Jbig skrev:Hejsan!
Bra att du hittade det algotezzan! Där kan ju läsaren se ganska klart att det där med humanism ständigt bliver en nagel i ögat på de stjärnor som inte riktigt inser vad det hela handlar om!
Och när de väl fick grepp om vad humanism är, då sparkade de bakut och ansåg att denna syn på saker och ting inte stämde överens med deras totalitära utgångspunkter! 8)
Om man ser till dem som deltog i skrivandet i denna tråd, ville flertalet av dem i början av vår medverkan här i sajten stoppa bigj för att hans åsikter var allt för avancerade för dem! Så gör alltid de liberala och totalitära, de försöker stoppa och hindra det fria ordet! :lol:
De förnekar det hela idag, såsom algotezzan, risingen, kallekula, J R Auk och andra jag inte nu kommer ihåg - för idag skäms de. Men de har lärt sig lite mer om humanismen, och att den faktiskt är ganska så bra att omfatta ändå! Tack vare bigj och hans goda undervisning!![]()
Dert var bara en instickare, och efter det fortsätter vi vår rundtur om världsläget och annat intressant......![]()
MVH
bigj
Är det på denna tråd, Humansimen, vi anses vara totalitära:
Så här skrev jag i mina två inlägg på ovanstående tråd:
Nummer ett:
Algotezza skrev: Humanism - kristna värderingar och synsätt på ateistisk grund. Naturrätt utan att hänvisa till Gud.
Kristendom i ateistisk förklädnad.
Vad med humorismen?
Inlägg två:
Algotezza skrev:tomtefader skrev:Furiren,
Jag är till brädden fylld av förundran. Vilken mästerlig reträtt, vilken oerhörd ignorans. Att hänvisa mig till en annan tråd - detta är första gången!
Nåväl, Jbig. Det kommer bli som ni bad. En vacker dag kontaktar jag er genom detta forum, och kräver svar.
En dag, då undanflykter beivras.
Själens furir eller ve/ä/rkmästaren i magen?
---
Utifrån dessa två tämligen men(ings)lösa inlägg kallar du mig totalitär etc. Har jag skrivit inlägg på andra trådar som du tycker gör mig förtjänt av dina gliringar, påhopp och hohoho? Länka till dem elelr sluta älta detta!
---
Kanske är det här en lämplig definition av humanism i just detta sammanhang: allt som jbig gillar.
Totalitär: alla som på minsta sätt ifrågasätter jbig åsikter.
----
Lämplig bildtext:
Hohoho, säger Tomten, finns det några snälla humanister så bjuder Tomtefar på en kapitalistisk coke!
MVH
Algotezza