Harald Davidsson skrev:nuddle skrev:länge leve Hinduismen
när ska du översätta mina sentenser på haraldblog.com
jag har inte gått in där, men kan översätta idag isåfall, fast då får du sluta skriva negativt om Islam
Koranen är min heliga bok
Moderator: Moderatorgruppen
nuddle skrev:Harald Davidsson skrev:nuddle skrev:länge leve Hinduismen
jag har inte gått in där, men kan översätta idag isåfall, fast då får du sluta skriva negativt om Islam
Harald Davidsson skrev:nuddle skrev:Harald Davidsson skrev:nuddle skrev:länge leve Hinduismen
du vet nuddle, att du är en människa som reagerar på det mänskliga,
du så att säga ....... LEVER, ........Algotessa är också min vän, han lever också,
minded är också min vän, Rekoj dubbel-spelar,
allt vad vi säger och uttrycker förändrar världen i en god riktning.
nuddle skrev:Harald Davissonä skrev:nuddle skrev:Harald Davidsson skrev:nuddle skrev:länge leve Hinduismen
du vet nuddle, att du är en människa som reagerar på det mänskliga,
du så att säga ....... LEVER, ........Algotessa är också min vän, han lever också,
minded är också min vän, Rekoj dubbel-spelar,
allt vad vi säger och uttrycker förändrar världen i en god riktning.
jag märker att om man börjar tro att Oändlig kärlek är Gud, allsmäktig, alltings skapare osv...
så blir man mer kärleksfull, och hela ens värld blir mer kärleksfull, när jag blev attackerad av en demon
så märkte jag att den hade en annan tro än jag, men jag visste att ifall jag påverkar den med min tro
så kommer den förmodligen försvinna,
Harald Davidsson skrev:Marko
det är bra information
Nuddle
egentligen är Hinduismen en existentialism, för det är så de Brahminska prästerna definierar Hinduismen,
men också det politiska partiet BJP har denna definition,
att Hinduism är en lifs-stil,
du vet att jag är en optisk människa,
därför är min hinduism den symboliska konsten som ofta visas tillsammans med dessa hindusitiska texter.
och jag upplever Naga sesa konstbilden som den högsta konstnärliga symboliska skapelsen nånsin,
nuddle skrev:Harald Davidsson skrev:Marko
det är bra information
Nuddle
egentligen är Hinduismen en existentialism, för det är så de Brahminska prästerna definierar Hinduismen,
därför är min hinduism den symboliska konsten som ofta visas tillsammans med dessa hindusitiska texter.
och jag upplever Naga sesa konstbilden som den högsta konstnärliga symboliska skapelsen nånsin,
jag gillar vissa verser ur Koranen, brukar upprepa dom ofta,
det fyller mig med vatten, min själ känns som vatten,
Harald Davidsson skrev:nuddle skrev:Harald Davidsson skrev:Marko
det är bra information
Nuddle
jag gillar vissa verser ur Koranen, brukar upprepa dom ofta,
det fyller mig med vatten, min själ känns som vatten,
mina tankar kommer fritt från mitt hjärta,
du kan se den symboliska konsten i väst,
modernismen kom, men var ett uppror emot det bestående, det traditionella,
och jacson pollocks bilder visade symboliskt hur världen måste brytas ner i sin djupaste grund
för att vi ska kunna börja forma fram en ny bättre värld, med kärlek,
den symbolen är fin, alltså hans abstrakta motiv, fast själv sa han att han målade sina känslor, men
annars är den symboliska konsten i väst ganska schizofren,
de saknar den djupaste symboliken,
t.ex. naga sesa som är ett tillstånd vi kan nå, av yttersta fred och perfektion,
nuddle, visa mig lite symboliska bilder från koranen och närliggamde texter,
så kan vi tolka
varför jag skriver nu beror på att jag för nån vecka sedan kände lust att prata svenska direkt
med nån svensk, för på 20 år har jag endast mött 3 svenskar här under två dagar,
fast jag har inte glömt bort svenskan,
Harald Davidsson skrev:Dindiguls ledare för en variant av Dalit*people, xeivier blev en av mina vänner då jag försökte ge fred till dindiguls distrikts ÖRON, och varje söndag hade han en diskussonsgrupp om dessa lägsta kasters existens i Indien och jag brukade komma dit och diskutera deras kast-problem,
många dalit blev kristna för att slippa bli nedvärderade i samhället, men vad hände, jo, då kyrkan skulle sjunga i kör då de hade högmässa så diskriminerade också kyrkan dessa dalit-people genom att ställa dom i ett speciellt bås.
Harald Davidsson skrev:Du finns i mig, Goda Verklighet därför är jag vinden,
jag är himlen,
Jag är gråten i världen,
jag är sorgen,
jag är glädjen i varje fågels sjungande
SigurdV skrev:Ush! Fy!
Jag ändrar din tacksägelse lite grann:Harald Davidsson skrev:Du finns i mig, Goda Verklighet därför är jag vinden,
jag är himlen,
Jag är gråten i världen,
jag är sorgen,
jag är glädjen i varje fågels sjungande
Sådär!
Nu kan jag sjunga med.
Även om jag tycker poesin är lite överdriven
Stackars gud!
Återgå till "Religion och andlighet"
Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster