Tips på självterapi...

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

anakoret

Tips på självterapi...

Inläggav anakoret » 02 dec 2007 10:59

...om man är en sån som inte riktigt tar tag i saker och vågar satsa för att man är rädd att misslyckas? Om man inte tycker att man är bra nog?

Vi kan börja så. Vill ni ha mer underlag för analys så kan ni få!

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 02 dec 2007 22:37

Well, hur blir man bra nog? Finns inga genvägar. Personligen har jag alltid kört på den grejen att jag jobbar på mina svagast sidor, man är aldrig sämre än sin lägsta nivå. Att misslyckas är absolut nödvändigt för att bli bättre på nåt.

Men, first and foremost, vem fan är det som sätter ribban egentligen?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Minded

Inläggav Minded » 02 dec 2007 22:50

Mycket handlar om manifestationer. Hitta tekniker du kan göra i vardagliga situationer, dvs ändra ditt beteende i lagom små och ofta förekommande tillfällen. Ändra ditt beteende till att sakta men säkert likna beteendet hos en som har bättre självbild. Ta tid på dig att se vad du gör, vilka manifestationer, när du liksom säljer dig själv billigt. Dessa är bra att börja med att ändra på.

Exempelvis, börja träna dig själv i att inte alltid vara tvungen att säga något när du är med folk. Tillåt dig själv att slappna av mer. Och återigen, i lagom steg.

Explorer

Inläggav Explorer » 02 dec 2007 22:53

Är du en robot Minded?

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 02 dec 2007 23:34

Om det är något man vill göra så tycker jag man skall ge allt eller inget. Om det gäller ett drömyrke tex. För någon halvdan insats skiter sig oftast. Bestämmer man sig för det så skall man inte tvivla på att man inte är tillräckligt bra. Man måste våga tro på sig slälv och att man har möjlighet att klara det. Jag vet att det låter lagom klyschigt men så tror jag ändå att det är. Det mesta sitter mentalt i huvudet, själva valet att satsa och inte tvivla. Och ger man sig basken på något och kämpar utan att ge upp så går det ofta. Men det kräver ju förstås en del en.

Typ mina tankar..

/S
Meningen med livet är att leva det..  /DS

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 02 dec 2007 23:50

Skyline skrev:Och ger man sig basken på något och kämpar utan att ge upp så går det ofta.

Vilken halvmesyr!

Tog en dusch just och kontemplerade den dröm som väckte mig för cirkus en timma sedan. Drömde att jag söp bort en vigselring (befängt i sig), vad som väl väckte mig var emellertid det faktum att min förhud kändes förkrympt. Egentligen ganska poänglöst och ointressant. Det djävliga är att sån shit är på allas tankar mer eller mindre hela tiden, skillnaden är att jag kan säga det utan att skämmas. Nog får ni "hålla mask" (varför? av rädsla? för vad?) och leka korrekta, men att tro på sig själv blir helt djävla överflödigt när man helt djävla enkelt slutar försöka vara nåt annat än man redan är.

Användarvisningsbild
Bz

Inläggav Bz » 02 dec 2007 23:52

Avantgardet skrev:att tro på sig själv blir helt djävla överflödigt när man helt djävla enkelt slutar försöka vara nåt annat än man redan är.

Det var det klokaste du sagt hittills  *love*

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 02 dec 2007 23:59

Jag hoppas innerligt att jag sagt klokare saker än så i mitt liv, annars är det illa ställt med mig - inte för att förringa värdet av just den ovanstående utsagan av vederbörande (jag själv).

Användarvisningsbild
Bz

Inläggav Bz » 03 dec 2007 00:01

Jag bara älskar att se på dessa små glimtar av andra, själv har jag tröttnat på att säga kloka saker  :D  *kuku*

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 03 dec 2007 00:09

Visste inte att jag var en liten "glimt"? Trodde jag var en djävla megafon som SKREK FÖR FULL HALS!!!

Angelina

Inläggav Angelina » 03 dec 2007 00:13

Och ut kommer små trudelutter.
:lol:

Explorer

Inläggav Explorer » 03 dec 2007 00:16

Då är vi två om saken, in i depressionen. Har sådan jävla ångest som måste dämpas med alkohol, tänkte annar börja odla cannabis, har ett fint förråd med det tar flera månader och här krävs snabba lösningar.

Det jävliga är att jag blir inte ens så sjuk utan håller en cynisk attityd. Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel igen, är inte spdan.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 03 dec 2007 00:16

Trudelutter? Nä, va fan!

Explorer

Inläggav Explorer » 03 dec 2007 00:20

En fis i Sahara?
Den som hittar de molekylerna får Nobelpriset Inte ens i en makromikrosskop funnes ett spår av nåt materiellt.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 03 dec 2007 00:22

Klyver hårtoppar och atomer med tungan, vad får man för det?

Återgå till "Tankar och känslor"