Nietzsches födelsedag är den 15:e oktober (1844-10-15 - 1900-08-25). Anledningen till att jag väljer att skriva om Nietzsches födelsedag är att se om sökmotorn "G" är pigg på att indexera födelsedagar, och då främst Nietzsches födelsedag. Skulle jag nämna herrn vid namn en gång till så skulle det uppfattas som om jag försökte manipulera med sökresultaten på något sätt. Lagom är bäst, i det här fallet mellan 1-3% av det totala innehållet. Just nu så ligger densiteten på ca 1,3% (ja inte just nu, jag editerade inlägget och skrev in detta, och minskade härmed densiteten). Jag skulle dock behöva skriva till lite mer text och gärna nämna födelsedag en gång till. De första 180 tecknen i den här texten används som en beskrivning av sidan. Vidare är det bra att använda en header överst innehållandes det som är relevant för sökningen.
Många har som jobb att ägna sig åt SEO. Det handlar om liv och död för många företag, och stora summor läggs på att manipulera med sökresultaten utan att det ska framstå som manipulerande. Här borde jag också nämna något om Nietzsches födelsedag igen för att G ska förstå att det inte bara nämndes i förbifarten. En länk till en annan relevant sida är också bra, t.ex Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Nietzsche
Men det är också viktigt att upprätthålla ett intresse för det som skrivs för G spårar nämligen besökarens beteende på sidan. Om inte personen stannar utan klickar sig tillbaka till G efter några sekunder så förstår G att sidan inte var tillfredssställande. Därför lägger jag in en snaskig bild här som besökaren stannar till för att titta på:

Jag kunde ha hittat en snaskigare bild, men det här är ett barntillåtet forum (trot eller ej). Men det positiva är att jag nu kan skriva att detta är Nietzsches dödsmask, och att den inte gjordes på hans födelsedag. Dessutom är bilden troligen relevant för den aktuella söktermen vilket borde attrahera läsaren.
Till alla er som ej har fått önskvärd behållning av detta inlägg ber jag om ursäkt. Men ni sökte ändå efter Nietzsches födelsedag och den frågan har ni fått svaret på. Till forumets övriga användare ber jag om överseende med detta experiment