Dagens negativa tanke

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 31 mar 2009 14:08

Har något slags virusinfektion som först satt i ryggen och nu strax under revbenen till vänster. Värker så jag knappt vet vart jag skall ta vägen. Käkar ibumetin.

Hälsningar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 31 mar 2009 18:06

Algotezza skrev:Har något slags virusinfektion som först satt i ryggen och nu strax under revbenen till vänster. Värker så jag knappt vet vart jag skall ta vägen. Käkar ibumetin.

Hälsningar Algotezza

Du inbillar dig väl inte att ibumetin skulle hjälpa? Gnäll hos doktorn och säg att du behöver nånting som funkar på riktigt, att du inte ens får sova för all värken. Sen ser du till att må gott ett tag. Går man för länge, och på för hög dos, kan det dock vara klokt att, som jag, ha snälla vänner som stoppar på en grejer som man sover på flera dagar på, och som man däremellan inte har en susning om vad man pysslat med (och oftast finna grejer i fickorna som man inte vet hur man stoppat på sig). Men det gäller ju trots allt bara den tid det tar att svettas ut det värsta. Och om du bara äter för värken, och inte för livsledan (som jag själv gör) så behöver du inte ens en sån backup-plan. Just nu gäller det bara utröna vad fan det var jag höll på med...

Men tacka fan för att du inte ska ha värk. Varför värk? Skulle aldrig gå med på nåt sånt jag. Nån djävel borde plocka ifrån mig de pengar jag har, inte hälsosamt för mig. Ansvarslöst av CSN som fan att ge mig pengar. Vilka svin! Och där har ni en negativ tanke också, åtminstone för nån, själv har jag svårt att känna att det skulle vara ett problem. Känns som att jag glider på en räkmacka. Varför moralisera? Vem tar skada? Jag skulle ju för fan ändå inte stå ut annars? Ser man förövrigt tydliga tecken på alla ni andra att inte göra heller, med den enda skillnaden att ni tar till flyktmekanismer, medan jag är fullt medveten. Haschet är universalmedicinen, naturens egen bot mot sig själv. Det andra är i nödfall - och dit räknas smärtstillande, sömnmediciner, kvinnor, alkohol (ja det är nästan så att jag nedlåter mig till kvinnor innan jag nedlåter mig till alkohol, av en rad olika anledningar som jag skulle kunna inlåta mig på). Tråkigt för den som tar illa upp av att man babblar. Är ni Mallarméianer allihop? Det är nog en sån där grej som bara fungerar i kontrast är jag rädd, så man kan inte beskylla er för att vara särskilt kreativa, och där har vi trots allt en negativ tanke, för er alltså.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 03 apr 2009 07:10

Fjärde natten på raken med dålig sömn
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

transversal

Inläggav transversal » 14 apr 2009 21:12

En av mina väninnor har precis fått sparken från sitt jobb med två veckors varsel, inte mer. Jeje, härliga tider det här. Hon har jobbat sju år.

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 15 apr 2009 21:01

Jodå det verkar kunna hända mig med efter sommaren. Eller jag kanske bara får deltid.

Men inte utan en fajt.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 28 apr 2009 08:50

Man känner inte absolutvärde, man känner derivata.

Och jag känner att vara man i Sverige på 2000-talet är en negativ derivata. Även om det säkert är rättvist att det är så. Jag vet att mitt absolutvärde är högt, men det hjälps inte. Jag blir inte gladare av att människor svälter och är förtryckta.

Men mångas derivator är naturligtvis värre:

Alla som är sjuka och drabbas av katastrofer på personliga plan. Men för mej är det som om jag går in i ett katastrofläge då det händer så det räknas inte, utan det är hur det är "till vardags".

Men mångas vardag har ju blivit ändå mycket sämre:

Människa i Gaza - har gått från uselt till skitdåligt. Såg ni Freud från Gaza igår. Mitt hjärta gråter.

Människa i Israel - Mer tveksamt. Föräldragenerationen upplevde nog trots all en förbättring jämtemot det innan, men frågan är om dagens Israeler gör det. På lång sikt bakåt kanske. Men kortsiktigt har nog Sharon riktat derivatan nedåt för Israelerna. Starkt jobbat, tvättmedel. Han sänkte naturligtvis Palestinierna ett snäpp också.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

transversal

Inläggav transversal » 06 maj 2009 12:00

Dagens positiva tanke leder med 366 mot 80 negativa tankar. Vi kan väl inte låta Obi Kenobi vinna?

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 06 maj 2009 13:47

Men om du besegrar honom blir han bara starkare
What's the ugliest

Part of your body?

Some say your nose

Some say your toes

But I think it's YOUR MIND

transversal

Inläggav transversal » 06 maj 2009 20:35

Fan. Det är ett Moment 22 ... Suck.

transversal

Inläggav transversal » 16 jun 2009 04:18

Dagens ris går till samhället.

Dagens samhälle är så ohyggligt substanslöst. Skräpkultur, i samma bemärkelse som skräpmat. Ingen djupare stimulans, inga djupare värden, ingenting som ger varaktig näring och utveckling. Och vad värre är, ett samhälle där jag upplever att de människor runt omkring mig som faktiskt har substans blir galna alternativt deprimerade.

Fan vad det är trist att se.

Das Ding an sich

Inläggav Das Ding an sich » 16 jun 2009 09:38

Det är inte bara mänskligheten och människorna som är fullständigt ointressanta och totalt meningslösa. Allt är likgiltigt. Ingenting spelar någon som helst roll. Och vad mera är: Allt som finns (om man nu kan säga att någonting "finns") är både fult och ont.

Das Ding an sich

Inläggav Das Ding an sich » 16 jun 2009 09:49

Döden närmar sig hela tiden.

Ambivalent

Inläggav Ambivalent » 17 jun 2009 00:23

Har det för lätt, men klagar ändå. Är egoistisk, men gör inget åt det. Borde ägna min tid åt annat, borde spendera mina pengar på annat. Om endast jag själv kan lösa problemet, varför måste jag då skriva här? För bekräftelse? För stöd? För medlidande? Företeelser som jag visserligen accepterar, men likväl föraktar.

Återgå till "Tankar och känslor"