Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
filosofierbart
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Jag vill ha en kopp kaffe och det NU, men det är visst för mycket begärt det :roll: ... pfff. Det är klart jag häpnar över denna ofattbara oförskämdhet. Tänk att göra så här mot en stackars gammal tant som inte ens har en rollator! Busungen ter sig Elak. Heter han Karsten?
Nä, men allvarligt :) . Jag tänker inte så bra utan kaffe. Nu vet jag inte om jag tänker så bra någonsin förstås. Ibland kanske, men jag är helt klart beroende av kaffe iallafall. Jag har en känsla av att jag skulle vara en mycket otrevligare person utan kaffe.
Nä, men allvarligt :) . Jag tänker inte så bra utan kaffe. Nu vet jag inte om jag tänker så bra någonsin förstås. Ibland kanske, men jag är helt klart beroende av kaffe iallafall. Jag har en känsla av att jag skulle vara en mycket otrevligare person utan kaffe.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)
-
filosofierbart
Skogsälvan skrev:Jag vill ha en kopp kaffe och det NU, men det är visst för mycket begärt det :roll: ... pfff. Det är klart jag häpnar över denna ofattbara oförskämdhet. Tänk att göra så här mot en stackars gammal tant som inte ens har en rollator! Busungen ter sig Elak. Heter han Karsten?
Jag skulle behöva din adress för att uppfylla en önskningen. Karsten heter jag inte. Jonatan heter jag.
Tankar tankar tankar tankar
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Jonatan? Känner vi varann IRL?
Min adress? Nejnej. Då skulle du bergis stå och kraxa kärlekssånger utanför mitt fönster så grannarna skulle gnälla på att de inte fick sova. Och när jag gick ut skulle du säkert börja slicka marken jag gått på - du måste ju förstå att sånt är genant för mig, ja tänk bara där i hissen med grannarna och du där på golvet och håller på... (jag skojar
)
Jag funderar om det finns ett schampo som mitt hår mår bra av och som jag gillar doften av. Märkligt nog har jag inte hittat en sådan kombination.
Min adress? Nejnej. Då skulle du bergis stå och kraxa kärlekssånger utanför mitt fönster så grannarna skulle gnälla på att de inte fick sova. Och när jag gick ut skulle du säkert börja slicka marken jag gått på - du måste ju förstå att sånt är genant för mig, ja tänk bara där i hissen med grannarna och du där på golvet och håller på... (jag skojar
Jag funderar om det finns ett schampo som mitt hår mår bra av och som jag gillar doften av. Märkligt nog har jag inte hittat en sådan kombination.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)
-
filosofierbart
Skogsälvan skrev:Jonatan? Känner vi varann IRL?
Min adress? Nejnej. Då skulle du bergis stå och kraxa kärlekssånger utanför mitt fönster så grannarna skulle gnälla på att de inte fick sova. Och när jag gick ut skulle du säkert börja slicka marken jag gått på - du måste ju förstå att sånt är genant för mig, ja tänk bara där i hissen med grannarna och du där på golvet och håller på... (jag skojar)
Hur ska jag veta! Var det du som promenerade över vägen nyss med assnygga ben?
Jag tänker på Livet. Jag är så slutkörd, allt jag är mottaglig för just nu är affektion.
-
filosofierbart
Hittade en gammal kompis från mellanstadiet på facebook. Jag var 12 och han var 10 år då, faktiskt en stor åldersskillnad i den där åldern, men vi blev nära kompisar. Minns honom som en god människa, vettig, smart, bara snäll utan att ha nåt ont i sig. Vi gick genom djupsnö med sparbössor till Röda Korset, sen kall vinterkväll i Norrland när det var som mörkast. Inte brydde vi väl oss så mycket om barnen i Afrika (eller vart nu pengarna skulle), men vi skulle slå skolan med häpnad över att vi var de som samlat ihop överlägset mest pengar. Och visst visade det sig att vi fått ihop betydligt mer än alla andra.
Nu då, inte sett han på många år. Såg i hans fotoalbum, bilderna visar hur han dyker tillsammans med hajar, fiskar exotiska fiskar i exotiska vatten, gör avancerade tricks på snowboard, bestiger berg högre än de som finns i sverige. Och han som var så liten och smal då har nu byggt muskler blivit biffig. Pottfrisyren utbytt mot snagg. En snygg flickvän, klädd i bikini som profilbild.
Tänkte då på mig. Själv har jag inte gått samma väg. Men jag har i alla fall ny snagg.
Nu då, inte sett han på många år. Såg i hans fotoalbum, bilderna visar hur han dyker tillsammans med hajar, fiskar exotiska fiskar i exotiska vatten, gör avancerade tricks på snowboard, bestiger berg högre än de som finns i sverige. Och han som var så liten och smal då har nu byggt muskler blivit biffig. Pottfrisyren utbytt mot snagg. En snygg flickvän, klädd i bikini som profilbild.
Tänkte då på mig. Själv har jag inte gått samma väg. Men jag har i alla fall ny snagg.
-
filosofierbart
rekoj skrev:Hittade en gammal kompis från mellanstadiet på facebook. Jag var 12 och han var 10 år då, faktiskt en stor åldersskillnad i den där åldern, men vi blev nära kompisar. Minns honom som en god människa, vettig, smart, bara snäll utan att ha nåt ont i sig. Vi gick genom djupsnö med sparbössor till Röda Korset, sen kall vinterkväll i Norrland när det var som mörkast. Inte brydde vi väl oss så mycket om barnen i Afrika (eller vart nu pengarna skulle), men vi skulle slå skolan med häpnad över att vi var de som samlat ihop överlägset mest pengar. Och visst visade det sig att vi fått ihop betydligt mer än alla andra.
Wow. Jag tänker på hur jag själv skulle ha reagerat i den situationen, att se en vän ha gått den vägen alltså jämfört med var jag är just nu.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Skogsälvan skrev:Skruvöglor jag behöver - jo, jag är allvarlig - några hundra skruvöglor och det snabbt och gärna billigt. Vart vänder man sig då?
http://shop.lundgrensfiske.com/product. ... duct=10401
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =164030216
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Återgå till "Tankar och känslor"