Gaza

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 26 jan 2009 09:34

matahari skrev:Att du så simpelt erkänner rakt ut att du har tramsat borde enligt
forumets regler ge dig åtminstone 2 veckors avstängning!

Som sagt hur skulle du kunna ha svarat på nån fråga seriöst om du
som du själv säger bara har tramsat igenom hela tråden i Jbig maner?

HOHO, dumskalle!

Nix min vän det är skillnad på trams och seriöst trams. Allt är inte svart eller vitt. Det finns gråzoner.

Detta har skolungdomar svårt att inse men det komer med åren så hav förtröstan.

Och så sagt dina frågor är besvarade, så vad gnälls det om nu måntro?

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 26 jan 2009 13:42

scirocco skrev:Kalle, vet du inte att tanken föregår all slags handling.

Låter illavarslande.

scirocco

Inläggav scirocco » 26 jan 2009 13:44

Ja, om det är dina tankar

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 26 jan 2009 13:46

Avantgardet skrev:
Kallekula skrev:
Magister Rolf skrev:Vad jag finner konfunderande är varför man, när man inte kommer längre i diskussionen men ändå vill köra vidare, ger sig in på klassiska argumentationsfel såsom straw man. Men som sagt, vi har ju alla våra små hobbies, och råkar en av dessa vara att "vinna" debatter på ett internetforum så varför inte?

Men det är väl kul att vrida och vända på saker och ting. Skulle vi alla tycka exakt lika skulle forumet bli en klubb för inbördes beundran. En strid ström av sötsliskig kräkvarm sörja inlägg var det enda som skulle  beskådas. Eller är det det som du vill ha?

Det är inte mitt fel att vänstertomtarna inte vill ta konkreta beslut. Det känner alla till. Icke destå mindre av vikt att då och då påpeka detta. Folk kan slås ihjäl i dess närhet och de skulle inte lyfta ett finger. Men som sagt detta var inte nytt utan ånyo mest ett konstaterande.

Svaret är ju enkelt skulle främmande stat med våld (som i detta fall via ombud) vilja skada så får Sverige vid någon punkt (när diplomati, förhandling etc inte hjälper) sätta in militära medel mot den staten. Det är ju därför vi har ett försvar.

p.s att vända andra kinden till in absurdum är ingen lösning (dessutom har Jesus feltolkats gällande detta)

Tycker du tolkar helt galet Kalle. Det vi "vänstertomtar" säger är att vi inte ställer upp på orättfärdiga krig. Så enkelt är det. Däremot står vi alltid upp rakryggade mot överhetens förtryck, till skillnad från det rövslickande kälkborgerskapet. Att hålla på och jiddra med norrmännen? Varför då? Man behöver inte godta vilket nonsens som helst, bara för att det råkar vara fallet. Man behöver inte älska det bestående, bara för att det finns. Kan vara bra att påminna om ibland.

Skulle aldrig ställa upp på att skydda en nation, och dess "gränser". Inget krig utom klasskrig, ska det heta.

Som jag alltid sagt, så tycker jag tjat om nationer och stater är rena larvet. Öppna upp gränserna till alla länder låt varor, tjänster och människor få flyta (flytta) fritt.

Klasskrig. I dagens samhälle, nja tror mer på demokratin. Men det finns ju de som testat (det gick inte så bra):

http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6da_ ... fraktionen

(undrar när filmen om dem kommer ut på DVD)

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 26 jan 2009 16:11

Kallekula skrev:
scirocco skrev:Kalle, vet du inte att tanken föregår all slags handling.

Låter illavarslande.

scirocco skrev:Ja, om det är dina tankar.

Nej dina, du har alltid en gång sämre tankar än vad jag har. Vad du än säger  

Du ser vilken konstruktiv liten diskussion vi har.  :)

scirocco

Inläggav scirocco » 26 jan 2009 16:25

Jag svara gärna små barn, men inte idioter

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 26 jan 2009 16:34

Okej kan någon måhända vara intresserad av att veta.

Själv så ogillar jag dillkött, om nu skulle vara intresserad av att veta det.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 26 jan 2009 17:39

Själv tycker jag Kalle kan ha riktigt intressanta tankar och analyser, tyvärr är det sällan han orkar bidra på det sättet och nöjer sig oftast istället med att slåss för en nyliberalism som han ändå bara omfattar ytligt - för på djupet har han alltid varit avslöjad som anarkist.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

matahari

Inläggav matahari » 26 jan 2009 19:24

Avantgardet skrev:Själv tycker jag Kalle kan ha riktigt intressanta tankar och analyser, tyvärr är det sällan han orkar bidra på det sättet och nöjer sig oftast istället med att slåss för en nyliberalism som han ändå bara omfattar ytligt - för på djupet har han alltid varit avslöjad som anarkist.

Tyckte du nyligen sa att du hade vart plågad av Kalle i flera år?
Eller kanske jag har tagit fel, måhända det var Such?

Hur som haver, Kalle är oseriös eftersom han konstant vägrar föra en
diskurs med någorlunda argument, det går en linje i det han och  bl.a
Chloe för, nämligen.

1:Släng ut ett påstående som lockbete.
2: Släng ut ett nytt påstående som svar, gärnna formulerad som en
fråga eller en obesvarbar motsatts till andra forumisters svar på hans första påstående.
3:Sen retardera mentalt och intelektuellt och börja tramsa med
verbaliteter som inte har med tråden att göra. Och som final krydda
släng ut nya påståenden om personer som ifrågasätter hans trams.

Låt oss ta ett exempel:

På frågan varför Israel ska ha ett land svarar han.
-Därför FN har bestämt det.

När sen det efterfrågas ett argument för hans ställningstagande
inleder han steg 2.

Och som inledningsfas av steg 3 börjar han sen att retardera med att
dra alla över en kamm och kalla dem vänstertossar samt säger att han inte läser andras inlägg!

Jag har ju igentligen inget emot kalle, jag hade förväntat mig en person
precis som alla andra här som en som var intresserad av att för diskurser
i olika ämnen men Kalle kanske har tröttnat och vill bara lalla runt som
rent tidsfördriv?

Om det är så så har jag svårt att förstå varför han ska sabbotera trådar
med sitt 3 stegs babbel? Kan han inte göra det på Flashback eller andra ställen?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 26 jan 2009 19:39

Kalle skulle väl ha svarat att det finns plats för såväl högt som lågt, och det skulle jag hålla med om. Säger dock på inga sätt emot dig ifråga om vad du påstår vara Kalles huvudsakliga syssla här. Han har också, mycket riktigt, varit på mig i flera år, för att jag erhållit försörjningsstöd från socialen. Själv tycker jag det mest är roligt när han anser sig ha funnit nån blottad punkt hos mig, och gör ett försök. Kul att ta en svängom ibland. Kan vara nyttigt.

Sen har man lite olika föreställningar om vad en diskussion bör vara. Forumiten transversal tog upp frågan om "gnällspiken" och dennes rättfärdigande, vilket kan tjäna att illustrera. För mig är kritiken oerhört viktig, och inte alltid de s.k. "konstruktiva" eller uppbyggliga utsagorna. Frågorna, inte alltid svaren. Det finns också fruktbara återvändsgränder. Roligast blir det förstås om man är lite flexibel. Förövrigt riktigt intressant analys du gjort på Kalle där.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 26 jan 2009 21:02

matahari skrev:
Avantgardet skrev:Själv tycker jag Kalle kan ha riktigt intressanta tankar och analyser, tyvärr är det sällan han orkar bidra på det sättet och nöjer sig oftast istället med att slåss för en nyliberalism som han ändå bara omfattar ytligt - för på djupet har han alltid varit avslöjad som anarkist.

Tyckte du nyligen sa att du hade vart plågad av Kalle i flera år?
Eller kanske jag har tagit fel, måhända det var Such?

Hur som haver, Kalle är oseriös eftersom han konstant vägrar föra en
diskurs med någorlunda argument, det går en linje i det han och  bl.a
Chloe för, nämligen.

1:Släng ut ett påstående som lockbete.
2: Släng ut ett nytt påstående som svar, gärnna formulerad som en
fråga eller en obesvarbar motsatts till andra forumisters svar på hans första påstående.
3:Sen retardera mentalt och intelektuellt och börja tramsa med
verbaliteter som inte har med tråden att göra. Och som final krydda
släng ut nya påståenden om personer som ifrågasätter hans trams.

Låt oss ta ett exempel:

På frågan varför Israel ska ha ett land svarar han.
-Därför FN har bestämt det.

När sen det efterfrågas ett argument för hans ställningstagande
inleder han steg 2.

Och som inledningsfas av steg 3 börjar han sen att retardera med att
dra alla över en kamm och kalla dem vänstertossar samt säger att han inte läser andras inlägg!

Jag har ju igentligen inget emot kalle, jag hade förväntat mig en person
precis som alla andra här som en som var intresserad av att för diskurser
i olika ämnen men Kalle kanske har tröttnat och vill bara lalla runt som
rent tidsfördriv?

Om det är så så har jag svårt att förstå varför han ska sabbotera trådar
med sitt 3 stegs babbel? Kan han inte göra det på Flashback eller andra ställen?

Host host. Hur fan för men en seriös diskurs Du är för skadad av dina studier.

Sen kan man ju alltid vägra demokratiska beslut och hävda vad det nu än kan tänkas vara. Det där med demokrati och extremvänstern går sällan ihop. Antingen är man demokrat eller så är man det inte. Du visar var du står. Diktaturskap är inget för mig.

p.s ja du får gärna plädera att FN ska upplösa Israel som stat men tills dess... beslut, demokratikt tagna beslut gäller. Ja se denna tossevänster och facister. Vad mycket de ändå har gemensamt.

Obevisbar. Ja nu blir det extra kul. Ja då kommer det till problem för extremvänstern. Det med bevis och vetenskap. Ho ho det kan vi väl skapa en ny tråd om. Stalins vetenskalpga teori. Humor.

Lär er av det kids ni som läser detta.

scirocco

Inläggav scirocco » 26 jan 2009 21:05

Avant, sjäv är jag anarkist. Det bästa som finns. Med starka sympatier åt vänster. Anarkosyndikalist

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 26 jan 2009 22:44

Man moderatorn. Kolla hur du klipper. Du får ju se över hur deltrådar byggs upp inom en tråd. Undersök från böjan. Jag är välvilligheten själv och ni behöver inte på ett ohjälpligt sätt moderera de om har det svårt. Det är bara att göra dem en björntjänst.

Så nästa gång. Kolla vem som börjar, utan bias.  Objektivitet (som saknas på detta forum, detta ventileras i en annan tråd).

Användarvisningsbild
Videkvist

Inläggav Videkvist » 28 jan 2009 22:25

För er som inte sett CBS 60 Minutes inslag om "att få fred mellan Palestina och Israel" så rekommenderar jag er att ta en titt på den online:
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=4752349n
Lyssna till min musik: VideWiberg.net

Användarvisningsbild
OWE

Inläggav OWE » 29 jan 2009 00:48

Videkvist skrev:För er som inte sett CBS 60 Minutes inslag om "att få fred mellan Palestina och Israel" så rekommenderar jag er att ta en titt på den online:
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=4752349n

BRA!
De som inte kan dra entydiga slutsatser ut ur detta kan lika gärna hålla käft!

Jag börjar bli trött på den här pubertala lekstugan.

Återgå till "Politik och samhälle"