Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
-
transversal
Man kan definitivt utgå från att inga terrorister använder sig av internet längre.
Man kan definitivt utgå från att ingen som planerar ett allvarligt brott pratar om det via mobil.
Man kan definitivt utgå från att all övervakning enbart handlar om profilering av vanligt folk.
Man kan definitivt utgå ifrån att detta en dag skall användas emot folket.
Man kan definitivt utgå ifrån att de som beställt övervakningen är värre än terrorister.
Man kan definitivt utgå från att ingen som planerar ett allvarligt brott pratar om det via mobil.
Man kan definitivt utgå från att all övervakning enbart handlar om profilering av vanligt folk.
Man kan definitivt utgå ifrån att detta en dag skall användas emot folket.
Man kan definitivt utgå ifrån att de som beställt övervakningen är värre än terrorister.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Skogsälvan skrev:Jag funderar över en figur jag fick i samband med OS. Den andra figuren hette Mischa och såg ut som en björn och den här såg ut som en krokodil. Vet nån vad den hette och stod för?
http://www.lacoste.com
Skogsälvan skrev:Jag funderar över en figur jag fick i samband med OS. Den andra figuren hette Mischa och såg ut som en björn och den här såg ut som en krokodil. Vet nån vad den hette och stod för?
Ingen aning, men anar att det kan ha varit drullputten druttens kompis Gena som kan ha varit en inofficiell sidekick?
Drutten var officiell maskot för de ryska olympiska lagen i följande spel.
2004 Sommar OS i Grekland
2006 Vinter OS i Turin Italien
2008 Sommar OS i Peking Kina
2010 Vinter OS i Vancouver Kanada

- Skogsälvan
- Avslutat konto
Jag orkar inte googla (ja, jag vet - det är slött) men det här borde varit på 80-talet. Jag var inte så stor. Känner ett visst vemod över att de här figurerna är borta. Som jag minns det hade krokodilen en röd keps eller nåt sånt. De var uppblåsbara med en velouraktig utsida.
Det är så länge sedan och som jag sa till rektorn som jag pratade med häromdagen när han ursäktade sig över att han hörde dåligt och jag pratar ju ganska tyst; han ville ha information när nästa möte skulle ske. Jag kollade almenackan, vidarebefodrade datum. Sedan frågade han om klocklag och då sa jag småleende "mitt minne är visst lika bra som din hörsel"...
Det är så länge sedan och som jag sa till rektorn som jag pratade med häromdagen när han ursäktade sig över att han hörde dåligt och jag pratar ju ganska tyst; han ville ha information när nästa möte skulle ske. Jag kollade almenackan, vidarebefodrade datum. Sedan frågade han om klocklag och då sa jag småleende "mitt minne är visst lika bra som din hörsel"...
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)
-
transversal
transversal skrev:Vad ska man använda för programvara (finns det nån gratis?) om man vill göra lite musik på datorn ... lite trumrytmer och melodier osv?
Min systers son köpte sig en midi tangentbord och körde ett program som heter fruity loops, och han skapade en hel del bra musik med den.. dom är inte gratis, men finns att tanka hem för demo eller pirat.
http://youtu.be/FHWer4AnYGY
Återgå till "Tankar och känslor"