Är det sant? (FN-konferens)

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Avantgardet

Är det sant? (FN-konferens)

Inläggav Avantgardet » 20 apr 2009 17:13

En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 20 apr 2009 17:29

Hejsan!

Om du menar konferensen om rasismen, så är jag benägen att hålla med Irans president till hälften! Nazionist-staten Israel är en rasistisk stat. Man skiljer i de egna passen på vem som är jude och palestinier exempelvis! Man begår dagligen rasistiska övergrepp på palestinier osv osv...

Håller dock inte med iraniern om att förintelsen är en bluff (om han nu verkligen har påstått det?)

Hoppas de brännmärker Israel som en rasistisk stat och jämställer zionism med rasism! Då blir det liv i luckan! :lol:

MVH
bigj
Den goda sidans försvarare

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 20 apr 2009 18:08

Vi skall ha ett möte om hustrumisshandlare, vi vet alla att Åke som skall deltaga på mötet, är en hustrumisshandlare, men Åke äger livsmedlsaffären där vi alla är kunder.
Vi bestämmer innan mötet, att om någon tar upp att Åke är en hustrumisshandlare så lämnar vi mötet för att visa solidaritet med Åke.
Nils som är nyinflyttad, är engagerad och starkt kritiskt till hustrumisshandlare, han börjar ta upp Åkes fel och brister och vi andra, lämnar raskt salen för att visa för Nils, att det han gör är fel, Nils har fel, inte Åke, eller, nja, Åke har fel, men det kan ignoreras för han är ju betydelsefull i andra sammanhang, dessutom så slår vi nog alla lite till mans våra kvinnor då och då, så inför nästa möte är inte Nils bjuden, det aset är inte ens välkommen då han är emot oss... och förresten så mördar han själv barn på fritiden. :wink:

Användarvisningsbild
kWee

Inläggav kWee » 20 apr 2009 19:54

Ja måste ge dig applåder Zokrates!

Användarvisningsbild
kWee

Inläggav kWee » 20 apr 2009 21:01

Dök upp en hel del tankar kring ämnet,dels den flertalet länder bojkottar mötet är ju en bra sak för enda jag tänker på är förbudet som förslagits mot att vara kritisk mot religion..
Samtidigt förstår jag ju att detta dock inte är orsaken till bojkotten, (Dessutom har väl Karikatyr händelsen en orsak till denna ide kring förbud mot religionskritik antar jag vilket för övrigt var helt skrattretande).
tyvärr...våra länders ledningar ser nog bara bra saker i att ge oss fler restriktioner(vad det verkar).

Sedan till saken kring Israel, att ett folkslag som fått utstå vad de fick under andra världskriget,inte kommit längre...Såg en dokumentär om en man som sökte Gud. Han intervjuade bla en Jude,som påstod att det var Guds vilja att de skulle genomgå Holocaust(vilken vilja...). Då slår det mig att skulle vi nu anta FN:s "förslag" skulle jag inte utan risk kunna skriva detta eller hur?(förresten han fann ingen gud...).

Det var ju helt enkelt så att Ahmadinejad berättade en sanning för FN som inte tåldes höra. Men jag ställer mig lite på sidan om för denne, just med anledning av förbudsfunderingar....

Men Fn har väl spelat ut sin roll i och med detta eller?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 20 apr 2009 22:36

Måste nog också erkänna att Zokrates fick till det där.

Jag häpnar dock varje gång. Det djävliga är att det är precis så där det funkar i "toppen". En djävla prepubertal sandlåda. Förr mobbade man Talibanerna (de var så "konstiga", svårt för utländska företag att få in en fot där), sen Saddam (inte fransmännen och ryssarna, emedan de ju hade vissa handelsavtal med Irak, men väl amerikanerna som fick kalla handen av Irak), och nu Iran. Och på en konferens på temat "rasism", det är ju bara inte sant.

Tror dock inte kWee att FN spelat ut sin roll. Snarare är det så att FN är en del av den struktur som vi kan kalla för vår "världsregering". Och om de nu ska föreställa det, ja, vad kan man då anse om såna här utspel.

En annan aspekt till det här som är väsentligt i min mening är att aversionen mot muslimer är så fruktansvärt välrotad i vår kultur att man är helt blind för den. Rasismen i Sverige riktar sig mot muslimer primärt, och det gäller nog hela västvärlden, ändå så är det judarna man "tycker synd om", och minsta lilla kritik mot Israel tolkas som ett utslag av rasism. Bara det faktum att våra nyheter talar om "kriget" istället för "massakern" är ett ställningstagande för Israels politik - samtidigt som man själv nekar till detta och menar sig vara opartisk. Vämjeligt hela djävla vägen.

Står bakom Irans president helt och hållet. Oavsett vad man tycker om vad han hävdar så måste man medge att det han sade behövs sägas.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Ignorabimus

Inläggav Ignorabimus » 20 apr 2009 23:27

Zokrates skrev:Vi skall ha ett möte om hustrumisshandlare, vi vet alla att Åke som skall deltaga på mötet, är en hustrumisshandlare, men Åke äger livsmedlsaffären där vi alla är kunder.
Vi bestämmer innan mötet, att om någon tar upp att Åke är en hustrumisshandlare så lämnar vi mötet för att visa solidaritet med Åke.
Nils som är nyinflyttad, är engagerad och starkt kritiskt till hustrumisshandlare, han börjar ta upp Åkes fel och brister och vi andra, lämnar raskt salen för att visa för Nils, att det han gör är fel, Nils har fel, inte Åke, eller, nja, Åke har fel, men det kan ignoreras för han är ju betydelsefull i andra sammanhang, dessutom så slår vi nog alla lite till mans våra kvinnor då och då, så inför nästa möte är inte Nils bjuden, det aset är inte ens välkommen då han är emot oss... och förresten så mördar han själv barn på fritiden. :wink:

Men vem har sagt att Åke är hustrumisshandlare?
Är tacksam för källor!

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 21 apr 2009 07:29

Alla vet väl att jävla Åke är hustrumisshandlare!

Mördade inte tyska nazister färre judar än vad amerikanensarna mördade urinvånare? Eller niggrar? Eller gulingar (Korea, Vietnam)? Eller (på gång) semiter (Irak/Afghanistan, och så småningom Israel)?

Eller påvens senaste inlägg i debatten då: mördade inte tyska nazisterna färre judar än katoliker?

State of Genocide, säger jag bara, där vi fått privilegiet att vistas i 5000 år vid det här laget - det är vi som är de överlevande, de som skonades, eftersom vi var värdiga - herrefolket liksom - men det blir nog våran tur vid det kommande folkmordet.

Jävla Åke.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
kWee

Inläggav kWee » 21 apr 2009 08:05

Ignorabimus skrev:Men vem har sagt att Åke är hustrumisshandlare?
Är tacksam för källor!

Varenda nyhetskanal i hela världen? Intressant hur intresset för att se saker som de är försvinner när man bombar "terrorister"(samt barn och allehanda andra sorters oskyldigt folk).

Användarvisningsbild
Sun Ra

Inläggav Sun Ra » 21 apr 2009 11:37

Israel: Saltet i såret, nageln i ögat, gruset i skon.
Jag tror inte direkt värdsledarna brys sig om juden, utan den är rädslan för att förlora den västerländska politiska/ekonomiska/militäriska plattform i mellanöstern. Agerandet är pinsamt, det är på samma sätt när man inte låter SD in i den svenska debatten. Om deras politik är så dålig deras uttalanden så fel borde det vara enkelt att motargumentera/diskutera?

Dock finns en positiv sak i händelsen och det är att politiken börja vakna - det börjar hända saker. Äntligen finns det lite motstånd till väst politiska diktatur, även om motstånd kan tyckas ha helt fel/värdelöst så verkar det reta en hel del.
I do not come to you as Reality, I come to you as a Myth

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 21 apr 2009 12:49

Hejsan!

Kanske det inom en snar framtid ändå kommer att fastslås att Israel är en rasistisk stat? Därmed jämställer man zionism med fascism och rasism! Då kan man lika gärna ta steget fullt ut och jämställa kapitalism med fascism, eftersom båda systemen lämnar så många lik efter sig!

I Sverige borde det då även kunna fastslås att sverigedemokraterna är ett fascistiskt och rasistiskt parti. Och utifrån det ständigt särskåda det sverigedemokratiska partiet och dess politik där minsta överträdelse av lagarna renderar straff som är kännbara! Då kan vi tala om att rasismen effektivt motarbetas!  :lol:

MVH
bigj

Användarvisningsbild
Sun Ra

Inläggav Sun Ra » 21 apr 2009 18:32

Rasismen motarbetas inte - den förtrycks. Vilket är(kan vara) så mycket värre, när deras krafter väl slår igenom.

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 21 apr 2009 19:59

Hejsan!

Rasism förtrycks knappast, den bekämpas mestadels med kunskaper. Eftersom rasister oftast är ganska korkade och relativt okunniga om hur världen fungerar! Ihärdig undervisning brukar hjälpa, och att de får någon utlänning till kompis, då inser de att dessa också är människor!  :lol:

MVH
bigj

Användarvisningsbild
Sun Ra

Inläggav Sun Ra » 21 apr 2009 20:05

Jag är tveksam till att rasism verkligen diskuteras, jag ser mer förtyck och tystnad. Många talar om att den skall tystas med just tystnad och utfrysning.
Vilket i längden inte är någon lösning utan en flykt. Dock är ju debatten så simpel - egentligen.

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 21 apr 2009 20:13

hejsan!

Om man menar rasismen i Sverige och sverigedemokraterna, har denna rasistiska dynga haft en hel del fokus på sig de senaste åren. De har nog inget att klaga på där. Att de själva ser sig som "förtryckta" är bara snack, de flesta av dem är ju även kriminella!

Nu senast avslöjades det ju av SVT att hela toppen av detta parti deltager i nazze-sånger och annat klart rasistiskt. De försökte ju även sno en reporters kamera och tillgrep våld mot henne. Hoppas dyngan åker in på några år för detta!
På rasister biter bara två saker, hård tillämpning av lagarna och ständig undervisning!  :lol:

MVH
bigj - för humanism och mot rasism...

Återgå till "Politik och samhälle"