Ok, ja du här säkert rätt! Något annat alternativ är väl inte möjligt?Harald Davidsson skrev:Nej, du vänder inte andra kinden till, men din skuld emot mig.freddemalte skrev:Harald, jag vänder andra kinden till.
Vänligen
Fredrik
Moderator: Moderatorgruppen
Ok, ja du här säkert rätt! Något annat alternativ är väl inte möjligt?Harald Davidsson skrev:Nej, du vänder inte andra kinden till, men din skuld emot mig.freddemalte skrev:Harald, jag vänder andra kinden till.
Harald Davidsson skrev:Jag pratar om att du ska försöka skapa dig fram till en skapande relation till världen som är uppbyggd på kärlek för kärlek är det värde som all-medvetandets vilja har som mål.
Harald Davidsson skrev:Varje skapande relation är tidlös, alltså symbolisk men också parallellt underliggande som en fysisk slöja eller cell-bio-molekylär struktur finns det konkreta universum fast DIN PERSONLIGHET SOM SKAPAT OCH SKAPANDE VÄSEN är bortom.
Harald Davidsson skrev:Att du genom ditt skapande kan få en symbolisk relation, med det icke symboliska betyder att universum är uppbyggt av olika dimensioner
Harald Davidsson skrev:Att gå upp i bergen som zarathustra menas att du drar dig ut ur djurriket, drar ut ditt sex-organ ur det Darvinistiska djuriska kopulerandet, drar ut svärdet ur stenen som kung Arthur gjorde och försöker att utveckla i din ensamhet i din grupplöshet i din ensamhet i naturen, övermänniskan som Nietzsche kallade den nya människan.
Harald Davidsson skrev:Men det räcker inte att skjuta upp din orgasm, 2 år eller 10 år eller mer du måste också kunna känna kärlekens enorma magnetism i hela din kropp och skapa egna tankar, en egen värld, och en egen ny personlighet.
- Ok, tack Harald, jag kommer nog aldrig att förstå dina texter och visst kan det bero på min totala frånvaro av att se klart, att förstå världen, ta till mig de signaler som finns runt omkring mig, att se det fantastiska och underbara i de texter du förmedlar, men om du verkligen är intresserad av att jag ska förstå det du vill (försöker) förmedla, kan du då inte ändra din strategi och tala med bönder på bönders vis?
Ja, jag misstänker att det är något sådant. Att själva intellektet liksom fattas mig. Att jag inte har tillräcklig insikt och kompetens, förstånd och djup för att ta till mig, dels Haralds texter, dels många av de olika religionernas texter som kan återfinnas världen över. Jag kommer troligtvis alltid att famla i mörkret och om jag har tur, kanske jag kan hitta handtaget till dörren som leder en fullständigt förståelse, likt den Harald (och kanske även du) troligtvis besitter och har bevittnat. Spänningen och väntan går inte beskriva på annat sätt än som väldigt, väldigt stor.nuddle skrev:- Ok, tack Harald, jag kommer nog aldrig att förstå dina texter och visst kan det bero på min totala frånvaro av att se klart, att förstå världen, ta till mig de signaler som finns runt omkring mig, att se det fantastiska och underbara i de texter du förmedlar, men om du verkligen är intresserad av att jag ska förstå det du vill (försöker) förmedla, kan du då inte ändra din strategi och tala med bönder på bönders vis?
Vänligen
Fredrik
du kan inte förstå Harald, för du inte anstränger dig TILLRÄCKLIGT att förstå honom...
Återgå till "Religion och andlighet"
Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster