Idag skall Nobelpriset i litteratur offentliggöras.
Blir det någon från Australien?
Eller Ranelid?
Nobel torsdag
Moderator: Moderatorgruppen
Nobel torsdag
Algotezza aka Algotezza
Re: Nobel torsdag
Tror det blir en äntligen
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
4 november 2017
Nobelpriset i litteratur år 2025 tilldelas den ungerska författaren László Krasznahorkai , ”för hans fängslande och visionära verk som, mitt i apokalyptisk terror, bekräftar konstens kraft”
Enligt google
Enligt google
Algotezza aka Algotezza
NEJ...
PGA. ATT DET är i linje med EU Propagandan och krigföringen mot de ideologiska motståndarna.
Så Väl Litteraturpriset som Fredspriset delas ut av uteslutande Politiska orsaker på order från EU i första fallet och på Order från Vita Huset i det andra fallet, och har därmed helt förlorat sin legitimitet.
PGA. ATT DET är i linje med EU Propagandan och krigföringen mot de ideologiska motståndarna.
Så Väl Litteraturpriset som Fredspriset delas ut av uteslutande Politiska orsaker på order från EU i första fallet och på Order från Vita Huset i det andra fallet, och har därmed helt förlorat sin legitimitet.
Maat skrev:NEJ...
Kan inte mycket om dem, läser lättare skönlitteratur. Är alltså alla litteraturpristagarna höger?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
4 november 2017
4 november 2017
Återgå till "Kultur - konstarterna"