Vad läser Du just nu?
Moderator: Moderatorgruppen
Vad läser Du just nu?
just nu läser jag sportbladets europa fotbollsbilaga...har fortfarande inte läst den från pärm till pärm...men så är det också typ 140 sidor...
Vad läser Du just nu?
Jag har just avslutat Magnus Hedmans självbiografi "När ljuset släcks" Skriven av Gunnar von sydorf.
Mycket bra bok! Djup och mkt psykologi
Mycket bra bok! Djup och mkt psykologi
Vad läser Du just nu?
Samlat Lugn av Kristina Lugn [Dikter och Dramatik]
Smedjebacken, 1997
Jag tror jag har försummat Lugns poesi. Från att ha varit förstrött road läser jag nu med intresse och som en svamp suger jag upp de litet omständliga diktraderna. Jag skall avstå från att citera något. Men missade ni Lugn av någon anledning, läs något av henne, fråga din bibliotekarie.
Smedjebacken, 1997
Jag tror jag har försummat Lugns poesi. Från att ha varit förstrött road läser jag nu med intresse och som en svamp suger jag upp de litet omständliga diktraderna. Jag skall avstå från att citera något. Men missade ni Lugn av någon anledning, läs något av henne, fråga din bibliotekarie.
Moderator
-
petter@augeri.eu
Vad läser Du just nu?
"The Corleone Family", en prequel av Mario Puzo och någon annan nisse. Den verkar lovande.
Nej. Jag håller oftast till på http://city.augeri.eu - ett spännande nytt forum med ett bra nytt spel
-
AnnaPettersson
Vad läser Du just nu?
Just nu läser jag Tracy Chevalier - Damen med enhörningen
Vad läser Du just nu?
The Science of Evil av Simon Baron-Cohen. (Inte för att jag riktigt litar på hans alltför förenklade slutsatser men den verkar intressant ändå.)
Vad läser Du just nu?
A Peoples History Of The United States av Howard Zinn
Skrämmande och deprimerande.
Skrämmande och deprimerande.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
4 november 2017
Vad läser Du just nu?
Logik / av Hans Larsson
Larsson, Hans, 1862-1944(Författare)
Stockholm : Sv. bokförl. (Norstedt), 1953
74 s.
"Man får icke glömma, att slutsatsens vetande ytterst ligger redan i premisserna." Visst är det litet snopet? Är premisserna skruttiga så må slutsatsen vara hur sann som helst, men det vi får veta kan vi kasta i papperskorgen.
Larsson, Hans, 1862-1944(Författare)
Stockholm : Sv. bokförl. (Norstedt), 1953
74 s.
"Man får icke glömma, att slutsatsens vetande ytterst ligger redan i premisserna." Visst är det litet snopet? Är premisserna skruttiga så må slutsatsen vara hur sann som helst, men det vi får veta kan vi kasta i papperskorgen.
Moderator
Vad läser Du just nu?
Om några dagar ska jag få Backmans En man som heter Ove och Mia Skäringers Aviga Maria. Tror jag kommer gilla dem. Någon här som har läst? Men Plattfot! Jag har inte glömt dina böcker!
-
förbryllad
Vad läser Du just nu?
Jag läser kritik av det rena förnuftet av Immanuel Kant.
Bless you and your mother.
-
Väderkvarn
Vad läser Du just nu?
Har precis Läst "Slumpens bok" av Åsa Lind
"En man som heter Ove" verkar intressant och rolig. Tror jag tar och läser den.
"En man som heter Ove" verkar intressant och rolig. Tror jag tar och läser den.
Vad läser Du just nu?
Anna Karina i filmen Alphaville (1965) läser ur Paul Éluards Capitale de la douleur (1926) [Smärtans huvudstad, 1975].
Paul Eluard (1895-1952) var fransk surrealist som länge stod Breton nära.

Paul Eluard (1895-1952) var fransk surrealist som länge stod Breton nära.
Moderator
Vad läser Du just nu?
Har till slut kastat mig över Wittgensteins Tractatus Logico-Philosophicus. Tough going.
På andra änden av skalan läser jag en väldigt bra roman, intelligent feelgood - "En välbevarad hemlighet" av Kate Morton. Rekommenderas varmt!
På andra änden av skalan läser jag en väldigt bra roman, intelligent feelgood - "En välbevarad hemlighet" av Kate Morton. Rekommenderas varmt!
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
4 november 2017
4 november 2017
Vad läser Du just nu?
Jag läser en bok med namnet "Elliott Wave Principle".
Jag tycker att alla böcker har sina brister, det ligger lite i deras natur, vilket inte spelar så stor roll, om man kan acceptera det blir läsningen mer givande...
Jag tycker att alla böcker har sina brister, det ligger lite i deras natur, vilket inte spelar så stor roll, om man kan acceptera det blir läsningen mer givande...
Återgå till "Kultur - konstarterna"