Lycka är...
Moderator: Moderatorgruppen
Lycka är...
... att som en total överraskning hitta Creams 60-talsplatta, Disraeli Gears, CD-remastrad i en liten bokhandel i Tomelilla, för 79 SEK.
En kompis spelade in det på rullband till mina Radiola-bandspelare 1967...
Those were the days...
Ja, jag är lite gammaldags och tycker om att hålla en fysisk skiva i min hand... räcker inte att ladda ner musik digitalt för min del... Fast jag rippade genast över den till min lilla mp3-spelare när jag kommit hem...
Med vänlig hälsning
Algotezza
En kompis spelade in det på rullband till mina Radiola-bandspelare 1967...
Those were the days...
Ja, jag är lite gammaldags och tycker om att hålla en fysisk skiva i min hand... räcker inte att ladda ner musik digitalt för min del... Fast jag rippade genast över den till min lilla mp3-spelare när jag kommit hem...
Med vänlig hälsning
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
A och O skrev:Vilka är Cream?![]()
Fast härligt med kap!
Eiri Claptons grupp på 60-talet... Klassisk gitarr-rock...
Den här låten finns med på skivan:
http://www.youtube.com/watch?v=_exdxxBisnQ
meddelar Algotezza någon som förmodligen inte ens var född då...
Algotezza aka Algotezza
-
suchanother
- Avstängd
Lycka är att hitta en bok, i detta fallet en instruktionsbok.
Fattade inte riktigt BIOS’s kortfattade förklaringar och hade i bakskallen att jag hade instruktionsboken till BIOS någonstans, inte helt säkert men hade jag inte sett den någon gång någonstans?
Nå, nu gäller det att börja gräva. Har cirkus 15(!) oöppnade kartonger kvar sen senaste flytten för några år sedan. Började svettas direkt vid åsynen. Högg i, efter några kartonger senare (varför trakasserar Kronofogden mej med kilovis med brev som är tio år gamla?), hade jag guldklimpen i mina grova nävar.
Resten var lätt som en plätt.
Som ni ser hittar jag glädjeämnen i det lilla och obetydliga, nu återstår bara att hitta en käresta.
Fattade inte riktigt BIOS’s kortfattade förklaringar och hade i bakskallen att jag hade instruktionsboken till BIOS någonstans, inte helt säkert men hade jag inte sett den någon gång någonstans?
Nå, nu gäller det att börja gräva. Har cirkus 15(!) oöppnade kartonger kvar sen senaste flytten för några år sedan. Började svettas direkt vid åsynen. Högg i, efter några kartonger senare (varför trakasserar Kronofogden mej med kilovis med brev som är tio år gamla?), hade jag guldklimpen i mina grova nävar.
Som ni ser hittar jag glädjeämnen i det lilla och obetydliga, nu återstår bara att hitta en käresta.
suchanother skrev:Lycka är att hitta en bok, i detta fallet en instruktionsbok.
Ja, lycka är att hitta något man tror man gjort av med menverkligen behöver - man sliter sitt hår och tuggar fradga - men så dyker det upp när man minst anar det, när man minst av allt letar... Fast ibland kan man faktiskt, som du, hitta det när man letar...
Kärestan hittar man när man inte letar... eller så hittar hon/han dig... Min k. hustru fann mig... och räddade mig från att bli "hemmason"... Hehehe...
Lycka det med...
Med vänlig hälsning
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
-
suchanother
- Avstängd
Vilken tur du hade som hittade din själsfrände Algotezza.
Själv har jag kommit till ett läge där jag antingen
1) bildar ”familj” , detta ska inte tas bokstavligt utan mer som kk.
2) cyklar jag jorden runt.
3) Cyklar till Indien och börjar filosofera nån konstig lära och röka holk. Jag inbillar mej att man får fri kärlek till på köpet, vilket vore toppen.
Själv har jag kommit till ett läge där jag antingen
1) bildar ”familj” , detta ska inte tas bokstavligt utan mer som kk.
2) cyklar jag jorden runt.
3) Cyklar till Indien och börjar filosofera nån konstig lära och röka holk. Jag inbillar mej att man får fri kärlek till på köpet, vilket vore toppen.
-
suchanother
- Avstängd
Apropå lycka och hitta en bok
Ett barndomsminne har etsat sej fast i minnet.
Läste alla ”Vi fem” böckerna när jag var i 10-12 årsålder. Lånade de från biblioteket och var helt fascinerad.
Läste hela serien, tror att det var ett tiotal böcker, alla utom EN som var svårfångad. På den tiden gick det inte att reservera böcker utan man fick helt enkelt kolla om boken fanns i hyllan och var ledig.
Jag gick till biblioteket varje dag under flera veckor och kollade men utan resultat. Under tiden läste jag om tidigare böcker flera gånger om.
Sen en dag fanns boken där, med darrande händer greppade jag den, otroligt, ett helt nytt omslag, den hade jag inte sett förut, vilken oerhörd lycka jag kände inombords.
Lite svårt att så här i efterhand att förmedla de känslorna, men den stunden när jag hittade boken är min barndoms lyckligaste minne. Hur konstigt det än låter. Vissa tror säkert att jag hade en torftig barndom, inte helt fel tänkt då jag hade en tyrannisk farsa och en neurotisk morsa. På sätt och vis blev böckerna min räddning från tvångströjan.
Läste alla ”Vi fem” böckerna när jag var i 10-12 årsålder. Lånade de från biblioteket och var helt fascinerad.
Läste hela serien, tror att det var ett tiotal böcker, alla utom EN som var svårfångad. På den tiden gick det inte att reservera böcker utan man fick helt enkelt kolla om boken fanns i hyllan och var ledig.
Jag gick till biblioteket varje dag under flera veckor och kollade men utan resultat. Under tiden läste jag om tidigare böcker flera gånger om.
Sen en dag fanns boken där, med darrande händer greppade jag den, otroligt, ett helt nytt omslag, den hade jag inte sett förut, vilken oerhörd lycka jag kände inombords.
Lite svårt att så här i efterhand att förmedla de känslorna, men den stunden när jag hittade boken är min barndoms lyckligaste minne. Hur konstigt det än låter. Vissa tror säkert att jag hade en torftig barndom, inte helt fel tänkt då jag hade en tyrannisk farsa och en neurotisk morsa. På sätt och vis blev böckerna min räddning från tvångströjan.
suchanother skrev:Apropå lycka och hitta en bok
Min moder var en hönsmamma och min fader en naturkraft vars ord och reaktioner var min och mina fyra bröders lag. Jag flydde därför ofta till Narnia-böckerna och annan litteratur. Men farsan läste med gillande mina skriv-försök. Han var folkskollärare av den gamla stammen. Morsan var hemmafru men började jobba utanför hemmet under min tonår...
Lycka är att ha sin barndom och tonårstid bakom sig...
Med vänlig hälsning
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Algotezza, jag var inte ens född på 80 talet:P och då rimligen inte häller på 60 talet..
Men som några säger ifall man ska fotsätta på samma spår.
Lycka är; att lösa ett svårt problem på ett smart sätt.
/ FIG
Men som några säger ifall man ska fotsätta på samma spår.
Lycka är; att lösa ett svårt problem på ett smart sätt.
/ FIG
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com
-
suchanother
- Avstängd
kWee skrev:oi algotezza , kanske du sett några av de mera kända 60-tals banden?
Fleetwood mac, jimi hendrix...tex ,de var ju ti sverige flertal gånger...*undrar*?
är helt såld på blues och rock från den tiden 8)
kWee kolla
http://www.youtube.com/watch?v=1NmHIxGaNWM
Skruva upp vollen och njut av tre stycken av världens bästa musiker.
-
suchanother
- Avstängd
Jack Bruce, basisten, blev utnämnd till världens bästa basist när det begav sej.
Såg häromdagen en intervju med Paul McCarthy där han förklarade sin basistroll med att ingen vill vara basist, ”usually that fat guy in background”. Men Jack Bruce tog ”basismen” till nya höjder. Räcker med att lyssna till ovannämda länk och specialstudera basen.
Såg häromdagen en intervju med Paul McCarthy där han förklarade sin basistroll med att ingen vill vara basist, ”usually that fat guy in background”. Men Jack Bruce tog ”basismen” till nya höjder. Räcker med att lyssna till ovannämda länk och specialstudera basen.
De var sköna fast originalen är allt några stån vassare, tex..
http://www.youtube.com/watch?v=jP3GBpAHNKA
http://www.youtube.com/watch?v=Yd60nI4sa9A
http://www.youtube.com/watch?v=jP3GBpAHNKA
http://www.youtube.com/watch?v=Yd60nI4sa9A
Återgå till "Tankar och känslor"