrev:Se prällen är här och ska försöka trycka ned p.g.a en felstavning. Spännande. :) Och motivet kring det?
Så svartrocken vad anser du om saken.
Jag antar att Kyreus har en HUMAN livsåskådning.
Säkerligen har prällen det. Vilket betyder att det viktigaste är att älska alla alltid. Oavsett frågeställning blir det svaret. Det betyder allt och inget. Men vi får väl se vad han säger om detta:
Nå Kyreus AV kan ta jobb men vill inte jobb utan gå på bidrag. Vad anser du om det..
- Avantgardet
Kallekula skrev:Skogsälvan skrev:Kallekula skrev:Se prällen är här och ska försöka trycka ned p.g.a en felstavning. Spännande. :) Och motivet kring det?
Så svartrocken vad anser du om saken.
Jag antar att Kyreus har en HUMAN livsåskådning.
Säkerligen har prällen det. Vilket betyder att det viktigaste är att älska alla alltid. Oavsett frågeställning blir det svaret. Det betyder allt och inget. Men vi får väl se vad han säger om detta:
Nå Kyreus AV kan ta jobb men vill inte jobb utan gå på bidrag. Vad anser du om det..
Om det enda jobb som erbjuds en är att avrätta småbarn enligt order uppifrån så är det enda rätta att gå till företagaren och jaga honom i landsflykt. Om sen soc betalar mig för det, men så mycket bättre, se där att förena nytta och nöje!
Avantgardet skrev:Ja, jag vägrar utföra jobb som är direkt moraliskt förkastliga, och lyckligtvis är förtagarna så funtade att de inte gärna anställer någon som i mycket hög grad är kritisk mot deras verksamhet, och då har soc inte annat att göra än betala (eftersom jag ju trots allt sökt jobbet). Jag skulle heller aldrig göra någon militärtjänst. Var det verkligen vad du ville få bekräftat?
Visst att du hellre går på bidrag fast du kan få jobb.
Allt annat du säger är bull. Jag kan fixa jobb åt dig i sthlm. Du är inte intresserad. Säger allt.
Så du går emot demokratiskt tagna beslut. Skyligheter OCH rättigheter. Detta verkar onekligen vara svårt för extremvänstern.
Återgå till "Politik och samhälle"