LSD

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 05 jul 2008 02:09

Loke skrev:Avant,
För mig personligen är inte dina reducerande kategoriseringar av dessa ritualer/ceremonier och djupgående meditationspraxis särskilt intressanta eftersom jag vet att de baseras på föreställning och inte erfarenhet. Men jag tycker också mycket om FF som plats och därför försöker jag markera mot dig när du breder ut dina föreställningar så att de skymmer andra användares erfarenhetsrapporter. Dina egna erfarenhetsrapporter gillar jag däremot mycket givetvis, liksom din uttrycksförmåga....

Fast nu vill jag nog påstå att en väsentlig del av min kritik riktade sig mot tolkningen av upplevelserna och inte upplevelserna i sig själva. Varför läser jag också hos dig, här, retorikerns hela inställning till vetandet? Allt är bara åsikter, right, och alla har lika fel och lika rätt och inget spelar egentligen nån roll? Finns det ingen som vill eller vågar längre? Är man bekväm av sig, eller vad är det frågan om, vet du?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 13 sep 2008 16:22

..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Återgå till "Tankar och känslor"