Hej lynxlynx skrev:Nu verkar det som jag kan ha missat något väsentligt. Fredrik? Paranomala upplevelser? Say what??
Jag tror att Marko menar detta: http://filosofiforum.com/diskussionsfor ... 68#p197168
Hälsar Fredrik
Moderator: Moderatorgruppen
Hej lynxlynx skrev:Nu verkar det som jag kan ha missat något väsentligt. Fredrik? Paranomala upplevelser? Say what??
SigurdV skrev:Vill bara påstå att känsla är ett annat namn för instinkt.
SigurdV skrev:Vill bara påstå att känsla är ett annat namn för instinkt.
Marko skrev:Hur skiljer sig en tankemänniska från känslomänniska när det gäller erotik ?
kan man tänka och uttrycka erotik utan att känna ?
Pilatus skrev:Marko skrev:Hur skiljer sig en tankemänniska från känslomänniska när det gäller erotik ?
kan man tänka och uttrycka erotik utan att känna ?
Evolutionen har sett till att våra sexuella drifter inte blir försummade. De manifesterar sig både fysiskt och emotionellt. Driften tar sig även ritualiserade uttryck i dans och lekar. Emotionellt svala människor blir också påverkade av erotiskt laddade stimuli, Marko! Men de är kanske mindre bullriga då de lever ut sina drifter.
Marko skrev:Tror inte att kemin skiljer mellan tänkare eller kännare,
kärlekens kemi kan väl inte tala innan man skapat dessa fysiska förändringar, som sker med känslan av lust ?
Kan det inte finnas någon som vare sig känner eller tänker, eller någon stor tänkare med rika känslor?
lynx skrev:Jag vet inte hur eggande erotik vore utan tanke (?). För mig skulle det krascha då iallafall. Jag är ju ingen babian. Jag tycker att det är viktigt att både body and mind är med för att det ska kunna kallas erotik.
lynx skrev:Hur kom du fram till det? Så tror inte jag att det förhåller sig.
Men apropå erotiska noveller - jag kan utmana dig- jag tycker att det är bland det svåraste i skrivväg, blir lätt porr eller Starlet. Men jag kan skriva en erotisk novell och lägga in den här om du gör det samma.
lynx skrev:Det har jag respekt för, men det är väl ändå på sin plats att du blir medveten om vad du gillar?
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 28 och 0 gäster