911 ett relativt samlat avslut..

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Benjie

911 ett relativt samlat avslut..

Inläggav Benjie » 13 sep 2011 02:09

Kolla denna 5 min video, och begrunda varje ord..

http://www.informationclearinghouse.inf ... e29110.htm

benjie

Urbizzo

Re: 911 ett relativt samlat avslut..

Inläggav Urbizzo » 06 apr 2012 20:17

Benjie skrev:Kolla denna 5 min video, och begrunda varje ord..

http://www.informationclearinghouse.inf ... e29110.htm

benjie

Här är en översättning:

På morgonen den 11 september 2001, genomförde 19 män beväpnade med brytknivar, under befäl av en man i dialys som bor i en grott-fästning på andra sidan jorden och som hade en satellittelefon och en bärbar dator, det mest sofistikerade intrånget på ett av de mest tungt försvarade luftrummen i världen. De övermannade passagerarna och de militärutbildade piloterna i 4 passagerarplan. Dessinnan flyger dessa plan vilt ur kurs i över en timme utan att bli störda av ett enda jaktplan.

Dessa 19 kapare, fromma religiösa fundamentalister som gillade att dricka alkohol, snorta kokain och leva med rosa-hårfärgade strippor, lyckades slå ner 3 byggnader med 2 plan i New York. Medan i Washington en pilot som inte ens kunde hantera en enmotorig Cessna flög en 757 i en 8.000 fots fallande 270 graders korkskruvs-kurva, för att komma exakt i nivå med marken. Träffar Pentagon rakt i budget-analys-kontoret där DoD-personal höll på att arbeta med mysteriet med de 2,3 miljarder dollar som försvarsminister Donald Rumsfeld hade förklarat "saknade", vid en presskonferens dagen före, den 10 september 2001.

Lyckligtvis visste nyhetesankrarna vem som gjort det inom några minuter (Usama BinLaden), och förståsigpåare inom några timmar (Usama BinLaden), och administrationen inom ett par dagar. Och beviset föll bokstavligen i FBI: s knä.

Men av någon anledning fanns det ett gäng galna konspirationsteoretiker som krävde en utredning av den största attacken på amerikansk mark i historien. Undersökningen försenades, underfinansierades, var upplagd att misslyckas med en intressekonflikt, och la locket på från början till slut. Den byggde på vittnesmål som framtvingats genom tortyr men vars protokoll hade förstörts.
I den nämdes inte förekomsten av WTC7, Able Danger, Ptech, Sibel Edmonds, OBL och CIA, eller att simulerade övningar om att flyga kapat flygplan in i byggnader, kördes exakt samtidigt som dessa händelser faktiskt hände.
Den ljögs för av Pentagon, CIA, Bush administration och som för Bush och Cheney ... ja, ingen vet vad de sa det för att de vittnade i hemlighet, utom protokoll, inte under ed och bakom stängda dörrar.
Den brydde sig inte om att titta på vem som finansierat attackerna eftersom den frågan är av "ringa praktisk betydelse".

Ändå gjorde 9/11 kommissionen ett briljant jobb, genom att svara på alla frågor från allmänheten (förutom från de flesta av offrens familjemedlemmar) och pekade ut skulden på alla ansvariga personer (fast ingen så mycket som förlorat ett jobb). Fastslår att ackerna var "en misslyckad fantasi" eftersom "jag tror inte att någon kunde föreställa sig att någon skulle flyga flygplan in i byggnader" (utom Pentagon och FEMA och NORAD och NRO).

DIA förstörde 2,5 TB data om Able Danger, men det är OK eftersom det antagligen inte var så viktigt. SEC förstörde sitt register över insiderhandel som förekommit före attentaten, men det är OK, eftersom att förstöra dokumenten, den största undersökningen i SEC's historia, bara är en del av registreringsrutinerna.
NIST har hemligstämplat uppgifter som de använde för sin modell av WTC7: s kollaps, men det är OK, för att få veta hur de gjorde sin modell av den kollapsen skulle kunna "äventyra den allmänna säkerheten".
FBI har gjort gällande att allt material i samband med sin utredning av 9/11 bör hållas hemlig för allmänheten, men det är OK eftersom FBI troligen inte har något att dölja.

Mannen (inringad på fotot) har aldrig funnits, inte heller är allt han hade att säga som var värt din uppmärksamhet, och om du säger något annat du är en paranoid konspirationsteoretiker och förtjänar att vara avskydd av hela mänskligheten. Även honom (foto), honom, honom och henne. (Och henne och henne och honom).

Osama Bin Laden bodde i en grottfästning i bergen i Afghanistan, men på något sätt kom undan. Han gömde sig i Tora Bora men på något sätt kom undan. Han bodde i Abottabad i 10 år, gäckade det mest omfattande intelligens-nätet som använder den mest sofistikerade tekniken i världshistorien. Släpper video efter video med fullständig straffrihet (och blir yngre och yngre medan han gjorde det), innan han slutligen upptäcks i en djärv Seal-Team-razzia som inte spelades in på video, där han inte gör motstånd eller använd sin hustru som en mänsklig sköld, och dessa specialstyrkors agenter får panik och dödar den obeväpnade mannen. Förmodligen den bästa underrättelsekällan om lömska terrorister som finns på planeten. Sedan dumpade dom hans kropp i havet innan man berättade för någon om det. Sedan dog ett par dussin av det teamet i en helikopterolycka i Afghanistan.

Det här är historien om 9/11, kommer till dig från media som sagt er hårda sanningar om JFK och inkubatorbarn och mobila produktionsanläggningar och räddningen av Jessica Lynch.
Om du ifrågasätter denna historia ... du är en **** paranoid, foliehatts-, hund-misshandlare, baby-hatare och kommer att smädas av alla.
Om du älskar ditt land och / eller frihet, lycka, regnbågar, rock and roll, hundvalpar, äppelpaj och din mormor, kommer du aldrig någonsin uttrycka några tvivel om någon del av denna historia för någon. Någonsin.
Det här var ett offentlig meddelande från vänner till: FBI, CIA, NSA, DIA, SEC, MSM, Vita huset, NIST, och 9/11 kommissionen.
För; Okunnighet är styrka.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 06 apr 2012 20:28

Mannen som köpte/tog över WTC strax innan demoleringen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Silverstein

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spectrum_7 till Enron... namnet påminner om skurkligor i B-filmer..
( Nu fick mitt nät ett spel när jag sökte upp länken..)

Två hjärnor? Hur många kan vara hjärnan bakom?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14640518.ab

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 06 apr 2012 20:52

Vad vi behöver är ett Guantanamo för de korrumperade västerlänningarna som ligger bakom
allt detta samt att obönhörligen skrota allt med kopplingar till "legala" maffiaorganisationer,
vilket innebär att vi skulle behöva låta kvastarna gå inom varje europeiskt land som bundit
upp sig med dessa ligor.

Urbizzo

Rättelse

Inläggav Urbizzo » 07 apr 2012 14:42

Hops! Det blev lite fel i översättningen
Det ska vara 2,3 biljoner dollar, som rapporterades saknade dagen innan (missilen) sköts in i Pentagon. Alltså 2,3 tusen miljarder dollar..

Användarvisningsbild
Zokrates

Re: Rättelse

Inläggav Zokrates » 07 apr 2012 15:18

Urbizzo skrev:Hops! Det blev lite fel i översättningen
Det ska vara 2,3 biljoner dollar, som rapporterades saknade dagen innan (missilen) sköts in i Pentagon. Alltså 2,3 tusen miljarder dollar..

Nu är ju pengar inte det enda målet men en klart bidragande faktor när det gäller att få med sig
människor i USA på att låta utländska grupper samt deras underrättelsetjänster få lov att styra,
planera och genomföra ett sådant storskaligt dåd. Bin Ladin tog knappt på sig dådet mer än som
ett hattande hit och dit i skuldfrågan, avgörande för att ta han till slut gav upp skuldfrågan var att
han fick gå i pension och lämnas ifred i Pakistan, därmed var saken för hans del klar.

Så kan det gå när man tillåter infiltratörer att nästla sig in allt för djupt i nationens inre system.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 07 apr 2012 16:15

Zokrates skrev:Så kan det gå när man tillåter infiltratörer att nästla sig in allt för djupt i nationens inre system.

För att någon påstår att det förhåller sig på ett visst sätt så måste det nödvändigtvis inte vara sant. Se vidare http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llkritik

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 07 apr 2012 16:35

Pilatus skrev:
Zokrates skrev:Så kan det gå när man tillåter infiltratörer att nästla sig in allt för djupt i nationens inre system.

För att någon påstår att det förhåller sig på ett visst sätt så måste det nödvändigtvis inte vara sant. Se vidare http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llkritik

Pilatus, hade du haft någon som helst historisk kännedom om hur infiltration verkar inom samhällens
kapitalalstrande intressesfärer så hade du inte yttrat dig så tvärsäkert, men du verkar helt fastlåst vid
att försvara det rådande etablissemanget till varje pris, får du betalt av dem för att skriva här?

Jag tror inte själv för fem öre att Bin Ladin var hjärnan bakom attentaten, däremot tror jag att han var
en perfekt syndabock, klart är dock att för alla konspirationsteoretiker så var och är det en guldgruva.

Jag kan svälja en slump, kanske två men förmodligen börjar jag tvivla starkt redan vid den tredje,
i denna historien slutar det dock inte vid 3 slumper, det finns så många sammanträffanden att
det utesluter att tidpunkten för attentaten skulle vara tagen helt i luften, det är mer än troligt
att den noga har valts ut och för att göra detta krävs det en mängd insidesinformation som
varken kaparna eller en galning någonstans  i Afghanistans bergstrakter kan ha suttit på.
Men visst, det är oftast nån som kammar hem en storvinst på lotto, men det finns mer än tidpunkten.

Ser vi på vilka som hade mest att tjäna ekonomiskt på detta så är det uppenbart att det inte var
någon i Al Quaida, till detta kommer det märkliga övertagandet av WTC månaderna innan,
nytecknade försäkringar som skulle täcka allt, samt mystiska renoveringsarbeten på vissa
våningsplan, samt uppgifterna om att det kan ha använts nanotermit då temperaturerna på
stålbalkarna kraftigt överstigit de som enbart flygbränsle under optimala omständigheter kan
uppnå, till det finns även omständigheten rörande hur byggnaden intill kollapsat på ett otroligt sätt
samt de som hade otroligt mycket att tjäna på just detta. Ser vi till utvecklingen av vad som hände
efteråt så kan man inte säga annat att som en del i en långsiktig strategi gällande vinstintressen
i omvärlden så var det en nästintill perfekt händelse, som en skänk från ovan, en win win situation.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 07 apr 2012 22:25

Zokrates skrev:Pilatus, hade du haft någon som helst historisk kännedom om hur infiltration verkar inom samhällens
kapitalalstrande intressesfärer så hade du inte yttrat dig så tvärsäkert, men du verkar helt fastlåst vid
att försvara det rådande etablissemanget till varje pris, får du betalt av dem för att skriva här?

Såvitt jag vet har jag inte hävdat någon åsikt. Jag blev fundersam då du (utan att kunna referera till någon enda källa) tar upp en populär konspirationsteori om händelserna den 11 september vid World Trade Center.
http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_conspiracy_theories

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 07 apr 2012 22:35

För mig är det solklart,
Det är en komplott på ena eller andra viset.
Bin laden kan ha varit inblandad medvetet skapad konflikt av usa.

Det är en vanlig metod att få igenom sina krav, att ljuga och bedra.

Allt handlar om att styra världen, oljan i mellanöstern.
Ha kontroll över området och ha kontroll över grannländer.

Det finns ett gäng snubbar och gummor som spelar med oss som marionetter,
dom är våra gudar. dom för med sig det onda med det goda, och belönar de hängivna.

tror det finns en dokumentär på svt just nu om krig i guds namn... två delar som är intressanta att se på.
man får en mer klar bild över vad som kan ha skett. Saknade mycket i dokumentären, men då hade den väl blivit 4a delar lång.

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 07 apr 2012 23:57

Men orka. Det finns välgrundade bemötanden av konspirationerna om 9/11. Börja åtminstone att länka till dem (tex sammanfattning i DN på 10-årsdagen etc) och visa var dessa teorier trumfar dem och varför ni är så mycket smartare än alla seriösa nyhetsredaktioner världen över. Eller styr CIA också över DN?

Tattigt killar.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 08 apr 2012 00:05

Andreas skrev:Men orka. Det finns välgrundade bemötanden av konspirationerna om 9/11. Börja åtminstone att länka till dem (tex sammanfattning i DN på 10-årsdagen etc) och visa var dessa teorier trumfar dem och varför ni är så mycket smartare än alla seriösa nyhetsredaktioner världen över. Eller styr CIA också över DN?

Tattigt killar.

Media har väl aldrig varit kända för mer än att dom vill sälja artiklar som ser bra ut `?
källmaterialet går oftast inte att granska, och de nämns aldrig... serriös forskning av dn ?

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 08 apr 2012 08:19

Att begära källor är bara första steget för slusken.

Andra steget är att ofrågasätta källorna, att förlöjliga de,
att avfärda de, som konpiratoriteoeretiska exempelvis,
som om konspirationer inte kunde existera, att bara fnysa självförnöjd.

Sedan så är de fritt fråm att hoppa på den upphöjde marknadsförde historien
och stödja maktstrukturen som målade upp den roligaste tavlan,
där allt bli bra bara man dödar några, men gärna många så de straffas ordentligt
helst av annan ras, för då verkar man inte så omänsklig.

Det krävs en viss brist av livskunskap, intelligens eller kalla det för vad du vill,
för att nappa på detta erbjudande om ansvarsbefrielsen, att ens vilja ha den,
ty den innebär delaktighet till brotten som följer.

Den som stödjer krig är inte berättigad till förlåtelse,
och skall inte få någon lön, enbart straff.

Och vilka är mina källor, frågor kanske någon?
Kontoret där uppe, okej? Rörigt ställe, du vet, ja?

Om du ber mig visa mina källor så kanske jag ber dig sticka mig några vantar.

Urbizzo

byggnad nr 7

Inläggav Urbizzo » 08 apr 2012 17:10

Den här kommentaren skriver jag för att visa hur jag själv kom till insikt. Det var den tredje byggnaden, World Trade Center nr 7, som fick mig att förstå att det här är något som inte återges sanningsenligt.
Redan när jag fick se den kollapsa på TV, samma dag som de andra två byggnaderna reagerade jag mycket undrande.    Den faller ihop som ett korthus åtta timmar efter de andra, utan att ha blivit träffad av någonting. 186 meter hög skyskrapa, som ska stå emot orkaner, jordbävningar, brand m.m. smulas till småbitar på några sekunder. Utan någon som helst orsak. Det fanns lite brand i byggnadens överdel och lite längre ner, men absolut inte någonting som skulle kunna orsaka hela byggnadens kollaps.  
Själv inom byggbranchen reagerar jag varje gång det händer något med en byggnad. (det är mitt jobb så det bara blir så).  I flera år levde jag i tvivel över vad som hänt, men när jag fick se en film som folk gjort, så insåg jag vad jag borde ha insett från början - byggnaden sprängdes. När man sedan tittar på bilderna ser man hur den sprängs sönder inifrån i mitten, så den liksom imploderar. En helt korrekt utförd demolering, nästan som ett skolexempel. Man kan också se på bilderna att det sker starka explosioner inuti byggnaden också utåt sidan.
Och det räcker för min del. Ingen ska komma och påstå att jag inte begriper detta.
Däremot kan man tycka det är märkligt att inte nyhetsrapportörer också förstår detta.
När jag pratade med en kompis senare - också han byggingeniör, så berättade han att han också reagerat på hela händelsen, att han hade beställt katastrofutredningen på biblioteket, och läst den utan att hitta ett enda ord om den byggnaden.  Kan man glömma bort en tredje byggnad på 186 meter?

När man tittar på bilder från de andra två byggnadernas sammanfallande, så fattar man att också dessa två sprängdes. Dessutom finns massor med människor som vittnar om mycket kraftiga explosioner strax innan byggnaderna ramlar ihop. En så gott som samlad expertis säger att det finns inte en chans i världen att ett litet flygplan kan få en så stor byggnad att falla ihop. På min andra dator har jag sparat en bild av en kvinna som är fotograferad när hon står och tittar ut ur hålet som flygplanet gjorde. Hon står och spejar ner. Det var alltså inte hetare än hon kunde stå där.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 08 apr 2012 18:25

YouTube har rätt mycket, sök på wtc 7 footage,
bland annat hittar du dessa:

http://youtu.be/Zv7BImVvEyk - apelsin-liknenlse

http://youtu.be/CtkWNHSG3MY - matematiskt om fritt fall

http://youtu.be/CtkWNHSG3MY - reporter inuti byggnaden innan den kollapsar

Återgå till "Politik och samhälle"