freddemalte skrev:Ok, fint Marko! Jag tror jag hänger med
Bra, då kan vi ju skrota ordet lögn och sanning helt : )
Moderator: Moderatorgruppen
Ja vi kan göra som några har föreslagit med orden hon och han vilket har blivit hen, så att sant och falskt blir fant: Är de fant att du har köpt en ny bil? Javisst! Det är fant! Och så får den som frågar bli överaskad över svaret när så val det prövas praktiskt . . .Marko skrev:freddemalte skrev:Ok, fint Marko! Jag tror jag hänger med
freddemalte skrev:Ja vi kan göra som några har föreslagit med orden hon och han vilket har blivit hen, så att sant och falskt blir fant: Är de fant att du har köpt en ny bil? Javisst! Det är fant! Och så får den som frågar bli överaskad över svaret när så val det prövas praktiskt . . .Marko skrev:freddemalte skrev:Ok, fint Marko! Jag tror jag hänger med
Algotezza skrev:Hur skall vi då tolka: "Jag är vägen, sanningen och livet!"
förstår mig själv skrev:Sanning är ett dumt ord ett ord som är passivt och ger dåliga tankar oftast. Teorier är relativa.
Pilatus skrev:förstår mig själv skrev:Sanning är ett dumt ord ett ord som är passivt och ger dåliga tankar oftast. Teorier är relativa.
Hur ser du på möjligheten att komma fram till en korrekt behandling av en person med intensiva bröstsmärtor utan differentialdiagnos? Om hjärtsvikten inte kan diagnosticeras, vad kan då göras?
förstår mig själv skrev:Pilatus skrev:Hur ser du på möjligheten att komma fram till en korrekt behandling av en person med intensiva bröstsmärtor utan differentialdiagnos? Om hjärtsvikten inte kan diagnosticeras, vad kan då göras?
Intensiva bröstsmärtor är iprincip alltid ST-höjningsinfarkt.
Människor med psykiska problem panikångest osv åker på olika behandlingsvarianter och utredningar och får fördomar om man börjar konstra med dem.
Javisst! I den mån det är praktiskt och pragmatiskt genomförbart så är väl det ett bra förhållningssätt! Fråga: Kan du se några situationer där det är tvärt om (enligt ditt synsätt)? Med andra ord där det är viktigt att kunna verifiera en sanning eller osanning?Marko skrev:freddemalte skrev:Ja vi kan göra som några har föreslagit med orden hon och han vilket har blivit hen, så att sant och falskt blir fant: Är de fant att du har köpt en ny bil? Javisst! Det är fant! Och så får den som frågar bli överaskad över svaret när så val det prövas praktiskt . . .Marko skrev:freddemalte skrev:Ok, fint Marko! Jag tror jag hänger med
Eller så kan vi försöka sluta att döma andra, och försöka ta reda på saker,
inte ta något för givet. då anser jag att man ställer sig i ett mellanrum mellan sanning och lögn.
Man har inte bestämt sig... och för mig som individ blir då sanning och lögn oviktigt och kanske inte ens existerar.
Det blir kunskap och okunskap mer.
freddemalte skrev:Javisst! I den mån det är praktiskt och pragmatiskt genomförbart så är väl det ett bra förhållningssätt! Fråga: Kan du se några situationer där det är tvärt om (enligt ditt synsätt)? Med andra ord där det är viktigt att kunna verifiera en sanning eller osanning?Marko skrev:freddemalte skrev:Ja vi kan göra som några har föreslagit med orden hon och han vilket har blivit hen, så att sant och falskt blir fant: Är de fant att du har köpt en ny bil? Javisst! Det är fant! Och så får den som frågar bli överaskad över svaret när så val det prövas praktiskt . . .Marko skrev:freddemalte skrev:Ok, fint Marko! Jag tror jag hänger med
Eller så kan vi försöka sluta att döma andra, och försöka ta reda på saker,
inte ta något för givet. då anser jag att man ställer sig i ett mellanrum mellan sanning och lögn.
Man har inte bestämt sig... och för mig som individ blir då sanning och lögn oviktigt och kanske inte ens existerar.
Det blir kunskap och okunskap mer.
Zokrates skrev:Zokrates skrev:En lögn är en falsk utsaga om något som inte har hänt i verkligheten, men beskrivs som om det hade hänt.
Sanningen är det som återger det som faktiskt sker och har skett. Mycket rundgång i den här tråden, svammel...
men vad som verkligen är sant vet jag inte.
Pilatus skrev:förstår mig själv skrev:Pilatus skrev:Hur ser du på möjligheten att komma fram till en korrekt behandling av en person med intensiva bröstsmärtor utan differentialdiagnos? Om hjärtsvikten inte kan diagnosticeras, vad kan då göras?
Intensiva bröstsmärtor är iprincip alltid ST-höjningsinfarkt.
Så peri-myokardit behöver inte övervägas?Människor med psykiska problem panikångest osv åker på olika behandlingsvarianter och utredningar och får fördomar om man börjar konstra med dem.
Du uttrycker stor säkerhet att diagnosticera symptom relaterade till bröstsmärtor, men det förefaller mig som om du är starkt kritisk till psykiatrikers möjligheter att rätt diagnosticera/behandla bipolär sjukdom?
Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster