(H)ett Xsperiment:
c medför cdefgah
cdefgah medför ceghdfa
ceghdfa medför cgdaehf
cgdaehf medför C
Det där var hypotesen
Nu till existensen
fumlar efter guitarren
är detta en ...gnista?
Jisses då!(B)revlådan är full?
Ja vad trodde du? ...ick(!)
När råttorna är borta jazzar ordet.
...örja är:::::: de e (F)rån ...örlä(g)g(a)ren:
Nej! Sigurd Vojnov, det är inte alls nån säljande ide
att publicera en, och endast en, diktsamling
som heter "Q" endast innehållande: ""Q"?",
jag an(T?)ar att du driver med mig, hör inte av dig mer!
Papperskorgen: sigge ärr inte spå korjkad som det kan före falla
han arbetARR med 1 technique som internt kallas "Pjeparering"
I mej (ve!) finns sigges mest värdefulla dikter.
Han utgår ifrån att tjuven
intresserar sig mer för sigges skrivbord än illa mig
med de ihopknycklade p... Eh...Hotumenten
Hallå sigge! Varrför ser du må mig så irriterad ut...
där vid ditt skrivbord?
Jaså du har skrivit en lapp där,
det står på den:
Denna lapp ligger inte i papperskorgen
Och nu klistrar du en annan lapp
på mig: Endast för sanningar
Varför så?
PS Wereloch Bolmes kläcker ur pipan i as koppen
Du hittade en öhvergiven pansarvagn mitt i ingenting, säger du?
Moral
Moderator: Moderatorgruppen
Moral
Och nu om inge har nåt emot det ger hvi sigurrd en ritarr att rita med:
1 eadghe? ...USH! (Och ryskar till det)...eadghd
2Nu låter 000000 aningen bättre (påstår han ja!)
3 Lägg nu p0kfingret ifrån dig helt lätt vid tolfte bandet, slå snabbt över
alla drängarna ryck yndan fingret (nj Lynx jag är inte stygg mot strängarna)
(till flåsaren: sanslöst 0editerad sVtxt) ok kanske hör du ett flageolett ack ord.
4 Stäm tillbaka gitarren till svidare.
5 Ett C dur ackord: x32010. Det är möjligt att strunta i sitt ex... men visst låter det inte så bra med en ters i basen? BEVISA DET? nejdu ... inte nu, men tänk på kontrasten mellan c dur och e dur...
6 Sigges Mag ister i 4:de class hette "Inge Kvast" (eller om det nu var nåt annat)
det skulle spelas brännboll...om inte sigge slår rekordlångt bränns laget...sigge laddar...
...siggepigge laddar... Men OJ! så han laddar...sigge skjuter...Hoppsan!
Slagträn ÄR hala att hålla?...Märkligt... bollen studsar framför sigges fötter...var är slagträt?... hur mår magistern? ... Varför har han krypt ihop? ... Han som brukar sträcka på sig så mäktigt? ...Tittsan!... Hörsan! ...KRASHsan ... Ett fönster mindre här i världen? ... Magistern får skylla sig själv... Hade han inte duckat så hade det nu funnits ett fönster mer ,,, Sigge ansvarar väl inte för vad en liten bit trä bestämmer sig för? ...Det verkar int bli nå mer brännboll här och nu...
7 Under tiden har jag fumlat fram ett ackord. Tänkt som ett intro till det s.nabbt förbi ilande minnet. Höger hands pekfinger slår fram och tillbaka över alla strängsen så snabbt och ackressivt det ondsint går: 0,11,x,12,x,12
8 Snapp silence! Sen görs en: KRASH! Om du inte vet vad som menas förklaras det här:
Fatta tjockaste strängen mellan höger tumme och pekfinger. Lyft, INTE slit av, strängen och släpp den sedan. Den kommer nu att tfäffa tolvete bandet med en viss kraffft. (sa nån att E=mc?) Avluta med glissando neråt mot 0=E
PS Om nu gurr hade varit i livet hade jag bett honom rita en liten kille hållandes en gitarr i handen som om det spelades brännboll.Jag glömmer inte den lilla flickan som säger: Om farbrorn följer med in i skogen ska du få en kola.
1 eadghe? ...USH! (Och ryskar till det)...eadghd
2Nu låter 000000 aningen bättre (påstår han ja!)
3 Lägg nu p0kfingret ifrån dig helt lätt vid tolfte bandet, slå snabbt över
alla drängarna ryck yndan fingret (nj Lynx jag är inte stygg mot strängarna)
(till flåsaren: sanslöst 0editerad sVtxt) ok kanske hör du ett flageolett ack ord.
4 Stäm tillbaka gitarren till svidare.
5 Ett C dur ackord: x32010. Det är möjligt att strunta i sitt ex... men visst låter det inte så bra med en ters i basen? BEVISA DET? nejdu ... inte nu, men tänk på kontrasten mellan c dur och e dur...
6 Sigges Mag ister i 4:de class hette "Inge Kvast" (eller om det nu var nåt annat)
det skulle spelas brännboll...om inte sigge slår rekordlångt bränns laget...sigge laddar...
...siggepigge laddar... Men OJ! så han laddar...sigge skjuter...Hoppsan!
Slagträn ÄR hala att hålla?...Märkligt... bollen studsar framför sigges fötter...var är slagträt?... hur mår magistern? ... Varför har han krypt ihop? ... Han som brukar sträcka på sig så mäktigt? ...Tittsan!... Hörsan! ...KRASHsan ... Ett fönster mindre här i världen? ... Magistern får skylla sig själv... Hade han inte duckat så hade det nu funnits ett fönster mer ,,, Sigge ansvarar väl inte för vad en liten bit trä bestämmer sig för? ...Det verkar int bli nå mer brännboll här och nu...
7 Under tiden har jag fumlat fram ett ackord. Tänkt som ett intro till det s.nabbt förbi ilande minnet. Höger hands pekfinger slår fram och tillbaka över alla strängsen så snabbt och ackressivt det ondsint går: 0,11,x,12,x,12
8 Snapp silence! Sen görs en: KRASH! Om du inte vet vad som menas förklaras det här:
Fatta tjockaste strängen mellan höger tumme och pekfinger. Lyft, INTE slit av, strängen och släpp den sedan. Den kommer nu att tfäffa tolvete bandet med en viss kraffft. (sa nån att E=mc?) Avluta med glissando neråt mot 0=E
PS Om nu gurr hade varit i livet hade jag bett honom rita en liten kille hållandes en gitarr i handen som om det spelades brännboll.Jag glömmer inte den lilla flickan som säger: Om farbrorn följer med in i skogen ska du få en kola.
Moral
Överaskad läser jag intresseratZokrates skrev:Får väl förklara vad jag menar, Sverige från svear(rike)=besläktat med seder, seder besläktat med gr. ethos, etik, betydelsen av orden etik och moral är seder och här i vårt land gäller lagom som en god sed, enkelt eller?
Överkurs för er.
ry. svoy jmf semya, familj
lat.sui=sina
svenska sina, jmf, syskon
grek. sói=klan
eng. self, theirs
jämförelse med Danmark, daner.
eng, manner, seder, jmf. maner, manus, etc..
spa. modales, sätt
daner, danskar,
modus, mano=hand, bruk, vad som är brukligt....
man=karl, mannen är handen som skapar, ha det!
"moral, Dalins Arg. (ännu ej hos Lind)
= ty., av fra. morale, av lat. moralis,
som rör sederna, till mös (genit. möris),
sed; jfr mores. - Härtill: mö ralisk,
efter ty. moralisch. Betyd.-utvecklingen
av denna ordgrupp i etisk riktning är
densamma som hos sedlig."
http://runeberg.org/svetym/0572.html
xa xa
ry. muzh= man
vad du åstadkommit och... Nej!
Jag läser nog en gng till:
Återkommer (kanske)
Moral
Problemet med skogen är vildsvinen som huserar i snåren. De är inte alltid så trevligt att möta ett sånt, de kan vara farliga av sig och bete sig riktigt illa. Jag brukar nynna så att de hör att jag strosar runt där så de inte blir helt överrumplade över min närvaro. Då går de och gömmer sig.
Men hur jag ska hantera de spanska skogssniglarna och iglarna har jag djupt ambivalenta känslor för.
Men hur jag ska hantera de spanska skogssniglarna och iglarna har jag djupt ambivalenta känslor för.
Moral
Det gör den stup i kvarten eftersom den stora ställer för stora krav på den Men tack för omtanken. Sen e de visst så att det inte är storleken (ja se karar) som räknas: Se på fåglarna som tillhör den intellektuella eliten inom djursläktena och som flyger bättre med mindre hjärnor.Zokrates skrev:SigurdV skrev:Överaskad läser jag intresserat
vad du åstadkommit och... Nej!
Jag läser nog en gng till:
Återkommer (kanske)
Överansträng inte din lilla hjärna, den kan ju kollapsa om den inte redan har gjort det...
Moral
Tack O tack lilla söta ljuvliga katt! Lova att aldrig bli sten. Eller i så fall åtminstone sfinx.lynx skrev:Lynx är totalt förundrad. Förstår inte riktigt allt Sigurd har förstått. Lynx har inte en susning om vad Sigurd gör härnäst. Vad Lynx ska göra är att läsa en gång till.
Smakade frukosten bra eller blev det för sött?
sW: Inte nog med att hon läser...hon läser en gång till!
Ws Ska hon ...
sW Än så länge fara i frid...oj do jag hade efteråt tänkt säga "ingen (f)ara" och eftresom den delen av tanken inte hade nått mig än, uppztod enligt lagen om rental rezonance ett litet jyckfel.
I inledningens fall ändrade sTycket polaritet.Från det vänliga "vara ifred" till det otycksbådande "fara i frid".
Ws Menar du inte lagen om redundance?
sW Jag frågar som unge Herr Sigurd: Hur vet jag vad jag menar?
Ws Vi får fäll C...
sW Hörrudu ding ungtupp du får jaevlar imig hålla dig i skinnet!
Annars fattas det 1 plats vid runda bordet snart!
Å du lynx: Du läser förordet till diktsamlingen #sagoskogen#...
du förikommer visst i nån obskyr dikt där ryktas det (gnägg).
Moral
Samma här kanske.lynx skrev:Nej, jag ska göra mitt bästa för att inte bli en sten. Däremot känner jag mig rätt kopplad till stonehenge. Försökt skicka dig ett pm, funkade inte.
Prova det här då: sigurdvojnov@hotmail.se
Moral
Wisely said! Wisely done. Läste nån gång lite om författarskap.lynx skrev:Jag har åtminstone slängt lite sopor nu, källsortering förstås. Behöver lite space.
1 skriv så länge du orkar
2 läs igenom
3 stryk det mesta och börja om
4 hittar du nåt väldigt bra
5 behåll det för dig själv som inspirationskälla
6 släng resten...öh... tror jag minns lite fel nånstans...
Moral
jag gillar att läsa vad du skriver,
och om du störs av trängseln här
så har du min adress där...
Alla andra också.
Jag kommer aldrig citera
vad någon skickat dit.
Om jag int fått till stånd.
Dåsså:
Tankar hit å tankar dit
å de mesta är skit
känslor hit å känslor dit