klorofyll skrev:Pilatus skrev:Litet stress är bra, det får oss att göra något. Och allmänbildningen går att göra någonting åt,
Samhället är sjukt, folk är INTE trevliga. Det är tur att man åtminstone har självförtroende, annars hade jag blivit knäckt... Jag ska behandla dem som de förtjänar. Fattar verkligen varför det finns metoo-rörelse, varför äldre har svårt. Det är bara att höja blicken.
Alla jag träffar är trevliga. Dem jag möter i realtid öga mot öga och t.ex. snackar med. Men när man läser om människor i tidningar, på sociala media, lyssnar och ser på nyhetsmedia, verkar folk oerhört otrevliga.
Ja, höjer man blicken når man ju massmedias och sociala medias propagandanivåer. Det finns alltid någon som tjänar på nyhetsflödets innehåll och riktningar. Att man varnar för "en bostadsbubbla", att folks bild av att våldet ökar i samhället "bara är en känsla".
Lita på dina ögons vittnesbörd när det gäller det som sker i din närhet och som du faktiskt bevittnar med egna öron - och öron. Lita mindre på rykten, och andra och tredjehands-etc-uppgifter.