...såg ett troll en gång i skogen när var liten och gick där med Mamma,
men hon såg inte den.
Många år senare berättade jag om trollet,
men man menade då att det förmodligen rörde sig om en grävling.
Men tänk om det verkligen var ett troll???
Eller rent av en trolldemokrat!
De var här först.
SD har kommit in!
Moderator: Moderatorgruppen
SD har kommit in!
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
SD har kommit in!
får nog censurera mig själv här så att de inte jagar mig med blåslampa, (de som styr Sverige)...
SD har kommit in!
Zokrates skrev:får nog censurera mig själv här så att de inte jagar mig med blåslampa, (de som styr Sverige)...
nej det intressant, du är väl inte rädd för troll?
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
SD har kommit in!
Jörgen skrev:Zokrates skrev:får nog censurera mig själv här så att de inte jagar mig med blåslampa, (de som styr Sverige)...
nej det intressant, du är väl inte rädd för troll?
Nä egentligen inte, jag önskar bara fred, samförstånd och harmoni åt var och en, liten som stor.
Kortvariant på juletalet.
http://www.svt.se/wd?widgetId=23991&sec ... start=true
SD har kommit in!
Trollkonster går hem. SD växer framåt.
Varför växer trollet ? Varför väljer medborgarna SD ?
Varför växer trollet ? Varför väljer medborgarna SD ?
SD har kommit in!
"-Var är araberna, var är världen? ropade en man."
De skickar ju vapen till rebellerna så att dessa scenerna kan utspelas...
http://www.svt.se/nyheter/varlden/tusen ... yganfallet
Rykte
Turkarna är intresserade av olja i norra Irak, de betalar etniska araber 100.000 dollar för att flytta ifrån
vissa områden, kurderna som blir kvar kommer inte att kunna skrika på världen när de blir av(ut)sugna...
För att vara berättigad till ersättning så får man inte ha någon kurd i släkten fyra generationer bakåt,
det har de tydligen koll på också de där turkarna, (USA) sådant hade ju aldrig gått i Sverige, för vi har ju
inga etniska svenskar, vilket jag betvivlar då de äkta etniska svenskarna förefaller var de som mest
syns bland uteliggarnas matköer samt i olika politiska arbetsmarknadprogram, God jul på dig själv!
De skickar ju vapen till rebellerna så att dessa scenerna kan utspelas...
http://www.svt.se/nyheter/varlden/tusen ... yganfallet
Rykte
Turkarna är intresserade av olja i norra Irak, de betalar etniska araber 100.000 dollar för att flytta ifrån
vissa områden, kurderna som blir kvar kommer inte att kunna skrika på världen när de blir av(ut)sugna...
För att vara berättigad till ersättning så får man inte ha någon kurd i släkten fyra generationer bakåt,
det har de tydligen koll på också de där turkarna, (USA) sådant hade ju aldrig gått i Sverige, för vi har ju
inga etniska svenskar, vilket jag betvivlar då de äkta etniska svenskarna förefaller var de som mest
syns bland uteliggarnas matköer samt i olika politiska arbetsmarknadprogram, God jul på dig själv!
SD har kommit in!
bror skrev:Zokrates,
Du undvek min kommentar
Troll är en gemensam attityd som man ansluter sig till.
Det sker en häxjakt i skydd.
Det som är troll för ena är inte troll för andra.
Jag förstod inte riktigt din fråga bror, så därför kan jag inte heller svara på den. Nu handlar den här tråden
om SD, ett parti som är både national och socialkonservativt och därför ej heller är accepterad av de andra
partierna utifrån vad de anser är politiskt korrekt, även om jag personligen många gånger säkerligen skulle
gissa fel om någon bara läste upp ett uselt partiförslag och frågade vilket parti som står bakom det, vilket
jag menar beror på att många partier idag har tappat kontakten med verkligheten tillika historien, ta bara
övervakningen som klubbats igenom, det i sig är ju som vore det direkt inspirerat av fascism och nazism.
Idag har jag firat en enkel jul med bara familjemedlemmar, en thailändska, en portugisiska, en kurd,
en ryska med judiska rötter samt alla de blandrasbarn som det blivit med oss etniska svenskar på min sida,
livet är ingen rastävling och kärlekens vägar skapar nya frukter så problemet ligger inte hos invandrarna
utan på vår syn på oss själva, där vi som etniska svenskar har varit föremål för en lång historisk process
som enbart kan benämnas som förtryck och främlingsfientlighet utförd av staten, Sverige är främlingsfientligt
mot allt som är genuint svenskt så till den grad att inte ens det svenska språket var ett officiellt språk i
Sverige förrän så sent som 2009, men förtrycket är så inbakat i samhället på alla nivåer att de flesta är så
vana vid det att de helt enkelt inte begriper vad som har skett och fortfarande sker på en mängd områden!
En del svarta i USA hävdade att för att en svart i USA skulle göra karriär så var denne tvungen att vara bra
mycket bättre än en vit, det samma kan i stor del sägas överensstämma om etniska svenskar varav många
hävdat halvt om halvt på skämt att de är inget annat än en vit neger, att i detta läget gynna ett konservativt
parti som SD är som att säga att det var rätt av staten att historiskt ha tvinga oss till total underkastelse i ett
samhälle som vanvårdat oss under sekler samt betraktat oss etniska svenskar som livegna idioter som man
i praktiken kan göra vad fan man vill med och som grädde på moset ge sitt stöd åt förtryckarna, de som är
de riktiga främlingarna i vårt land, de som skor sig gott på vårt slit och tycker att vi enbart skall vara
tacksamma för att vi fötts här då det kunde ha varit värre annorstädes.
Ta av er skygglapparna, se om ni kan emotsäga det lilla jag här framfört, såvida ni inte själva redan har insett
hur illa det faktiskt ligger till.
-
Antimonetarist
SD har kommit in!
Är det inte dags att avdramatisera SD? Att sluta särbehandla dem? Inte för att jag har facit, men det lilla material jag tillfogat mig ger mig intrycket av att många i övrigt uppriktiga och seriösa forum diskriminerar SD och deras ståndpunkter totalt. Rösttillströmningen skulle kunna bero på att SD är utmanare, opposition, annorlunda och utanför. Rösta på SD i protest mot resten! Politiker: sluta mobba dem, diskutera seriöst, tacka för bövelen inte nej till debatterna för hur ska vi då kunna komma fram till att deras åsikter och agendor är vidriga? Om de är så tabu? Och tänk om de inte är det? Hur ska vi kunna kalla oss demokratiska om just ett parti är så annorlunda så dem debatterar vi inte ens med utan låter istället spöka i det politiska bakvattnet och håva in dem som tappat tron på oss?
SD har kommit in!
Precis som allt annat i världen så eftersträvar universum balans. SD är en konsekvens av de invandrare som beter sig illa här, och de invandrare som beter sig illa här är många gånger i sin tur en konsekvens av en urusel invandringspolitik. Men att dumförklara SD och dess sympatisörer är att skjuta sig själv i foten; först och främst fastslår man (som så många gånger förr) att en demokrati bara vänder sig till dem med rätt åsikt, för det andra så förtrycker och förskjuter man bara problemet ännu mer, vilket troligen kommer att leda till att problemet blir ännu större och SD växer.
SD's sympatisörer har precis som invandrarna blivit förtryckta i detta land. SD-anhängarna känner uppenbarligen att de inte fått komma till tals, att inget annat parti tagit deras åsikter seriöst, varpå de i ren frustration röstar på det enda partiet som lyssnar på dem, även fast det partiet kan tyckas vara extremt (och många gånger rätt puckat, men återigen, vilket parti idag har inte sina puckade frågor på agendan..). Mediahetsen som vi har i Sverige, där man hänger ut var enda människa som rasist så fort man uttalar sig negativt om invandrare och eller invandringspolitik, har bara varit negativt. Och för vem har man denna hets? För att skydda invandrarna själva? Om man nu månar om dem som mycket så kanske man istället borde börja agera på den nivån där det gör skillnad för dem, t.ex. frågor om integration och segregation. Genom att rasiststämpla alla som vill uttala sig kritiskt skapar man ett lågt tak där åsikter förtrycks, för att sedan koka och explodera. Försök säga till ett barn att inget ifrågasätta saker o ting och se därefter effekten..
Folk som invandrar till Sverige är dömda på förhand då vi inte vet hur vi ska hantera invandrare. Vi tar inte tillvara på kompetensen och ställer dåliga och omotiverade krav, men främst av allt så misslyckas vi att intrigera invandrarna till samhället, att få dem att känna sig delaktiga. Betongkomplexen så som Rinkeby och Tensta är ett hån mot mänskligheten, inte konstigt att det blir kravaller, arbetslöshet, och total isolering från övriga delar av Sverige.
Det går inte att tro att man kan mota bort SD och dess anhängare utan att först lyssna på dem och faktiskt förstå vilka åtgärder vi behöver vidta i invandringspolitiken. SD är enbart en symptom på en sjukdom, och som vi tidigare vet så kan vi inte bota symptomen, möjligen lindra och förskjuta.
Jag ser SD som en naturlig konsekvens till den skeva invandringspolitik vi har, en naturlig balans. Om man anser att SD-anhängarna enbart är rasistiska, puckade bönder så är man själv lika puckad
SD's sympatisörer har precis som invandrarna blivit förtryckta i detta land. SD-anhängarna känner uppenbarligen att de inte fått komma till tals, att inget annat parti tagit deras åsikter seriöst, varpå de i ren frustration röstar på det enda partiet som lyssnar på dem, även fast det partiet kan tyckas vara extremt (och många gånger rätt puckat, men återigen, vilket parti idag har inte sina puckade frågor på agendan..). Mediahetsen som vi har i Sverige, där man hänger ut var enda människa som rasist så fort man uttalar sig negativt om invandrare och eller invandringspolitik, har bara varit negativt. Och för vem har man denna hets? För att skydda invandrarna själva? Om man nu månar om dem som mycket så kanske man istället borde börja agera på den nivån där det gör skillnad för dem, t.ex. frågor om integration och segregation. Genom att rasiststämpla alla som vill uttala sig kritiskt skapar man ett lågt tak där åsikter förtrycks, för att sedan koka och explodera. Försök säga till ett barn att inget ifrågasätta saker o ting och se därefter effekten..
Folk som invandrar till Sverige är dömda på förhand då vi inte vet hur vi ska hantera invandrare. Vi tar inte tillvara på kompetensen och ställer dåliga och omotiverade krav, men främst av allt så misslyckas vi att intrigera invandrarna till samhället, att få dem att känna sig delaktiga. Betongkomplexen så som Rinkeby och Tensta är ett hån mot mänskligheten, inte konstigt att det blir kravaller, arbetslöshet, och total isolering från övriga delar av Sverige.
Det går inte att tro att man kan mota bort SD och dess anhängare utan att först lyssna på dem och faktiskt förstå vilka åtgärder vi behöver vidta i invandringspolitiken. SD är enbart en symptom på en sjukdom, och som vi tidigare vet så kan vi inte bota symptomen, möjligen lindra och förskjuta.
Jag ser SD som en naturlig konsekvens till den skeva invandringspolitik vi har, en naturlig balans. Om man anser att SD-anhängarna enbart är rasistiska, puckade bönder så är man själv lika puckad

Det finns inga krig, bara inre konflikter.
- FFAdmin/Mod
- Administratör
Håll er till sakfrågan
Diskutera inte andra skribenter utan enbart sakfrågan (trådens huvudämne). Tråden låses eller tas bort om detta ej respekteras. Upprepade överträdelser leder till avstängning av skribenten i fråga. /FFAdmin/Mod
SD har kommit in!
Sakfrågan, vad är den när det gäller SD, eller vilket annat större parti som helst i Sverige? Jag ser inget parti
som på allvar vill ta itu med de problem som vi står inför, bankväldet, miljöhot, arbetslöshet etc..
Vi lever efter planritningen på en totalt blåförljugen bild av verkligheten trots att det är helt uppenbart att det
är en väg som leder oss rakt in i fördärvet, därav menar jag att det ännu inte finns något etablerat parti som
dels kan eller vågar framföra de enda lösningarna på problemen då de aldrig kan släppas fram genom det filter
som de finansiella tentaklerna kontrollerar. De enda partier som vi erbjuds styrs i ett järngrepp oavsett deras
program vilket i allra högsta grad är extremt övertydligt gällande SD vars uppgift från finanseliten är att rikta
bort strålkastarna mot en i sammanhanget helt betydelselös grupp så långt ifrån dem själva, i övrigt samarbetar
de väl med de andra partierna.
Vi har alltmer tvingats in i en blockpolitik som mer och mer liknar den i USA, där det bara finns två kandidater att
välja på och där dessa sitter som fastnaglade i lobbyisterna örnklor, det spelar ju för fasiken inte längre någon roll
vilket parti man röstar på när de är etablerade.
Hittade ett praktexempel på hur det går till.
"Criticism
The Israel Corporation was criticized in a documentary examining the influence of big-business on Israeli politics.
The movie - "The Shakshuka Method" - chronicles the history of the company, and how it had allegedly benefited
from a "revolving-door" practice between the public and the private sector, from its extensive network of connections
in Israel's political system and economic circles, and from a high degree of influence on local media to squelch potential
criticism." http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_Corporation
Liknande händelser sker i vårt land, en del ser vi först i efterhand resultatet av genom att alltfler politiker gått
över till näringslivet på ett sätt som i det närmaste kan beskrivas som ett "tack för väl utförd tjänst", de satt på
dubbla stolar redan vid tillsättandet med innehav av aktieposter som starkt kan kritiseras, fattade beslut som
uppenbart gynnat finanseliten. Oftast blir resultatet av politikernas insatser oavsett vad som en minikarikatyr
på total intelligensbefrielse med effekter som liknar koncentrationslägerfasoner som på t.ex arrester.
https://sverigedemokraterna.se/2012/10/ ... m-polisen/
"Claesson uppger att han häromveckan fick sådana uppgifter om två poliser och fem civilanställda vaktkonstaplar som
gjorde en anmälan till internutredningsenheten nödvändig.
I början av förra veckan blev de sju omplacerade, bland annat till utredningsenheten.
De får alltså fortsätta jobba inom polisen fast det gjorts en bedömning att de kan ha begått brott?
- Ja, men de får inte jobba på personintaget, säger Bertil Claesson.
Förutom de sju som är under polisutredning har GP fått uppgifter om att ett antal civilanställda vid personintaget
"fått sparken på stående fot"."
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.117 ... a-arresten
som på allvar vill ta itu med de problem som vi står inför, bankväldet, miljöhot, arbetslöshet etc..
Vi lever efter planritningen på en totalt blåförljugen bild av verkligheten trots att det är helt uppenbart att det
är en väg som leder oss rakt in i fördärvet, därav menar jag att det ännu inte finns något etablerat parti som
dels kan eller vågar framföra de enda lösningarna på problemen då de aldrig kan släppas fram genom det filter
som de finansiella tentaklerna kontrollerar. De enda partier som vi erbjuds styrs i ett järngrepp oavsett deras
program vilket i allra högsta grad är extremt övertydligt gällande SD vars uppgift från finanseliten är att rikta
bort strålkastarna mot en i sammanhanget helt betydelselös grupp så långt ifrån dem själva, i övrigt samarbetar
de väl med de andra partierna.
Vi har alltmer tvingats in i en blockpolitik som mer och mer liknar den i USA, där det bara finns två kandidater att
välja på och där dessa sitter som fastnaglade i lobbyisterna örnklor, det spelar ju för fasiken inte längre någon roll
vilket parti man röstar på när de är etablerade.
Hittade ett praktexempel på hur det går till.
"Criticism
The Israel Corporation was criticized in a documentary examining the influence of big-business on Israeli politics.
The movie - "The Shakshuka Method" - chronicles the history of the company, and how it had allegedly benefited
from a "revolving-door" practice between the public and the private sector, from its extensive network of connections
in Israel's political system and economic circles, and from a high degree of influence on local media to squelch potential
criticism." http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_Corporation
Liknande händelser sker i vårt land, en del ser vi först i efterhand resultatet av genom att alltfler politiker gått
över till näringslivet på ett sätt som i det närmaste kan beskrivas som ett "tack för väl utförd tjänst", de satt på
dubbla stolar redan vid tillsättandet med innehav av aktieposter som starkt kan kritiseras, fattade beslut som
uppenbart gynnat finanseliten. Oftast blir resultatet av politikernas insatser oavsett vad som en minikarikatyr
på total intelligensbefrielse med effekter som liknar koncentrationslägerfasoner som på t.ex arrester.
https://sverigedemokraterna.se/2012/10/ ... m-polisen/
"Claesson uppger att han häromveckan fick sådana uppgifter om två poliser och fem civilanställda vaktkonstaplar som
gjorde en anmälan till internutredningsenheten nödvändig.
I början av förra veckan blev de sju omplacerade, bland annat till utredningsenheten.
De får alltså fortsätta jobba inom polisen fast det gjorts en bedömning att de kan ha begått brott?
- Ja, men de får inte jobba på personintaget, säger Bertil Claesson.
Förutom de sju som är under polisutredning har GP fått uppgifter om att ett antal civilanställda vid personintaget
"fått sparken på stående fot"."
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.117 ... a-arresten
SD har kommit in!
In June 2011, Zeman, referring to Islam, said "The enemy is the anti-civilisation spreading from North Africa to Indonesia.
Two billion people live in it." He likened Muslims who believe in the Qur'an to antisemitic and racist Nazis. A complaint was lodged against him following the comments.
Tjeckiens nye socialdemokratiske president...
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5422687
Two billion people live in it." He likened Muslims who believe in the Qur'an to antisemitic and racist Nazis. A complaint was lodged against him following the comments.
Tjeckiens nye socialdemokratiske president...
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5422687
Återgå till "Politik och samhälle"