I totalitarismens anda

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 09 jul 2013 02:08

Men kanske en av er tre som läser detta tänker, han var ju en mördare
( killen i Varberg bara för att ta ett exempel),
mördare får man ju döda...
Nej, han var påtänd kontrar den andre, missbrukare får man ju göra vad man vill mot,,,
Nej, han var psykisk sjuk, dem är det faktiskt rätt att avrätta, bara en belastning,
tänkte den tredje stolt.

Det är alltid tragisk när människor dör, särskilt om det kunde ha undvikits.
Sveriges poliskår består uppenbart av en till största delen samling fega
kräk, visst de går på gym och tränar kampsport, men när det väl kommer
till kritan och det blir allvar då ryggar de snabbt tillbaka, drar sina vapen
och vips så känner de sig trygga igen. För dem är det bättre att du och
jag dör än dem själva, jävla ynkryggar!

Nog för att de lärt sig att hota gripna, vittna falskt och till och med fabricera
bevis vilket är illa nog, så drar de sig inte det minsta när det gäller att puckla
på och misshandla försvarslösa oavsett deras ålder, men det värsta är ändå
trakasserierna av samhällets utstötta, hemlösa, narkomaner, alkoholister och
sist men inte minst de psykisk sjuka som det tycks råda skottpengar på.

Jag är jävligt glad att min sjuka morsa som efter en graviditetspsykos skickades
till mentalsjukhus och aldrig blev normal igen inte var ung idag och gick igenom
allt igen, då hade hon förmodligen blivit skjuten hon med som en jävla hund.
Hon har ju faktiskt varit riktigt tokig vid vissa tillfällen, hotat ungarna med kniv,
sagt att hon skall döda alla, farit runt som en yr höna spritt språngande naken
med kniven i högsta hugg. inte fan rinmgde vi polisen då, men hade vi gjort det
så hade de i varje fall inte skjutit henne, så jävla fega var de flesta inte då.

För att förstå denna samhällsutvecklingen så måste man se sambandet till den
roll poliserna främst har idag, att skydda de med makt och kapital så att de i lugn
och ro kan dränera landet på alla tillgångar samt sätta folket i en livslång skuld
till utländska banker, vilket medför att man måste hålla folket på mattan, skrämma
dem till civil lydnad och underdånighet. Respekt däremot kan de inte få, den måste
tyvärr förtjänas och en polisman med dumdumkulor är bara en kriminell idiot med
rätt att bruka dödligt våld, absolut ingen rättvisans beskyddare och verkligen inte
lagens långa arm, ty hade de följt lagen så hade de gripit t.ex Bildt, gjort tillslag hos
Wallenbergfamiljen, etc, jagat de som sysslar med riktigt grova insideraffärer och
mutbrott som i förlängningen leder till grova övergrepp mot folk runt om i världen.

Det är möjligt att vi har de poliser som vi förtjänar, men det är även möjligt att vi inte
alls förtjänar dessa rövhål utan bara helt enkelt är så förbannat kuvade att viljan till
att protestera har förbytts till ren apati, vilket förvisso är ett helt lyckat resultat för de
samhällsplanerare som varit ute efter att stycka skutan Sverige och sälja av delarna,
den kortsiktiga profiten ger dem miljarder i plus och miljarder i minus på skattesidan,
den sidan som tyvärr är den enda sidan där staten plötsligt är vi alla, folket.
Wallenbergarna sover tryggt om natten, liksom Bildt med legoknektarna som bara
behöver ha 0.0 i högskolepoäng för att utföra denna beskyddarverksamhet.

Vi borde rösta på ett parti vid nästa val som både vill och kan ändra på lagen så att de poliser
som avrättat folk kan dömas för mord retroaktivt, det finns ju trots allt ingen preskribering,
precis som SS & SA som sa att de bara lydde order snällt fick stå sitt kast en gång i tiden.

SigurdV

I totalitarismens anda

Inläggav SigurdV » 09 jul 2013 12:03

Zokrates skrev:Det är alltid tragiskt när människor dör, särskilt om det kunde ha undvikits.
.
Ja hur var det nu med dem som dör under polisens förvar?
De begår självmord genom att kasta sig med njurarna före mot bordskanter...
De trampar sig själva till döds... bara för att misskreditera polisen.

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 09 jul 2013 23:56

SigurdV skrev:
Zokrates skrev:Det är alltid tragiskt när människor dör, särskilt om det kunde ha undvikits.
.
Ja hur var det nu med dem som dör under polisens förvar?
De begår självmord genom att kasta sig med njurarna före mot bordskanter...
De trampar sig själva till döds... bara för att misskreditera polisen.

Nu behöver man ju inte göra något alls för att misskreditera polisen, det sköter de själva.

Poliser precis som militärer placeras oftast ut så långt hemifrån som möjligt, detta för att inte
riskera att tvingas skjuta på en nära släkting vid eventuella ingrepp. Steg två i detta tänk blir
att använda legosoldater från främmande land, men vänta lite, var inte det på medeltiden man
gjorde så, jo exakt, och inte bara då utan än tidigare och detta återkommer då och då.

Poliser med svenska efternamn håller på att försvinna, kvar finns förvisso tattarnamnen, allt med kvist,
löv, blad, gren etc, men de genuina -son namnen med undantag för tattarnamnen Eriksson och Magnusson,
hör till en utdöende generation, däremot så växer alltså andra och tredje generationens invandrare inom
denna dödskallekår, allt för att undvika samhörighet med folket, det är därför poliser ses som inkräktare
nästan vartän de kommer, oavsett orsak till utryckning.

De som inte uppfattar poliser som främmande är främst dem som tillhör de högre samhällsklasserna,
orsaken är enkel, de har väldigt liten kontakt i vardagen med dem och dessutom är de insatta med att polisen
är deras, utöver dem så har vi såklart de svagsinta, idioter, efterblivna eller på andra sätt underutvecklade.

Samhällets fiender är dem som på sikt bidrar till att ödelägga livsvillkoren för allt liv, exploatörer,
profitörer, samt den globala marknaden som styrs enbart utifrån snabb profit, för att klara av detta
så måste de beskyddas från alla dem som blir offer, det är där polisen har sin huvuduppgift, alla som tror
något annat har missuppfattat allt.

Anne

I totalitarismens anda

Inläggav Anne » 10 jul 2013 10:03

Zokrates skrev: Poliser med svenska efternamn håller på att försvinna, kvar finns förvisso tattarnamnen, allt med kvist,
löv, blad, gren etc, men de genuina -son namnen med undantag för tattarnamnen Eriksson och Magnusson,
hör till en utdöende generation, däremot så växer alltså andra och tredje generationens invandrare inom
denna dödskallekår, allt för att undvika samhörighet med folket, det är därför poliser ses som inkräktare
nästan vartän de kommer, oavsett orsak till utryckning.

Intressant. Vad menar du med tattarnamn? Zigenarättlingar, eller? Varför skulle Eriksson och Magnusson tillhöra dessa?

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 10 jul 2013 17:10

Vad som är intressant Lynx, det är vad du väljer att fästa avseende vid, inte det faktum att
ju värre elände borgerligheten har i åtanke, desto längre ifrån tas de som skall upprätthålla
deras ordning, märk väl, deras, inte din och min, bekymrar inte det dig mer?

Anne

I totalitarismens anda

Inläggav Anne » 10 jul 2013 17:57

Det är mycket som bekymrar mig, men jag upplever inte att du svarade på min fråga. Jag har inte funderat på efternamn ur det perspektiv du uppenbarligen har gjort. Och då jag finner ditt perspektiv intressant och vad du då uppger dig finna är intressant är vad jag "väljer" att fästa avseende vid kan du ju gärna förklara vidare hur du resonerar kring min fråga.

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 13 jul 2013 01:02

Om vi slutar följa order så kommer det inga fler order och då faller vår värld samman!
Vår värld är en orättvis värld där mindre än 1% äger 99% av världens tillgångar, det
är alltså där makten finns, det är dom som skapar hatet och orättvisorna och med
alla medel gör allt för att öka sina egna tillgångar vilket betyder konflikter, våld och krig
vilket i sin tur ger upphov till förtryck, förföljelser, etniska rensningar, rasism, brutalitet,
övervakning, segregation, flyktingar, kulturkrockar, våldtäkter, mord, hat, större klyftor.

Sammantaget leder allt till att de få som sitter på papper där det står svart på vitt att de
äger allt endast gör allt detta för att trygga sina ägandekrav. Till sin hjälp har de ledare,
politiker som går deras ärenden samt lagar som skapats för att göra det till ett brott om
någon försöker ta någon resurs i besittning utan tillstånd. För att straffa och hålla folk
på mattan har de utöver militär ett helt rättsväsen där polisen är den som handgripligen
och med våld upprätthåller deras lagar.

Vi övriga människor har inte och har aldrig haft ett behov av poliser, lagar, eller en elit
som skor sig på oss, förslavar, förtrycker samt gör oss kultur och identiteslösa enbart
i syftet att vi skall vara en resurs tillgänglig att konstant utnyttjas i detta deras sjuka spel.
Det är illa nog att människor far illa och dör, eventuellt utrotas, men tyvärr stoppar det
ju inte där, naturen är inte deras förstörelseleksak. Varenda människa som är en aktiv
del att med våld upprätthålla deras system är en fiende till livet självt och bidrar till ont.

Från jägare till jordbrukare till feodalism med hövdingar, klanledare, kungar, rakt över till den
nya tidens republiker med presidenter och en råkapitalism där de drivna och besuttna gör allt i
sin makt för att leva som just de rövarkungar de fråntog makten genom revolutioner, demokrati,
men var det inte just på grund av maktmissbruk som de fråntogs sin makt och där de finns kvar
endast fått en representativ uppgift? Är det inte dags att ta nästa steg fram i utvecklingen och
en gång för alla avskaffa makten?

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 20 jul 2013 14:29

Ännu ett exempel på samhällets betalda perversa sadister i uniform. ( Efteråt runkade de bulle. )
"-Jag fick en spark i ryggen, så jag flög in och landade på madrassen, säger han till P4 Sörmland.
Då hade de bara kunnat låsa dörren, men då kom de in fyra stycken och så vred de upp både armar och ben."

Hans knä vreds sönder, en sena gick av och en meniskel krossades.
Skadorna dokumenterades på Mälarsjukhuset och poliserna anmäldes, men internutredningen lades ner.
Däremot får mannen nu 53 000 kronor i ersättning från Kammarkollegiet.
Petra Levinson, SR http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5596077

reflex

I totalitarismens anda

Inläggav reflex » 20 jul 2013 14:41

Zokrates skrev:Om vi slutar följa order så kommer det inga fler order och då faller vår värld samman!
Vår värld är en orättvis värld där mindre än 1% äger 99% av världens tillgångar, det
är alltså där makten finns, det är dom som skapar hatet och orättvisorna och med
alla medel gör allt för att öka sina egna tillgångar vilket betyder konflikter, våld och krig
vilket i sin tur ger upphov till förtryck, förföljelser, etniska rensningar, rasism, brutalitet,
övervakning, segregation, flyktingar, kulturkrockar, våldtäkter, mord, hat, större klyftor.

Sammantaget leder allt till att de få som sitter på papper där det står svart på vitt att de
äger allt endast gör allt detta för att trygga sina ägandekrav. Till sin hjälp har de ledare,
politiker som går deras ärenden samt lagar som skapats för att göra det till ett brott om
någon försöker ta någon resurs i besittning utan tillstånd. För att straffa och hålla folk
på mattan har de utöver militär ett helt rättsväsen där polisen är den som handgripligen
och med våld upprätthåller deras lagar.

Vi övriga människor har inte och har aldrig haft ett behov av poliser, lagar, eller en elit
som skor sig på oss, förslavar, förtrycker samt gör oss kultur och identiteslösa enbart
i syftet att vi skall vara en resurs tillgänglig att konstant utnyttjas i detta deras sjuka spel.
Det är illa nog att människor far illa och dör, eventuellt utrotas, men tyvärr stoppar det
ju inte där, naturen är inte deras förstörelseleksak. Varenda människa som är en aktiv
del att med våld upprätthålla deras system är en fiende till livet självt och bidrar till ont.

Från jägare till jordbrukare till feodalism med hövdingar, klanledare, kungar, rakt över till den
nya tidens republiker med presidenter och en råkapitalism där de drivna och besuttna gör allt i
sin makt för att leva som just de rövarkungar de fråntog makten genom revolutioner, demokrati,
men var det inte just på grund av maktmissbruk som de fråntogs sin makt och där de finns kvar
endast fått en representativ uppgift? Är det inte dags att ta nästa steg fram i utvecklingen och
en gång för alla avskaffa makten?

Och vad tycker du borde göras?
Kom gärna med förslag till förändringar.
filosofi är att göra det begripliga obegripligt

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 21 jul 2013 01:28

Jag har redan kommit med en hel del förslag, både här och där i olika trådar, utopiska såväl som realistiska
mfl. Jag har inte en universallösning fast jag även har framfört exempel på sådana, fast de i sin tur innebär
alltid våldsamma konfliktslösningsmetoder, typ blodbad.

Frågan om vad som är bäst för mänskligheten i det långa loppet har debatterats långt före Platon och kompani,
tron på en stark stat som universallösning för att upprätthålla ordning är tyvärr det vinnande konceptet
oavsett om det inkluderar diktatur, demokrati eller en envåldshärskande kung. Tyvärr är det marknadskrafterna
som styr världen idag, ett långt värre val än något annat då spekulationer om vinster är det enda som gäller före
allt annat och oavsett hur det än påverkar och inverkar på livsvillkoren. Marknaden har blivit som ett allas krig
mot allt och alla med en rå egoism som råder varunder absolut inget annat än den egna profiten är heligt.

Det är alltså inte frågan om vi skall stoppa denna utvecklingen, utan enbart en fråga om hur precis som du frågar.
Tyvärr är det enskilt största hindret just att många människor inte är upplysta om hur illa ställt det verkligen är,
alltför många försvarar det rådande läget, än fler förefaller tro att det skall vara exakt så som det är, ytterligare
är dessa människor dessutom beredda att med våld upprätthålla missförhållandet. Vi måste alltså börja med
att rasera den falska bilden de matats av, denna massiva hjärntvätt för att därefter kunna etablera en gemensam
grund att stå på. Detta är givetvis det första steget av många för att komma tillrätta med de falska idealen
som vi påtvingats sedan barnsben, helst innan multimiljardärerna har byggt sina lyxubåtar, satt sig i säkerhet
på 5000 meters djup och beodrat presidenterna att fyra av hela det nukleära arsenalspektaklet de försetts med.

reflex

I totalitarismens anda

Inläggav reflex » 21 jul 2013 09:15

När jag var ung var jag politiskt intresserad och trodde på ett rättvisare samhälle. Bertrand Russel hade då en viktig roll i min politiska fostran.
Nu ser jag inga möjligheter att förändra något alls
Spiken i kistan var när vi gick med i EU. Nu måste vi göra som alla andra. Värt politiska manöverutrymme är nästan noll.
Annars tror jag att ett blandekonomiskt samhälle, som Sverige tidigare var, hade varit det bästa för folkflertalet.
Vad som skulle krävas nu är en väckelserörelse, en ny religion som tar ifrån människorna friheten att konsumera sig till döds.
Till skillnad från dig så upprörs jag inte det minsta av polisvåld och liknande. Människan är inte bättre än så här. Varför tror du att någon väljer att bli polis? Inte är det av godhet man skaffar sig rätten att slå och trakassera sin medmänniskor.
De flesta vill också bli rika och om dom blir det så vill de bara bli ännu rikare. Eller också vill vi ha makt. Att kunna bestämma över andra och att "bli någon" som andra ser upp till. Strävan efter rikedom tror jag är en effekt av samlarinstinkten. Strävan efter makt är sannolikt kopplat till att föra generna vidare. Det är inte många som tackar nej till, och frivilligt avstår från, makt och rikedom.
Annars finns det bara yttre tvingande händelser som kan stoppa utvecklingen. När resurserna blir så knappa att de bara räcker till en liten del av befolkningen kommer det säkert att bli strid om dessa sista smulor. Dit är det ganska långt som det ser ut nu men en rejäl rymdsten eller en klimatkatastrof eller skulle kunna snabba på skeendet.
filosofi är att göra det begripliga obegripligt

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 21 jul 2013 16:01

reflex skrev:Till skillnad från dig så upprörs jag inte det minsta av polisvåld och liknande. Människan är inte bättre än så här.
Varför tror du att någon väljer att bli polis? Inte är det av godhet man skaffar sig rätten att slå och trakassera
sina medmänniskor.

Det är det jag menar med gemensam grund att stå på, vi måste komma överens om vad det är som är fel och varför.
Själv tror jag att övergrepp sker främst pga missförhållanden än att människan skulle vara genuint ond av naturen.

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 05 aug 2013 00:31

För några år sedan lades denna korta snutt ut på Youtube

Fast det dröjde tills Snowden kom ut ur garderoben innan tyskarna reagerade,
http://www.svt.se/nyheter/varlden/tyskl ... al-med-usa
Tyvärr verkar de vara de enda som ser faran med denna massövervakning,
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/norge ... 398252.svd
och Sverige har kommit överens med USA om att låta dem ta del av dömdas fingeravtryck
vilket kan hindra någon av de 150.000 svenskar som ingår i registret, förutom det att de
tar del av vårt lands brottsregister, något som helt och hållet bör vara varje stats ensak,
formaliteten att godkänna detta praktmissbruk sker under hösten.

Kan man ringa polisen och anmäla våra ansvariga politiker och tjänstemän för maktmissbruk,
Konspiration med främmande makt mot sitt eget lands befolkning, ett allvarligt landsförräderi?
Knappast...

Det är uppenbart att alla ockupationer inte alls behöver ske genom våld och militära medel,
det går alldeles utmärkt att korrumpera (vinna över) ett fåtal inom eliten som styr för att
därigenom succesivt frånta befolkningen deras rättigheter och skydd undan för undan tills vårt
lands suveränitet fort rätt ut i händerna på våldverkare som legitimerat övergepp och förtryck.

Sverige bör omyndighetsförklaras som land, sättas i karantän, tvångsförvaltas av någon som ser
till befolkningens bästa, hade Sverige varit en familj så hade ju garanterat föräldrarna förlorat
vårdnaden om sina barn för länge sedan samt straffats för vanvård, det finns ju inte ens mat i
"skafferiet*" i händelse av nöd. Om vi hade levt under en annan ockupationsmaktelit än den som
tidigare styrde Hitler med järnhand finansiellt och idag styr USA så hade kanske fler protesterat.

* http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/in ... 394808.svd

förstår mig själv

I totalitarismens anda

Inläggav förstår mig själv » 05 aug 2013 10:42

Övervakning är iprincip att öka straffen. Detta är inte alls bra. Säg att förr åkte 10% dit för något visst brott. Nu kanske det blir 50%?. Man borde sänka straffen motsvarande. Ett land som plågar, straffar och sätter sina människor i bur.

Användarvisningsbild
Zokrates

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 07 aug 2013 18:58

förstår mig själv skrev:Övervakning är iprincip att öka straffen. Detta är inte alls bra. Säg att förr åkte 10% dit för något visst brott. Nu kanske det blir 50%?. Man borde sänka straffen motsvarande. Ett land som plågar, straffar och sätter sina människor i bur.

Som tur är så bor vi i ett fritt demokratiskt land där likhet inför lagen gäller ha hah hahhahhaha.....
Av över 5000 anmälningar mot polisen de senaste åren så fälldes 26 stycken, av resten av de åtal som
inte direkt lades ner så friades de. En av dem som nu senast friades genom en nedlagd utredning var
polismannen som sköt ned en 69 årig pensionär med ett skott i pannan från en meters håll, eftersom
han enligt åklagaren Klarin lerin levin Gingér no Finér agerat i nödvärn, puhh (vad hon nu än hette?)
Först in med två distraktionsgranater så att mannen är både tillfälligt blind och döv, sedan fram med
pistolen mot skallen, nödvärn eller en ren avrättning?

Undrar vad som rör sig bakom skallbenet på sådana fega äckliga mördare och vad som sker efteråt?
Kanske följande.
-Ja, det normala är ju att folk lägger sig platt ned och skriker mamma!, men det gjorde ju inte gubbfan,
istället stapplade han fram mot oss, ja som en jävla dåre med kniven i handen. Jag är glad att jag blev
friad, nu skall jag fira, hem och misshandla sambon och våldta henne, eller om det var tvärtom, våldta
henne och sedan slå henne lite lätt bara för att hon skall för fan respektera mig, jag är ju polis ju, fatta.
Oj, en lapp i brevlådan från slappo, de vill att jag söker in hos dem, jippie, om jag får börja nu så kanske
jag får vara med när Obama kommer hit med sin lilla privata mördararmé på 700 man, fan vad kul!

Återgå till "Lekstugan"