Hur hanterar ni vardagens tristess?

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 21 mar 2009 14:17

:lol:  Den där har faktiskt haft en tendens att snurra hemma hos mig när det varit riktigt illa.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 22 mar 2009 01:00

2 ungar, heltidsjobb, alldeles för många fritidsintressen och ett forum att hänga på. Vem fan hinner med att ha tråkigt?
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Justin Case

Re: Hur hanterar ni vardagens tristess?

Inläggav Justin Case » 22 mar 2009 18:39

Makube skrev:I mitt fall så är min vardag en inrutad rutin, och jag gör vad jag kan för att inte må dåligt. Serier, böcker, filosofiska verk ( ett ganska nyfunnet intresse) och vad som helst för att föra tankarna till något annat, något bättre. Dock räcker det inte riktigt.

Jag hade en riktigt dålig period i höstas, kunde inte hitta motivation till något, varken skola eller andra aktiviteter. Nu är det bättre, men skulle gärna vilja veta vad ni andra gör för att komma ur liknande svackor? Kärlek, resor, vad som helst!

Vi lever i en tid då det finns mer att välja på att göra för att ha roligt än vad det funnits att välja på någonsin tidigare i mänsklighetens mångmiljonåriga historia. Och ändå känner sig folk uttråkade?!? Lösningen ligger nog inte i att hitta den där 45109384748539:e saken som man kan göra och som man av någon anledning ännu inte kommit att tänka på att man skulle kunna göra. Felet är att man helt tappat bort insikten om hur jävla bra förspänt man har det med alternativ.

Makube

Inläggav Makube » 23 mar 2009 14:39

Justin Case skrev:Vi lever i en tid då det finns mer att välja på att göra för att ha roligt än vad det funnits att välja på någonsin tidigare i mänsklighetens mångmiljonåriga historia. Och ändå känner sig folk uttråkade?!? Lösningen ligger nog inte i att hitta den där 45109384748539:e saken som man kan göra och som man av någon anledning ännu inte kommit att tänka på att man skulle kunna göra. Felet är att man helt tappat bort insikten om hur jävla bra förspänt man har det med alternativ.

Det glädjer mig att du verkar leva ett lyckligt och glatt liv. Dock var den här tråden inte menad till dig, som inte verkar ha någon tristess att fylla ut?

Dessutom vill jag påpeka att när man mår dåligt, vilket vissa av oss faktiskt gör ibland, fungerar det inte alltid så bra att försöka inse hur bra man har det jämfört med barnen i afrika eller stackars britney spears som t.o.m rakar huvudet i förtvivlan! Nej, ens problem kan aldrig minskas av att någon berättar att man borde må bra. Så sluta upp med den attityden är du snäll.

Justin Case

Inläggav Justin Case » 24 mar 2009 00:25

Makube skrev:Dessutom vill jag påpeka att när man mår dåligt, vilket vissa av oss faktiskt gör ibland, fungerar det inte alltid så bra att försöka inse hur bra man har det jämfört med barnen i afrika eller stackars britney spears som t.o.m rakar huvudet i förtvivlan! Nej, ens problem kan aldrig minskas av att någon berättar att man borde må bra. Så sluta upp med den attityden är du snäll.

Då är det väl inte uttråkad du är, utan snarare deprimerad eller något i den vägen? Det har jag full förståelse för. Vad jag reagerade på var fenomenet uttråkning, underförstått enbart vanlig uttråkning utan att det bakom den ligger något allvarligare som t.ex. depression.

Återgå till "Filosofi"