Istället för Monarki
Moderator: Moderatorgruppen
-
Jonas Nystrom
- Inlägg: 709
- Blev medlem: 04 jan 2004 23:04
- Ort: errrr... Ahhh... it's all coming back now...
cure his heart
Nå, MIN underground, unge herr norrlandsilsk, vore väl mer hitåt: http://www.youtube.com/watch?v=669cvXlW4dc&feature=related
Men det är i sanning en smula off-topic...
jn, gammal
Men det är i sanning en smula off-topic...
jn, gammal
Ab aspera ad astra!
- Avantgardet
- Inlägg: 8884
- Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
- Ort: Socialklass III
Må vara off-topic, men finns det något annat sätt att sortera herr nästföljande: http://www.youtube.com/watch?v=LRlmTzDyw7s
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
-
suchanother
- Avstängd
- Inlägg: 4110
- Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
- Ort: Göteborg
- Avantgardet
- Inlägg: 8884
- Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
- Ort: Socialklass III
Men det är för att du aldrig har förstått dig på konst Such, förstår inte vad som skulle vara så konstigt med Beefheart. Inte mycket har hänt sen Beefheart, tyvärr. Finns egentligen bara två idag aktiva kompositörer som jag hyser någon som helst respekt för: John Zorn och Mike Patton
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
-
suchanother
- Avstängd
- Inlägg: 4110
- Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
- Ort: Göteborg
-
Jonas Nystrom
- Inlägg: 709
- Blev medlem: 04 jan 2004 23:04
- Ort: errrr... Ahhh... it's all coming back now...
-
suchanother
- Avstängd
- Inlägg: 4110
- Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
- Ort: Göteborg
Du jn verkar rätt vilse i tillvaron. 70-tals flummarna var vilse de sökte sej till vänsterkretsar i hopp om gemenskap och gratis röka. Ideologisk var de vilse i pannkakan då de saknade den nödvändiga ideologiska basen.
Alltid detta, någon annan, i ditt fall Knugen är en representant. Du följer verkligen en konsekvent linje jn! Dax att tänka sjävlständigt?
Alltid detta, någon annan, i ditt fall Knugen är en representant. Du följer verkligen en konsekvent linje jn! Dax att tänka sjävlständigt?
- Avantgardet
- Inlägg: 8884
- Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
- Ort: Socialklass III
Such, nu talar vi ju och skriven musik, som jag överhuvudtaget inte betraktar som konst, men medger två undantag (Mike Patton och John Zorn), givetvis Beefheart på sin tid.
Kalla Beefheart kommersialistisk, görs inte så lätt. När skulle han ha tillrättalagt något överhuvudtaget? Lycka till att få Beefheart att böja sig! Vad jämför du med?
Kalla Beefheart kommersialistisk, görs inte så lätt. När skulle han ha tillrättalagt något överhuvudtaget? Lycka till att få Beefheart att böja sig! Vad jämför du med?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
-
suchanother
- Avstängd
- Inlägg: 4110
- Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
- Ort: Göteborg
Medger att jag inte känner till Beefheart annat än i samarbete med Zappa. Men redan då tyckte jag att har var gapig och tillförde inget till musiken annat än ”apskrik”. Zappa var väl road till viss gräns.
Men hans tycks leva och må bra och har hittar sin kommersiella nisch, galning. Är detta konst? Frågade dej om denna videon, vad är konst och det fina i den? Jag har själv svårt att förstå.
Men hans tycks leva och må bra och har hittar sin kommersiella nisch, galning. Är detta konst? Frågade dej om denna videon, vad är konst och det fina i den? Jag har själv svårt att förstå.
Beefheart var i Linköping för dryga år sedan. Vi var i baren och hinkade bira efter spelningen. Han var inte speciellt intressrad av att snacka om Zappa. Dock cool kille.
SUCH. Klart att om du upplever det så, tja då gör du det. Men ge kulturen en chans. Jobba med det. Upplev. Istället för att säga att bra kultur är kul till en viss gräns (men sen blir det vanliga Lets Dance, Hänt i Veckan osv).
Öppna sinnena.
SUCH. Klart att om du upplever det så, tja då gör du det. Men ge kulturen en chans. Jobba med det. Upplev. Istället för att säga att bra kultur är kul till en viss gräns (men sen blir det vanliga Lets Dance, Hänt i Veckan osv).
Öppna sinnena.
Sceptisk skrev:matahari
Vi är inte fria, har aldrig varit fria och kan aldrig vara fria. Vi är i fundamentalt beroendeskap. Av varandra, av samället, av mat och kläder, av pengar och nöjen, av utbildning och framtidstro, av ledare och familjer, etc. Att vara "fri" är inte en rimlig målsättning. Man måste ju utgå ifrån hur världen fungerar för att kunna ordna livet på ett sådant sätt att det passar en själv och andra. Vi lever och verkar tillsammans i detta samhälle, det betyder inte att vi är bästa vänner, men vi påverkar ändå varandra på grundläggande sätt. På existentiella sätt. Det finns inte en enda gnutta frihet i detta universum. Vår existens är absolut beroendeskap och det går inte göra något åt det. Det är en av de yttersta sanningarna om vår tillvaro helt enkelt. En lag.
Så vad betyder din fråga egentligen?
Jag tror att du inte förstog hur min fråga var ställd, jag svarade på
ditt resonemang, du tog sen ur min fråga och svarade på den som
en enskilld enhet så var det inte, backa tillbaka till ditt svar.
Du utgår i ditt tänkande från ett västerländskt perspektiv den som har
spenderat en viss tid i nära kontakt med andra kulturer tex naitives av
varierande art finner efter 6-12 månader att det finns kulturer som helt
enkelt inte har den begreppsvärld du utgår i från i dina svar kring detta.
Jag uppfattar det som en aningens inskränkt att bara divergera kring
en monokultur. Språk t.ex det finns språk där pengar inte existerar
som begrepp, det finns kulturer där musik inte existerar som begrepp
osv.
För att replikera Avanten, du saknar etnologisk insikt när du håller
med Sceptisk i hans svar eftersom du utgår ifrån dina kulturella
premisser. Kan låta travesterande men jag hade förväntat mig
bättre argument från en vänster tomte än att bara luta sig!
-
suchanother
- Avstängd
- Inlägg: 4110
- Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
- Ort: Göteborg
På min begravning får ni gärna spela den här låten, helst på en maffig kyrkorgel.
http://www.youtube.com/watch?v=Mb3iPP-tHdA
http://www.youtube.com/watch?v=Mb3iPP-tHdA
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
-
suchanother
- Avstängd
- Inlägg: 4110
- Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
- Ort: Göteborg
Återgå till "Politik och samhälle"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster