Fisik

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
defuzo
Avstängd
Kontakt:

Inläggav defuzo » 16 aug 2009 20:22

JimmyAberg skrev:transversal:
Jag förstår inte alls din poäng.

Dock vet jag att jag aldrig blivit så kategoriskt oinspirerad som att läsa dina inlägg.

Mitt inryck är att du växt upp i en konventionell och snustorr akademikerfamilj. :)

"Transversal" har visst en poäng. Det finns inget konkret, beständigt, eller ens knappt begripligt i det som "Sara" säger. Nästan enbart subjektiv goja. Sedan brukar ju vara 1 sak som sägs, och 1 annan sak som menas. Speciellt för fruntimmer, och i synnerhet för missbrukare.

Sara bryr sig inte om dig JimmyAberg. Knarkare, och i synnerhet heroinister blir som psykopater. De är dom som är världens centrum. De gör allt för i det längsta för att uppräthålla sig själva, ljuger och bedrar hela sin omgivning. De kan lalla på en barvisa över lik, bara de får sin drog. Hon ger blankaste f**n i din fot, eller vad för frakturet du fått. Hon ger snarare intrycket av att vara skade glad på dig, för att du ville dra in myndigheter (sjukvården).

Så är det (kalla fakta). O snustorr bakgrund, klander va (ett kock styck skulle du mått bra av)? Kanske många skulle behöva förresten, hej.
"Believe those who are seeking truth, doubt those who find it." (Gide, Andre)

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 16 aug 2009 21:42

Alltså du är rolig du.
forgiveness to guilt, acceptance to rejection, love to hate, listening to talking, allowance to resistance, peace to disharmony

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 17 aug 2009 00:42

Vad ni håller på allihopa.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 17 aug 2009 01:54

Sara bryr sig inte om dig JimmyAberg. Knarkare, och i synnerhet heroinister blir som psykopater. De är dom som är världens centrum. De gör allt för i det längsta för att uppräthålla sig själva, ljuger och bedrar hela sin omgivning. De kan lalla på en barvisa över lik, bara de får sin drog. Hon ger blankaste f**n i din fot, eller vad för frakturet du fått. Hon ger snarare intrycket av att vara skade glad på dig, för att du ville dra in myndigheter (sjukvården).

Ja såhär känner jag, men jag ser samtidigt djupt in i vad livet handlar om. Jag är snäll, och avskalad/bestämd. Jag bryr mig inte om Jimmys fot för jag vet att det inte är hans identitet. Behovet av död kan inte kommucieras personligen.

Förövrigt; det är bra att "skämma ut sig själv" för man renar sitt sociala ansikte för sin egen skull, men ser "var man står" i deras världar och upplyser sig om deras problem/rädslor.

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 17 aug 2009 08:28

Dock vet jag att jag aldrig blivit så kategoriskt oinspirerad som att läsa dina inlägg.

Mitt inryck är att du växt upp i en konventionell och snustorr akademikerfamilj. :)

Läste du det, Transversal? Nu få du visa att du inte är en torrboll, det är upp till bevis som gäller! Ta tåget till Stockholm, röda linjen mot Norsborg, gå ned mot vattnet, upp på Vårbergstoppen, sätt dig ner och börja knarka!

(Vårbergstoppen är för övrigt ett rätt schysst ställe, jag var där ganska mycket när jag bodde där ute för några år sedan. En gång blev jag och en kompis jagade av ett ilsket rådjur).
What's the ugliest

Part of your body?

Some say your nose

Some say your toes

But I think it's YOUR MIND

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 17 aug 2009 10:25

Alltså vad ska jag säga, alla verkar lite störda på det ena eller andra sättet på det här stället - inget att oroa sig för :)
forgiveness to guilt, acceptance to rejection, love to hate, listening to talking, allowance to resistance, peace to disharmony

transversal

Inläggav transversal » 17 aug 2009 19:18

Jimmy, jag kan inte säga att jag är övermåttans överraskad eller besviken över att du blir oinspirerad av att läsa mina inlägg. Du är rätt naiv och har ett sjujäkla bekräftelsebehov. Inte nått fel i det, men jag tror inte att jag förväntar mig att du ska riktigt ta till dig det jag säger. Men det är inte särskilt viktigt.

Du gillar att fabulera och fantisera, stämmer inte särskilt bra med verkligheten. Det här är min uppväxt i korta drag. Min mamma och pappa är specialpedagog respektive musiker, ganska humanistiskt orienterad, fick mycket inspiration av psykologi, naturvetenskap och konst/musik hemifrån. En av de händelser som präglade mig under uppväxten var att växa upp sida vid sida med min syster som hade cancer och dog när hon var nitton. Det var ett formidabelt hårt slag och förändrade hela min personlighet. Det förändrar mig fortfarande.

Jag har haft nära och kära omkring mig som har knarkat sig sönder och samman och jag har haft personer nära som har haft psykoser. Jag har själv krisat och kommit tillbaka. De här upplevelserna har format mina tankar kring psyket, droger mm. Både gott och ont.

Folk som känner mig väl brukar beskriva mig som emotionell, med hård självkontroll och höga ambitioner. Det var lite om mig.

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 17 aug 2009 20:34

hihi

transversal

Inläggav transversal » 17 aug 2009 20:48

Jomen alltså, Jimmy. Jag förstår ditt behov av känslor, men om man ska komma nära mig och alltså ta del av mina känslor så får man ta det lite lugnare än vad du klarar av att göra. Jag släpper in människor som kan ta det lugnt, men undviker att släppa in överemotionella människor eftersom jag inte orkar med det. Du tillhör lite den kategorin.

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 17 aug 2009 20:59

Visst visst.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 17 aug 2009 21:02

JimmyAberg skrev:
transversal skrev:Du gillar att fabulera och fantisera, stämmer inte särskilt bra med verkligheten. Det här är min uppväxt i korta drag. Min mamma och pappa är specialpedagog respektive musiker, ganska humanistiskt orienterad, fick mycket inspiration av psykologi, naturvetenskap och konst/musik hemifrån. En av de händelser som präglade mig under uppväxten var att växa upp sida vid sida med min syster som hade cancer och dog när hon var nitton. Det var ett formidabelt hårt slag och förändrade hela min personlighet. Det förändrar mig fortfarande.
Alltså, det var ungefär exakt såhär jag föreställde mig din bakgrund. Mitt ordval av "snustorr" var antagligen lite av ett häcklande, eftersom det är uppenbart att du har en läggning åt kontinental framför analytisk filosofi.

Jo herregud, vi pratar nästan om deja vu. I see you.

Jag vill njuta av framtiden inte en lögn, dåtid, den psykotiska formen av det förflutna. Jag har alltid njutit av framtiden och därför känt mig missförstådd av världen. Jag har inget att identifera mig med längre, jag är nekrofil. Superkänsliga luftengagemang med gud som jag är rädd för att få ihopskrynklade. Det är fortfarande ingen som förstår att astrologi går förbi att ens tro på gud, det är att ha växt upp i distans från nuet och ha en djup hänsyn för allting.

Blev sugen på en hamburgare nu, men jag testade det där igår kväll och åt knäckebröd med smör och skinka. Blev HELT flummig och ostrukturerat småpsykotisk i huvudet.

Ta om för mig en gång till vad det är som ni "värderar" så mycket i denna jordformen, vad det är som är så vackert, stabilt och sant? Jag kanske är för känslig.. hjälp mig gärna.. genom logik, inget kulturellt skitsnack.

Fan vad hänsynlösa ni är generellt.. när vi kommit såhär långt. Jag är liksom en SUCKER på MINNET AV ER.. där ni går och idisslar ert ego. Men LUGN, ni dör inte. Just det vi kan inte dö, det är inte "meningen".

transversal

Inläggav transversal » 17 aug 2009 21:10

JimmyAberg skrev:
Det är så att jag upplever att att du ofta blivit "tillrättalagd" av dina föräldrar om du själv varit emotionell på fel sätt.

Jag tror att du övertolkar. Och jag tror att jag känner min egen psykologi bättre än vad du känner mig, helt enkelt eftersom jag har umgåtts med mig själv i trettio år på heltid.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 17 aug 2009 21:18

Hallå?

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 17 aug 2009 21:30

transversal skrev:
JimmyAberg skrev:
Det är så att jag upplever att att du ofta blivit "tillrättalagd" av dina föräldrar om du själv varit emotionell på fel sätt.

Jag tror att du övertolkar. Och jag tror att jag känner min egen psykologi bättre än vad du känner mig, helt enkelt eftersom jag har umgåtts med mig själv i trettio år på heltid.
Jag kastar ut flöten. Testar mina fördomar. Psykologiserar. Klart det är förolämpande. Men samtidigt ger det väldigt mycket information om vilka försvarsmekanismer du använder dig av, vilket säger ganska mycket om hur du är som person. Förut brukade jag alltid hålla på såhär, och jag upplevde att jag ofta träffade relativt nära. Nu för tiden gör jag sällan det, eftersom jag upplever det som respektlöst.

Är du rädd för att uttrycka känslor i publika sammanhang? Känslor är lite för privata för det?

Användarvisningsbild
defuzo
Avstängd
Kontakt:

Inläggav defuzo » 17 aug 2009 21:45

JimmyAberg skrev:Är du rädd för att uttrycka känslor i publika sammanhang? Känslor är lite för privata för det?

Känslor va??

Du säger bara jag,jag,jag (satans självcentrerade både du och Sara e).

Ni kan ju stoppa i er något piller om det inte kommer med posten!

Hej (orkar f**n inte ta del av erat utsvävande elände, och vad ni råkar känna för stunden lr så...
"Believe those who are seeking truth, doubt those who find it." (Gide, Andre)

Återgå till "Tankar och känslor"