Svarta moln från Island, är domedagen nära?

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 16 maj 2010 15:41

Tao är inte alls skit, även om jag inte gör samma slutsats som Lao Tzu av det. Jag är en skuggkramare, Harald - säger inte att det är helt sunt, men du är en skuggboxare och det är i varje fall inte bättre. säger skogsälvan

haraldssvar

ingen behöver tro på mig, för om ingen tror på mig känner jag mig fri som fågeln högt däruppe i skyn, se mig bara som en slags fantasibild (där uppe), ifall någon nu vill göra sig en föreställning om mig, men ifall nu någon vill tro på mig, då känner jag mig genast  som en slav under dennes tro, jag vill inte ha några förväntningar på mig eller något att leva upp till, och framför allt inget socialt involvment, ingen behöver säga hej till mig, eller säga tack, för om jag har gett någonting, inte var det för att någon skulle tro på mig

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 maj 2010 15:51

Bekväm inställning, eller hur? Jaha... Varför envisas du då med att du deklarerar sanningen och får sådana utbrott när någon/något talar emot dig? Nu hör du inte mitt tonläge här, men jag kan säga att det är format i förundran. Vad vill du, Harald?

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 16 maj 2010 16:05

människor är inte så enkla som du tror, Och försök med någon annan.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 maj 2010 16:10

Jag har aldrig sagt att människor är enkla - varför håller du på så där, är det en del i ditt TEST?

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 16 maj 2010 16:37

Jag spelar aldrig, fast jag är inte perfekt, även om jag dras till perfekta platser och perfekta människor

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 maj 2010 16:53

Nej, nu kommer inte jag att ta dig på allvar längre om du inte ens svarar på 20% av direkta, konkreta frågor. Ledsen, Harald.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 16 maj 2010 17:56

som man frågar får man svar

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 16 maj 2010 19:15

SEEKERS...

Munnen. Den är femte chakrat. När du blir medveten om den....du kommer att känna det i kyssen..den kommer att bli väldigt erotiserad..samtidigt kommer språket att höja sig från den sociala kommando nivån på det tredje chakrat till ett mer sannfärdigt undersökande i språk-tankarna och bli mera direkt och spontant.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Re: Svarta moln från Island, är domedagen nära?

Inläggav Skogsälvan » 16 maj 2010 19:23

haralddavidsson skrev:som man frågar får man svar

Ja, det vore ju önskvärt. Gå gärna tillbaks till dina inlägg och se hur du konsekvent undvikit att svara på frågor.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 16 maj 2010 19:26

haralddavidsson skrev:SEEKERS...

Munnen. Den är femte chakrat. När du blir medveten om den....du kommer att känna det i kyssen..den kommer att bli väldigt erotiserad..samtidigt kommer språket att höja sig från den sociala kommando nivån på det tredje chakrat till ett mer sannfärdigt undersökande i språk-tankarna och bli mera direkt och spontant.

Jo, det man lägger mycket vikt vid utvecklas allt mer antar jag.

Har inte brytt mig så mycket om munnen faktiskt. Men jag är inte säker på om jag förstår exakt det hela heller. På något sätt vet jag instinktivt hur jag skall "omdirigera" olika impulser i kroppen. Sedan att förklara för någon annan hur jag lyckas med bedriften är svårt. Hur lär man sig åka skridskor? Finns kanske någon som vet, men jag vet att jag bara övade tills jag kunde det...

En värld av nytt är öppen för mig... jag vill erövra den så snabbt som möjligt, men utan att skada mig själv.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 maj 2010 19:36

haralddavidsson skrev:Jag måste ha tålamod som en häst, att skriva detta om och om igen, vi har 7 kroppschakra och 5 transcendentala chakran

...som det här tex. Jag har då inte sett dig skriva något om detta, var dessa 12 chakran är belägna eller så. Det är helt ok att du tar på dig manteln av "tålamod", mindre ok att du projicerar dina sämre sidor på andra.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 16 maj 2010 20:23

Skogsälvan skrev:
haralddavidsson skrev:Jag måste ha tålamod som en häst, att skriva detta om och om igen, vi har 7 kroppschakra och 5 transcendentala chakran

...som det här tex. Jag har då inte sett dig skriva något om detta, var dessa 12 chakran är belägna eller så. Det är helt ok att du tar på dig manteln av "tålamod", mindre ok att du projicerar dina sämre sidor på andra.

De 5 transcendala chakran har isåfall inget läge i kroppen och det är därför också (antar jag) inte nödvändigt att försöka ta reda på var de är.

De 7 chakrana är beskrivna...

Bild

Men jag antar att du redan visste detta?

Personligen har jag inte läst något inlägg då han tidigare nämnt 7 + 5 konceptet förutom i just detta.

Grejen är den att man kan känna av dessa chakra hos människor. Ifall du närmar dig det motsatta könet så känner du av deras root-chakra... detta utan att se eller röra vid dem. Prova root-chakra mot root-chakra (säg 5-10cm ifrån). Antar att du har märkt detta?

Det samma gäller för det fjärde-chakrat... man kan känna av den med sin egen hjärta hos andra... osv osv Antar jag :-)

Någon har sagt att detta är en typ av strålning... som vi inte kan se med ögönen. Man kan ju tänka sig att alla de olika chakrana samverkar och blandar sig med varandra och "strålar" ut till andra...

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 maj 2010 20:35

Ja, jag känner igen detta system, seeker, liksom att det inom kabbalan appliceras några till. Vi är ju elektriska varelser och som du säger, jag tycker inte alls att det är konstigt att känna av någon utanför kroppen.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 17 maj 2010 20:25

De 5 transcendentala chakran.

Det åttonde chakrat är alltså den totala dialektiska kroppen eller universumet och är lord Shiva, som står för det destruktiva och är den lägsta aspekten av GUD, han destruerar vårt ego.

Det nionde chakrat, som är Brahma, skaparen, var prototypen för Hanuman och Garuda, och innebär mirakel power

det tionde chakrat är Vishnu, som är den statiska skyddande kraften i universum

det elfte chakrat är Saguna, Gud med form

och det tolfte chakrat är Nirguna, den formlösa Gud

de transcendentala chakran opererar i kroppen, och det känns tydlig skillnad på dem..

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 17 maj 2010 21:14

harald skriver om brahmins 12 chakran...

innebär detta att man kan utföra mirakel då den nionde chakrat heter mirakel power????

Om man får fråga ifall du känner någon person som har uppnått det 12:e chakrta? Vad är målet med det hela? Lycka?

Hur kan du så mycket om detta ifall detta är "skyddad" kunskap?

Återgå till "Religion och andlighet"