Vad tycker du om dig själv?
Moderator: Moderatorgruppen
- Avantgardet
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
Svar på rubrikfrågan
: bra!
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM
/*Dies hodiernus amicus tuus
- dies hesternus conscientia tua *
= Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.
(c) KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM
/*Dies hodiernus amicus tuus
- dies hesternus conscientia tua *
= Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.
(c) KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/
-
suchanother
- Avstängd
Jag har perfekta förutsättningar för odling.
För det första har jag tillgång till ett förråd dit endast jag har nyckel.
Sen kan jag tjuvkoppla elen så spelar ingen roll hur många effektbrukande lampor och fläktar.
Sen är det jordens drag i ventilationen, kan leda ett rör dit direkt.
Jag har en konstig längtan att blåsa ut hjärnan.
Sen kan jag tjuvkoppla elen så spelar ingen roll hur många effektbrukande lampor och fläktar.
-
transversal
suchanother skrev:Jag har perfekta förutsättningar för odling.
Kanske går din längtan att kombinera med den ovanligt starka ventilationen i ditt förråd?
Självet, vad är det egentligen? Min totalt subjektiva uppfattning om mig själv? Bör man ta hänsyn till andras uppfattning, eller är den helt betydelselös i sammanhanget?
Jag pladdrar en massa skräp hela tiden, undra till vilken nytta, förutom att låta andra ta del av det och även det kan man ju undra varför man har behov av.
Trots den tanken fortsätter man ändå pladdra. Förut så tänkte man att " ja, lite kul är det, munhuggas men någon, eller bara komma vidare i en tanke". Nu undrar jag. Saker händer som sätter allt på sin spets, dags att bestämma sig.
Hmm, det här blev ju ett lite konstigt inlägg, började på något som sedan gled ur tanken. Svårt att hålla en tanke åt gången, de liksom svävar runt en hela tiden.
Jag pladdrar en massa skräp hela tiden, undra till vilken nytta, förutom att låta andra ta del av det och även det kan man ju undra varför man har behov av.
Trots den tanken fortsätter man ändå pladdra. Förut så tänkte man att " ja, lite kul är det, munhuggas men någon, eller bara komma vidare i en tanke". Nu undrar jag. Saker händer som sätter allt på sin spets, dags att bestämma sig.
Hmm, det här blev ju ett lite konstigt inlägg, började på något som sedan gled ur tanken. Svårt att hålla en tanke åt gången, de liksom svävar runt en hela tiden.
- Avantgardet
- Avantgardet
suchanother skrev:Jag har perfekta förutsättningar för odling.
Jag förstår
Regret is Useless
(Jag är inte filosof i mitt skrivande, bara i mitt agerande)
Jag känner min kropp till 99%. Vet till 99% när jag mår dåligt vad jag behöver för att må bra.
Den sista procenten hjälper mina kompisar mig med.
Vill jag må dåligt så gör jag det, men nästan alltid mår jag bra.
Den är lätt när man ser sig själv som en hel människa.
Den sista procenten hjälper mina kompisar mig med.
Vill jag må dåligt så gör jag det, men nästan alltid mår jag bra.
Den är lätt när man ser sig själv som en hel människa.
Regret is Useless
-
transversal
Som Witold Gombrowicz säger:
—Från och med nu vill jag inte vara polack längre! Jag ska bli en alldeles ensam människa!
—Ensam? Men ensamheten kommer att göra dig till byte för din egen misär!
—Ge mig då en kniv! Jag måste göra en ännu radikalare amputation. Jag måste amputera mig från mig själv!
Ungefär så skulle Nietzsche ha definierat mitt dilemma. Jag grep mig an med amputationen. Som kniv fungerade följande tankegång: acceptera, förstå att du inte är dig själv, ingen är nånsin sig själv, inte med någon, inte i någon situation; att vara människa innebär att vara konstlad.
Vackert, om inte annat.
—Från och med nu vill jag inte vara polack längre! Jag ska bli en alldeles ensam människa!
—Ensam? Men ensamheten kommer att göra dig till byte för din egen misär!
—Ge mig då en kniv! Jag måste göra en ännu radikalare amputation. Jag måste amputera mig från mig själv!
Ungefär så skulle Nietzsche ha definierat mitt dilemma. Jag grep mig an med amputationen. Som kniv fungerade följande tankegång: acceptera, förstå att du inte är dig själv, ingen är nånsin sig själv, inte med någon, inte i någon situation; att vara människa innebär att vara konstlad.
Vackert, om inte annat.
Flows are necessary—and indeed this is a thought in terms of flows—the feminine flow, following very determined trajectories, rises up following the lines of masculine flow, along the spinal column, to go to the brain, and that’s desire in its immanence as a process.
– Deleuze
– Deleuze