Harald Davidsson skrev:när ska människan födas, när ska människa få börja leva här på jorden,
Eric Neumann tar upp dessa frågor,
han har skrivit en underbar bok om konstnären Henry More,
de som vill läsa om självmedvetandets utveckling ombeds börja bläddra i den egyptiska dödsboken,
eric neumann tar upp i sitt stora verk medvetandets historia...bland annat osiris-transformationen,
men han kallar detta inte för chakra-systemet, men han säger bäckenet ska lyftas upp till huvudet,
Jan van rikenbourgh, som väl nästan är på samma nivå som Neumann
skriver om detta med osiris-transformationer i sin bok den egyptiska ur-gnosis
Jättebra... Har kommit dit du är ungefär tror jag på ett annat sätt, är läkare och förstått på annat sätt än du. Använder fragment meningar för att förklara mig.Det går inte säga med någon fras det som tagit 40 år att lära. Det är input(som jag skriver) som rättar till en del teorier/föreställningar. När känslor uppstår bränner det fast. Bearbetas och man gör allt lite annorlunda. Blir lite bättre. Ändras. Tänker lite annorlunda, ser lite annat, tar inte in allt som man tidigare såg osv.
Det är synd och egentligen vansinne att lagar ska behöva finnas. Tror att detta kommer att ändras. Vissa tecken tycker jag mig ändå se att det går åt rätt håll. Dock att man sliter och gör fragment, drar sig ifrån varandra är oroväckande. Pengar är ett problem, för människor tyvärr. Får människor att inte se och förstå vad de kan uppnå och när man skapar sina pengar/GÖR sina pengar gör man samtidigt(oftast) fel mot andra. Iprincip behövs det ju bara mat och vatten för att bli lycklig. Att man styr med regler och lagar för mycket till robbotaktigt beteende och ondska uppstår ju naturligtvis ur detta.
Är det någon religion lära du följer?