Kapad skrev:Avantgardet skrev:* läser allt från Majakovskij till Bukowski, Derrida till Darwin, Stanislavskij till Freud till Adorno och tillbaks igen. Det är alltså bredd på min bildning - något som alla belevade och stiliga män bör se till att ha.
Med andra ord så tragglar du igenom det döda gamla män skrev i böcker som redan gulnat 100 år före du var påtänkt, istället för att komma på något eget och nyskapande, och detta är du stolt över?
Spelar ingen större roll om jag läser intertexter som filtrerats genom TV eller går direkt till källorna. Det är alltihop en stor väv, detta som vi kalla kommunikation (vilka yttringar det än tar sig). Man kan inte skapa något
ex nihil, lika lite som vi kan förstå det vi läser som vore det författarens tankar (vi läser genom egna glasögon). Att jag värnar om bredd i min bildning är helt enkelt en smaksak, men eftersom min smak inte är möjlig att klandra så är det också rätt. Det är också något som berikar min tankeverksamhet - bredden alltså.
Den här presentationen av mig, som tråden utgjorde, var snarast ett sätt att ge en bättre helhetsbild av min person - då jag är ett kriminellt svin sen barnsben. Detta på ett ytligt plan. Inunder...ja, vad läser du? Hur
läser du min person? Fundera!