Jag tänkte skriva ett långt inlägg, men kom på att det enda jag hade att fråga skulle hamna i PS:et, så jag slutar nu och skriver det jag tänkte fråga från början.
/valvyxan
PS. Kan man "förengelska" försvenskade ord? "Försvenskad" låter ju särdeles fult, och då det mesta låter bättre på engelska tänkte jag att vi kanske kunde säga "beswedished"? Hetero- eller homologt, hovnarr? DS.
PPS. Visst, Druiden, större delen av de fördomar och hat som finns mot grupper i samhället (borde vi tillochmed räkna smileys som en minoritetsgrupp som kan ha intressen som vi bör ta hänsyn till?!) grundar sig på okunskap, det håller jag med dig om. En ful smiley är visst inte mindre värd än en vacker smiley, den är bara just fulare (and I have yet to see a beautiful smiley!). Mitt hat gentemot smileys skulle jag säga är moraliskt neutral, och varken förvärrar eller förbättrar situationen för "en bättre värld", som du talar så varmt om.
Ditt senaste inlägg får mig osökt att tänka på "demokratins dilemma" - skall vi tillåta icke-demokratiska grupper inom det demokratiska systemet, och därifrån är hoppet inte långt tillbaka till det du skrev.
Du tycker att jag
borde jobba på [m]in tolerans jämtemot smileysamhället
?
Så långt allt väl, men vad sägs om att anamma den tes du så starkt driver och acceptera min icke-acceptans? Eller diskriminerar du folk som inte erkänner samma normer som du själv? Din egen icke-acceptans mot min icke-acceptans bidrar sannerligen inte till att förbättra världen vi lever i.
"Bla bla bla, du borde bli mer accepterande mot oliktänkande!" Acceptera då mig som den oliktänkande jag är - jag är i alla fall konsekvent. Ditt påstående låter lika självmotsägande som att säga "Du bör inte moralisera över andra!"
Det luktar hyckleri lång väg - allt du säger kan vändas emot dig, i sann Gödelsk anda. Inkonsistens, jajamen!
PPPS. Kanske jag borde ha vänt hela inlägget, och lagt huvudinlägget i PS:et, och gjort alla nuvarande PS till huvudinlägget (som då skulle läggas i PS:et...?) Snurrigt. DS.