Globala miljöhot

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

Globala miljöhot

Inläggav Zokrates » 22 okt 2012 21:21

Konspirationer eller sanning:
Har din hälsa försämrats nämnvärt
Är himlen ovanligt grå gentemot förr
Dör träden i din favoritsvampsskog
Vill verkligen någon svälta ut 2 miljarder människor globalt för att sälja genmanipulerad gröda
Vill miljöterrorister förvandla bördiga marker till öknar för att senare köpa upp dem för en spottstyver

Marko
Avstängd

Globala miljöhot

Inläggav Marko » 22 okt 2012 21:51

När jag dör skiter jag i om du dör, om du är min ovän

Marko
Avstängd

Globala miljöhot

Inläggav Marko » 22 okt 2012 22:35

Förresten så dör detta forum ut, för att...

Jag vet hur man vänder det, men vem bryr sig... Johan har sin Admin som e reko, gör inget, och annat som inget gör. /fredrik e värdelös som admin/ just nu har forumet inga aktiva moderatorer mer än de som skvallrar

Sailways hade varit tusen gånger bättre admin/owner than johan.
så alla andra.

jag föreslår ett byte, jag driftar tekniken, andra får moderera (vi tllsammans väljer ut mods) /jag kommer aldrig moderera, bara drifta tekniken.
jag betalar och visar budget för 2 år framöver, vi sammlar kapital och låter forumet bestämma.

men johan kommer aldrig ge upp domämnamnet, han använder oss för sin dröm om pengar.

ingenar

Globala miljöhot

Inläggav ingenar » 22 okt 2012 22:50

Vi är närmare en global kolap vi naturen än vad vi tror

http://www.alltomvetenskap.se/index.aspx?article=539

Marko
Avstängd

Globala miljöhot

Inläggav Marko » 22 okt 2012 22:53

ingenar skrev:Vi är närmare en global kolap vi naturen än vad vi tror

Naturen kolpassar aldrig, men vi människor och djur kan dö ut på en planet.

ingenar

Globala miljöhot

Inläggav ingenar » 23 okt 2012 07:50

Marko skrev:
ingenar skrev:Vi är närmare en global kolap vi naturen än vad vi tror

Naturen kolpassar aldrig, men vi människor och djur kan dö ut på en planet.

Precis så, men vad väntar våra banbarn?

förstår mig själv

Globala miljöhot

Inläggav förstår mig själv » 23 okt 2012 08:55

Blir vi mer interesserade av människor, börjar gilla varandra mer så kommer vi inte använda materia lika mycket. När man märker vad man mår bäst av ändras beteendet till det bättre i detta fall. Det goda ger bara bra biresultat.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Globala miljöhot

Inläggav Pilatus » 23 okt 2012 09:01

ingenar skrev:
Marko skrev:Naturen kolpassar aldrig, men vi människor och djur kan dö ut på en planet.

Att ta över ett samhälle som är bilberoende, men saknar billiga drivmedel.
Moderator

ingthing

Globala miljöhot

Inläggav ingthing » 23 okt 2012 11:07

Marko skrev:Förresten så dör detta forum ut, för att...

Jag vet hur man vänder det, men vem bryr sig... Johan har sin Admin som e reko, gör inget, och annat som inget gör. /fredrik e värdelös som admin/ just nu har forumet inga aktiva moderatorer mer än de som skvallrar

Sailways hade varit tusen gånger bättre admin/owner than johan.
så alla andra.

jag föreslår ett byte, jag driftar tekniken, andra får moderera (vi tllsammans väljer ut mods) /jag kommer aldrig moderera, bara drifta tekniken.
jag betalar och visar budget för 2 år framöver, vi sammlar kapital och låter forumet bestämma.

men johan kommer aldrig ge upp domämnamnet, han använder oss för sin dröm om pengar.

Ursäkta, men är inte det här lite off topic i den här tråden?

ingthing

Globala miljöhot

Inläggav ingthing » 23 okt 2012 11:43

Zokrates skrev:Konspirationer eller sanning:
Har din hälsa försämrats nämnvärt
Är himlen ovanligt grå gentemot förr
Dör träden i din favoritsvampsskog
Vill verkligen någon svälta ut 2 miljarder människor globalt för att sälja genmanipulerad gröda
Vill miljöterrorister förvandla bördiga marker till öknar för att senare köpa upp dem för en spottstyver
GqbKppkuSes

Jag har inte tagit det där med chemtrails särskilt seriöst tidigare men här fick de i alla fall ihop en någorlunda trovärdig konspirationsteori, tycker jag. Vore helt i linje med den cynism samma företag och myndigheter visat sig kapabel till tidigare, och fortsätter visa sig både kapabla och villiga till.

Fakta som är dokumenterade:

• Nervgifter som Agent Orange användes i Vietnam.

• Att använda bl a utarmat uran i Irak var och är fortfarande inget problem för USAs 'försvarsmakt'. Vilket blir extra ironiskt med tanke på att de var där för att leta efter (fiktiva) kemiska massförstörelsevapen. Att mängder av barn dog i cancer och till följd av både de ständiga attackerna mot civilbefolkningen och den tidigare handelsblockaden som innefattande mediciner, kommenterade dåvarande utrikesministern Madeleine Albright med "We consider it worth it" utan att blinka.

• Vädermodifikation användes i Sovjet för att få molnen att släppa ifrån sig sitt radioaktiva avfall innan det nådde Moskva. Man offrade två mindre städer för att rädda en större, utan att förvarna de drabbade eller ge dem hjälp och vård efteråt.

• Monsanto försöker få ensamrätt på all världens utsäde. Att indiska bönder inte klarar skuldbördan och tar livet av sig i drivor är inga problem för Monsanto. Ej heller att de genmodifierade grödorna bara är resistenta i mot insekter i några år och sedan inte funkar alls. Amerikanska bönder som försöker stå emot Monsantos påtryckningar att köpa deras genmodifierade utsäde blir utsatta för allt möjligt otrevligt.

• Derivatmarknaden är helt sjuk. Det är den som håller på att sänka hela den globala ekonomin. Att det är att såga av den gren man själv sitter på är inga problem för dem som tjänar på dessa pyramidspel med fiktiva värden.

• USA har ju inte heller dragit sig för att göra hur många kärnvapensprängningar som helst på sin egen bakgård (snacka om att kacka i eget bo!) eller att fracka berg och förgifta sitt eget grundvatten för att utvinna fjuttlite naturgas istället för att utveckla alternativa energikällor.

• Vad ryssarna och kineserna håller på med vill vi nog inte ens veta.

• Hotet om global warming (numera omdöpt till 'climate change') har använts huvudsakligen till att sälja giftiga lysrörslampor med uselt ljus, snarare än att göra något som skulle ha en reell effekt på miljön.

Listan kan göras hur lång som helst...

Är alla dessa fakta bara tecken på allmän mänsklig dumhet, eller hör punkterna ihop på något sätt?

ingenar

Globala miljöhot

Inläggav ingenar » 24 okt 2012 12:14

förstår mig själv skrev:Blir vi mer interesserade av människor, börjar gilla varandra mer så kommer vi inte använda materia lika mycket. När man märker vad man mår bäst av ändras beteendet till det bättre i detta fall. Det goda ger bara bra biresultat.

Majoriteten älskar bara sig själva!

ingenar

Globala miljöhot

Inläggav ingenar » 24 okt 2012 12:17

Pilatus skrev:
ingenar skrev:
Marko skrev:Naturen kolpassar aldrig, men vi människor och djur kan dö ut på en planet.

Att ta över ett samhälle som är bilberoende, men saknar billiga drivmedel.

Så du är som flertalet, tar inte miljöförstöringen på allvar, i så fall bär det bara utför.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Globala miljöhot

Inläggav Pilatus » 24 okt 2012 12:39

ingenar skrev:
Pilatus skrev:Att ta över ett samhälle som är bilberoende, men saknar billiga drivmedel.

Så du är som flertalet, tar inte miljöförstöringen på allvar, i så fall bär det bara utför.

Vädrar du dina fördomar Ingenar? Jag tror inte att det hjälper att höja skatterna på drivmedel som vissa partier vill. Miljön blir inte bättre för att vi får betala mer för att komma till jobbet, för att åka och handla eller hälsa på vänner. På 50-talet fanns det en mängd små lätta bilar som var billiga att tillverka. Motorstyrkan var mycket begränsad. Varför inte stimulera folk att köpa små enkla bränslesnåla bilar? Det vore enkelt att styra med hjälp av bilskatten. Hur många behöver en mycket överdimensionerad bränsletörstig bil för att komma till jobbet?
Moderator

ingenar

Globala miljöhot

Inläggav ingenar » 24 okt 2012 13:35

Pilatus skrev:
ingenar skrev:
Pilatus skrev:Att ta över ett samhälle som är bilberoende, men saknar billiga drivmedel.

Vädrar du dina fördomar Ingenar? Jag tror inte att det hjälper att höja skatterna på drivmedel som vissa partier vill. Miljön blir inte bättre för att vi får betala mer för att komma till jobbet, för att åka och handla eller hälsa på vänner. På 50-talet fanns det en mängd små lätta bilar som var billiga att tillverka. Motorstyrkan var mycket begränsad. Varför inte stimulera folk att köpa små enkla bränslesnåla bilar? Det vore enkelt att styra med hjälp av bilskatten. Hur många behöver en mycket överdimensionerad bränsletörstig bil för att komma till jobbet?

Tyvärr tror jag inget hjälper, vi har gått över gränsen reda, men det inser man inte trots att tecknen syns all tydligare.

För domar, nej, ser ärligt.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Globala miljöhot

Inläggav Pilatus » 24 okt 2012 13:42

ingenar skrev:
Pilatus skrev:Vädrar du dina fördomar Ingenar? Jag tror inte att det hjälper att höja skatterna på drivmedel som vissa partier vill. Miljön blir inte bättre för att vi får betala mer för att komma till jobbet, för att åka och handla eller hälsa på vänner. På 50-talet fanns det en mängd små lätta bilar som var billiga att tillverka. Motorstyrkan var mycket begränsad. Varför inte stimulera folk att köpa små enkla bränslesnåla bilar? Det vore enkelt att styra med hjälp av bilskatten. Hur många behöver en mycket överdimensionerad bränsletörstig bil för att komma till jobbet?

Tyvärr tror jag inget hjälper, vi har gått över gränsen reda, men det inser man inte trots att tecknen syns all tydligare.

Så du har givit upp? Men då hjälper det väl inte heller att gräla på andras ovilja?
Moderator

Återgå till "Naturvetenskap"